Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kertoo PEF-seuranta kun

Vierailija
12.03.2009 |

paras tulokseni on 390, olen 28v ja n.165cm pitkä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 10 v iäkäämpi ja 2 cm pidempi, ja minun tulokseni ovat juuri tuota 390 luokkaa. Se on noin 20% vähemmän kuin minunlaisellani tulisi olla. Astmalääke on nostanut tuloslukua vain noin 20 yksiköllä, joten ei kehumista. Röntgenissä keuhkoista ei löytynyt mitään vikaa.

Vaikuttaako sinulla astmalääke tulokseen?

Vierailija
2/8 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 2v vanhempi ja astmani paheni ja puhaltelen samoja lukemia kuin sinä. parhaimmillaan ne ovat olleet avaavan lääkkeen kanssa jotain 425, mutta keskimäärin toi 370-390 jatkuvasti viimeaikoina ja piippua vedän enempi ku maksimiannostukset pvässä ja ens kuus joudunkin keuhkopolille ku ei keuhkot oikein toimi. ja en tupakoi.. onneksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olla vaikka keuhkojen ahtaumasta tms. ikävästä? Näkyykö se röntgenistä?

Vai mitä muita syitä voi olla sille, että saa vain 390 lukemaksi?

2

Vierailija
4/8 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo yli 10v. Nyt vaan tuntuu ettei henki oikein kulje ja sain terkalta ton mittarin että sit jos (kun) lääkärille menee niin on jo näyttää toi seuranta.

Ja minä idiootti tupakoin.

Ajattelin josko hengenahdistus olisi psyykkistä alkuperää mutta toi mun puhallustuloshan on surkea ja nyt pelottaa mitä on odotettavissa :(

Vierailija
5/8 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo yli 10v. Nyt vaan tuntuu ettei henki oikein kulje ja sain terkalta ton mittarin että sit jos (kun) lääkärille menee niin on jo näyttää toi seuranta.

Ja minä idiootti tupakoin.

Ajattelin josko hengenahdistus olisi psyykkistä alkuperää mutta toi mun puhallustuloshan on surkea ja nyt pelottaa mitä on odotettavissa :(

Vierailija
6/8 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys keuhkoahtaumatautiin melko nuorena tai sitten tuskainen tukehtumiskuolema... Kannattaisikohan lopettaa se tupakointi?

Vierailija
7/8 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin aiemmin, joillekin myöhemmin. Siihen ei ole mitään parannuskeinoa. Tupakoinnin lopettaminen keskeyttää taudin etenemisen. Yritä hyvä ihminen päästä eroon siitä tupakasta, jos PEF-arvosi ovat 28 v. tuollaiset...

Vierailija
8/8 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pystyy tupakoimaan ja silti elämään vanhaksi. Lopeta nyt. Jos et lopeta, niin kerronpa, että viimeisilläsi saatat kulkea vetäen perässäsi happipullokärryä ja poltellen silti 2-3 tupakkaa päivässä. Tuon määrän olen nähnyt tupakkaaddiktin vielä pystyvän sauhuttelemaan tilanteessa, jossa keuhkot eivät enää riitä hengittämiseen ilman ylipainehappea. Elämä sulkeutuu silloin kodin sisälle ja myöhemmin sairaalaan. Yksikin tarttúva flunssa on sitten näet kuolemaksi. Niin ja laihtuu ihan luuksi ja nahkaksi, niin happea riittää hieman pidempään..

Tämä nyt jo kuollut tupakoitsija käski välittämään tätä tietoa, että miten hän eli viimeiset vuotensa.... puhui ääni pihisten ja hengästyen. Välillä naukkaili lisähappea...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä