Kaverilla sivusuhde ja on menossa avioon kesällä
Olen kaasona häissä ja jo etukäteen iljettää katsoa silmiin kaverin miestä ja lapsia, kun tiedän pitkään jatkuneesta pettämisestä. Kaveri perustelee tilannetta sillä, että "rakastaa kahta miestä" ja haluaa naimisiin lastensa isän kanssa. Voinko jotenkin kieltäytyä kaason tehtävistä? Herättäisikö se kaverin huomaamaan, kuin ala-arvoista hänen käytöksensä on?
Kommentit (10)
Minä en kieltäytyisi kaason tehtävästä, en vahdi ystävieni moraalia vaan olen heille ystävä, tuki ja kuuntelija. Rakastan heitä juuri sellaisina kuin he ovat. Jokainen itse päättää mitä elämällään tekee, moraalisaarnat voi unohtaa. Ystäväsi varmasti tietää tekevänsä väärin, mutta se on hänen elämänsä.
ja tuo on alta lipan, kaiketi he menevät vielä naimisiin kirkossa? Jumalan kasvojen edessä ja lupaavat vain rakastaa toisiaan...
Joo en ryhtyisi moiseen en todellekaan ja sanoisin sen suoraan. Todellinen ystävä uskaltaa myös sanoa asiat suoraan ja todellinen ystävä myös kestää sen.
vitutti, ärsytti ja säälitti miehen puolesta. Koko 2 vuotisen liittonsa ajan petti
ei ole sinun asiasi moralisoida ystävääsi
oletko keskustellut kaverin kanssa siitä, mikä heidän suhteessaan on määritelty pettämiseksi vai onko kyseessä vain oma mielipiteesi asiasta?
Jos tuo on HEIDÄN SUHTEESSAAN pettämistä, niin OK, ymmärrän mielipiteesi.
Jos taas arvostelet kaverisi käytöstä ja toimintaa sen mukaan, mikä omasta mielestäsi ja omassa suhteessasi on pettämistä, niin miten ihmeessä asia sinulle kuuluu millään tapaa? Jotkut ihmiset pitävät pettämisenä toisen ihmisen katsomista silmiin, joillekuille ei intiimisuhdekaan ole pettämistä. Jos et tiedä mitä kaverisi ja hänen tuleva puolisonsa ovat asiasta puhuneet ja keskenään sopineet ja mikä HEIDÄN SUHTEESSAAN on sovittu pettämiseksi, et voi myöskään omien ennakkoluulojesi vuoksi tuomita kaveriasi.
jos kertoisit asiasta, tietäisi kenen kanssa aikoo elämänsä viettää
jolloin joku olisi voinut kieltäytyä kaasoudesta siksi, että joku menee naimisiin, vaikka on lapsiakin. Sekin oli joskus kovasti moraalitonta.
Ystävyydelle ei voi asettaa ehtoja tyyliin: oon sun ystävä, jollet menettele mun moraalini mukaan.
Kehtaa vielä kysellä täältä neuvoja..
kertoisin kyllä ystävälle miksen kaasoksi halua. en lähtisi moiseen pelleilyyn mukaan ja kieltäytyisin kunniasta