Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia ehkäisyrenkaasta

Vierailija
13.03.2009 |

ei pysynyt paikallaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmäpillerit mulla on ollut vuosia; suurin ongelma oli unohtelu, mutta myös haluttomuutta oli, vaikea tietysti sanoa johtuiko niistä. Synnytyksen jälkeen ollaan vuosi menty kondomilla ja vauva-ajasta huolimatta tunnen olevani seksuaalisempi, etenkin imetyksen loputtua. Terveydenhoitaja sanoi, että renkaasta vapautuva hormonimäärä olisi tasaisempi ja pienempi kuin pillerien.

Eniten kuitenkin jännittää renkaan paikoillaan pysyminen.

(Hormonittomista vaihtoehdoista kuparikierukkaa en halua runsaiden menkkojen takia ja varmaan pikkukakkonenkin olisi suunnitelmissa aiemmin kuin 5 v. sitten. Ja alkaa tuo kondomin käyttökin kyllästyttää, kun olisi helpompi ilman sitä olla esim. suihkussa..)

Vierailija
2/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut käytössä nyt kuuden kierron ajan. Hyvin on pysynyt paikoilla, huomaamaton myös miehen mielestä (vaikka voihan sen ottaa seksin ajaksi poiskin). Itselläni huomaan, että kuukautisten lähestyessä valkovuoto on vähän runsaampaa kuin ennen ja halut ovat vähän heikentyneet (mutta sehän ei välttämättä ole ainakaan ainoastaan renkaasti kiinni - onhan noita rauhallisempia jaksoja muutenkin).

Helppo, toimii ja pysyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallaan pysyy hyvin (pari kertaa yhdynnässä solahtanut pihalle, kerrran oli ukon meisselissä ;-)), valkovuoto lisääntynyt, seksihalut vähentyneet. Tuntuu, että rengas ei enää pysy niin syvällä kuin ennen. Muuten OK ehkäisy. Olen tosin harkinnut laastarin testaamista lähinnnä tuon valkovuodon takia.

Vierailija
4/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoleen väliin ns. kiertoa pysyi hyvin paikallaan, mutta loppukierrosta valahti alas ja ei pysynyt enää ylhäällä kun vasta menkkojen jälkeen, kumma juttu...

Vierailija
5/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan vielä ole rengas vienyt haluja, olen käyttänyt noin 1,5 vuotta. Pillerit veivät halun ja tekivät kärttyisäksi. Rengas ei ole aiheuttanut mielialan muutoksia kuin ihan parin ekan renkaan aikana, ekan renkaan aikana oli myös tiputteluvuotoa mutta sen jälkeen ei ole kertaakaan tiputellut.

Pidän kaksi rengasta peräjälkeen, jonka jälkeen tyhjennysvuoto eli menkat tulee harvemmin mikä on tosi mukavaa. Rengas pysyy sisällä hyvin, valuu minulla usein aika alas emättimessä mutta se ei haittaa, vaikuttaa kyllä kunhan on siellä värkissä sisällä jossakin kohtaa. Seksin aikana otamme sen yleensä pois, kun tuppaa kuitenkin jossain vaiheessa lennähtämään ulos (ei tosin aina). Huuhtaisen sitten viileällä vedellä ja laitan takaisin sisälle seksin jälkeen. Tosi kätevää kun ei tarvitse muistaa joka päivä mitään pillereitä ottaa tms. Laitan kännykän kalenteriin hälytyksen aina renkaanvaihtopäivän kohdalle niin ei pääse sekään unohtumaan

Vierailija
6/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että ainakaan kaikilla ei ole vienyt haluja tai muuttanut mielialaa, vaikka pillereillä olisikin ollut se vaikutus.

Tuon paikoillaan pysymisen tietysti näkee vasta sitten käytännössä, pitää vielä odotella seuraavia menkkoja ennenkuin pääsen aloittamaan.

Vierailija
7/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden olen käyttänyt, kerran on tullut ulos. Muuten pysynyt paikoillaan todella hyvin.

Haluttomuuteen en osaa sanoa mitään, ei ole tainnut olla kovin suurta vaikutusta.

Yleinen mieliala on pajon parempi kuin yhdistelmäpillereitä käyttäessäni. Mielialat eivät vaihtele läheskään niin paljon kuin pillereillä. Olin silloin välillä todelinen hysteerikko, ja nyt lähes oma itseni.

Voin suositella lämpimästi.

Vierailija
8/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin puoli vuotta. Sitte jätin pois ja tulin ekasta kierrosta raskaaksi :-)

Ainoa miinus vain se, että meilä mies tunsi sen yhdynnän aikana. Eli otin se rinkulan pois seksin ajaksi. Ei siinäkään mitään, mitta monesti se takaisin laittaminen meinasi unohtua kokonaan!

Vierailija
9/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alussa parit ekat menkat oli tosi kipeät (selkä todella kipeä).

Mutta nyt vuoto huomattavasti niukempaa, suoraan sanottuna vähäistä (ennen oli runsaat menkat).

Kätevä. Ei valu itsestään ulos. Seksin ajaksi otan pois, mutta se nyt on pieni vaiva.

Eli kaiken kaikkiaan suosittelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi