Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempani tarjoutuivat tukemaan rahallisesti kotiäitinä olemistani...

Vierailija
27.02.2009 |

Mietin tässä että kehtaanko ottaa tukea vastaan. Kyse olisi noin 1,5 tonnista kuussa säännöllisesti kunnes palaan töihin. Siirryin siis juuri äitiyslomalta hoitovapaalle ja tuloni tippuivat samalla pari tonnia. Isäni on erittäin rikas ja sanoi, että olisi typerää jos minä kituuttaisin pienillä tuloilla kun hänen tilinsä vain paisuu eikä saa rahoja elämänsä aikana tuhlattua. Ovat ennenkin antaneet silloin tällöin rahaa (ikinä en ole pyytänyt). Kuitenkin säännöllinen tuki tuntuu hassulta, vaikkakin houkuttavalta ajatukselta kun on juuri totutellut katselemaan mainoksia sun muita ja käymään kaupassa sillä asenteella, että nyt ei ole varaa ostaa mitään ylimääräistä.

Taustaa sen verran että miehelläni on ainakin toistaiseksi pienet ja epäsäännölliset tulot (1000-1500e/kk). Mieheni siis juuri valmistui ja aloitti työelämässä, eikä hänelle ole hyvä aika jäädä kotiin. Itse olen enemmän kuin onnellinen että saan olla kotona lasten kanssa pari vuotta, vaikka vakituinen työnikin on mieleinen. Vanhempien kanssa ollaan tosi läheisiä, vaikkakin joistain asioista (kuten juuri rahasta) on hankala puhua.

Rahasta en aio kieltäytyä, mutta mietin että pitäisikö sanoa esim, että korkeintaan 500e/kk kehtaan ottaa vastaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota tarjottu tuki ihemeessä vastaan ja ole tyytyväinen!

Vierailija
2/16 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsiperheessä on isoimmat menot kun tulot ovat pienimmillään. Heillä jää rahaa säästöön isoja summia ja on sitä mieltä, että turha odottaa perintöä vuosikausia, kun nyt se raha tulee todella tarpeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehän ovat sun vanhempia - varmasti itsekin haluaisit auttaa omia

lapsiasi. Ja jos heillä on varaa, mikäs siinä - nauti kotiäiti vuosistasi,

töihin kyllä ehtii!

Vierailija
4/16 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ilmeisesti 3 vuodessa saa antaa 4000 euroa ilman lahjaveroa. Se olisi sitten n. 1300/vuosi, eli noin satanen kuussa. Toki laskuja voi maksaa ilman verotuksen "pelkoa". No, saa nähdä mitä vanhemmat on mieltä kun alkavat tarkemmin miettiä asiaa ja muistavat verottajan (täytyy varmaan mainita tästä itse)...

t.ap

Vierailija
5/16 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea,ap, olet syntynyt onnellisten tähtien alla....)

Vierailija
6/16 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran vanhemmillasi rahaa riittää, heille on varmaan ihan sama, saatko osan nyt kun sitä eniten tarvitset vai sitten myöhemmin perinnöksi. Olennaista on tarkastella asiaa lapsen näkökulmasta - lapsi on se, joka tästä hyötyy kaikkein eniten - hän saa rauhallista kotihoitoa rahastressittömän äidin huomassa. Erinomaisen hieno juttu! Vanhemmillesi sen rahoittaminen tuottaa aivan varmasti suunnattomasti mielihyvää ja onnea, yleensähän lapsenlapset ovat isovanhemmille kovin rakkaita. Kuten omatkin lapset.

Vierailija
7/16 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...minä ottasin ja jäisin.....lapset ovat kerran pieniä...!!!!!

Vierailija
8/16 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämminhenkistä näin iltamyöhällä :)

Lapset ja lapsenlapset tosiaankin ovat vanhemmilleni kaikki kaikessa, ja välillä tuntuu että liikaakin uhraavat omaa elämäänsä meille. Onnellinen toki olen kaikesta tästä.

t.ap

Vierailija
9/16 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-muuttivat meidän vuoksi mun ja tytön jo 3 kertaa....ihana kun edes joku välittää tässä kylmässä maailmassa-

Älä turhaan veroista huoli......just vaan käteisenä tai laskujen maksunkautta...veorja täällä maksetaan liikaakin joka asiasta......Tsemppiä =)))))))

Vierailija
10/16 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä ole pakko tuhlata, jos et tarvitse. Auta sit joskus vanhempiasi. Heillä on sydän paikallaan.

Vierailija
11/16 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tavattoman paljon elämänsisältöä lapsenlapsestaan ja ylipäätään siitä, että saavat olla läheisiä tyttärensä ja tämän perheen kanssa. Niin minäkin haluaisin olla sitten joskus, jos omalla tyttärelläni on perhe (en kuitenkaan asioihin sekaantuva kääkkä) - nyt hän on vasta taapero:-)

Joillekin ihmisille ihmissuhteet ovat tavattoman tärkeitä ja elämän suurin ilonlähde, mikä myös näkyy omassa hyvinvoinniss ja terveydenkokemuksessa.

Yhteisöllisyyshän lisää tunnetusti ihmisen tyytyväisyyttä elämäänsä.

Vierailija
12/16 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin pienituloisen suurperheellisen näkökulmasta, meillä ei isovanhemmilta tule edes synttärikorttia.

Vierailija
13/16 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotusta kun tässä mietittiin.

Vierailija
14/16 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mun vanhemmat aikoi maksaa meille nyt muutaman kk ajan asuntolainan lyhennykset, kun olen kotihoidontuella, siitä ei paljo niitä maksella.. Alunperin kysyttiin siis lupaa (vanhemmat takaajina) maksaa muutama kk asuntolainasta pelkät korot (pankin puolesta tämä olisi ok, jopa suosittelivat) että pärjättäisiin. He kuitenkin halusivat mieluummin maksaa tuon lyhennyssumman meille..

Aluksi vähän pyristelin vastaan, mutta sitten ymmärsin olennaisen.

Heillä kans on varaa, parempi ne rahat nyt käyttää kuin sit verottajaa liikaa ruokkia perinnönjaon aikaan.. Ja pitävät tärkeänä että saan lapseni (heidän rakkaan lapsenlapsensa siis!) pitää kotona hoidossa vielä..

Vierailija
15/16 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

veroasia on järjestettävissä, niinkuin moni jo sanoikin. Mutta onko sinulla sisaruksia? Ehkä heitä ja myöhempää perinnönjakoa varten olisi hyvä laatia joku sopimus, ihan epävirallinen, sun ja vanhempies välillä. Ettei sun nyt saamasi tuki sitten aiheuta hirveää riitaa sisarusten kesken.

Vierailija
16/16 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat avustaneet minua rahallisesti n. 500-800 €/kk, koska heillä on siihen varaa. Tämän rahan turvin pystyn, en nyt aivan kotiäitinä olemaan, mutta pystyn tekemään töitä vähemmän ja stressittömämmin kuin ilman avustusta. Se raha myös mahdollistaa sen, ettei nuorinta ole tarvinnut viedä päivähoitoon ja olen kotona aina vastaanottamassa koululaisen.

OIe onnellinen tarjotusta avusta. Ei siitä ole järkevää kieltäytyä, sillä nythän te nimen omaan sitä rahaa tarvitsette, ette sitten kun lapset ovat lentäneet pesästä ja perintöä ihan oikeasti jaetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi