Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mielestäsi tässä maassa on pahiten vialla?

Vierailija
12.03.2009 |

.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mammojen kateus ja kauna toisiaan kohtaan. Mitään muuta en ole huomannut, hih. Ai no voin omasta puolesta sanoa, että meidän pressa Halonen ei elä tätä päivää. Hissukseen on ollut, no onneksi Pena puhui Äitien puolesta...

Vierailija
2/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon kaikesta saa selviytyä yksin, ja jokaisella perheellä on omat kiireet, eikä perheet ehdi kyläilemään toisten luona. Ja sitten perheiden sisälläkin samaa, että jokainen tekee omiaan, eikä perhe kokoonnu edes joka päivä yhteen.

Talkoot on ihan mennyttä ja naapurista ei välitetä kuin enintään soitetaan lastensuojelu paikalle, jos on jotain tosi epäilyttävää. Eikä kukaan enää tarjoa apua, vaan apua tarvitsevan pitää sitä pyytää, mieluiten joltain maksulliselta palveluntarjoajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalla sen puute ja toisaalla moraalikäsitysten vinoutuminen.

Tämä selittää kaikki epäkohdat yhteiskunnassamme.

4/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät osaa edes syödä pitsaa veitsellä ja haarukalla.

Vierailija
5/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lonkalta heitettynä varmaan joka toisella on vähintään lieviä mielenterveyden ongelmia ja se heijastuu työyhteisöissä, kouluissa, päiväkodeissa, siis ihan joka paikassa. Ihmiset on kylmiä, ilkeitä, kateellisia, itsekkäitä, omaa etua tavoittelevia sekoamassa olevia burn-out potilaita.

Vierailija
6/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä töitä ei tässä maassa rikastu..verotus olisi vielä ok jos sillä rahalla saisi palveluja. Mutta palvelut (sairashoito) huonoja ja yksityiselle kuitenkin pakko kääntyä kun ei jaksa jonottaa. Suomessa eletään jossakin illuusiossa, että olisi "lottovoitto" syntyä suomeen..nojaa, olen asunut eri puolella maailmaa ja pakko myöntää, että toki Suomesta löytyy monta hyvääkin asiaa, mutta on se elämänlaatu muissakin maissa aika hyvä! Eikä tarvitse maksaa 40-50% palkasta veroa...

Lisäksi perintövero nyt on ihan älytön keksintö - millä perustella oikeesti on oikeutettua vaatia veroa jostakin josta on kerran maksettu kaikki verot? Onko sitten parempi, ettei perinnöllisillä ole varaaa pitää taloa, mökkiä jne ja joutuvat ne myymään vaikka perintönä ne kuuluisivatkin perinnöllisille? Jopa Ruotsissa perintövero on poistettu.

Viimeinen asia mikä on pahasti vialla Suomessa on kateus: jos naapuri tienaa sua enemmän niin on ihan oikein, että hän myös maksaa enemmän veroja?Ja miksi naapuri sitten enää olisi motivoitunut tekemään paljon töitä? Ja kaiken lisäksi niin on aivan älytöntä julkaista kaikkien verotiedot lehdissä...siitä sitten syntyykin hirveä haloo kun joku oikeesti tienaakin suomessa jotain...

Vierailija
7/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät osaa edes syödä pitsaa veitsellä ja haarukalla.

Ihanaa Borgå, ookkönä oikesti Naappolista...tai peräti Sisiliasta... HIH

Vierailija
8/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on asiat hyvin, mutta sitä ei ymmärretä eikä siitä osata nauttia. Voivotellaan vaan ja mielistellään muita omaa kotia ja kotimaata panetellen. Ihan kamalaa. Kun muualla ihmiset kehuvat omaansa, suomalaiset vaan voivottelevat, kuinka täällä on niin kurjaa. Ja sit haalitaan pakolaisia, joille tarjotaan kaikki edut omista kansalaisista välittämättä. On se ihme ominaisuus meissä, ettei osata arvostaa itseämme!

9/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ookkönä oikesti Naappolista...tai peräti Sisiliasta... HIH

Vierailija
10/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Roomassa kaikki kunnon pastahousut syö pizzaa ilman aseistusta eli sormiruuasta on kyse...

Vierailija
11/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi ajaa autolla jos vakuutukset maksamatta, ennen meni katsastus läpi vaikka vakuutukset maksamatta,turhaa rahastusta! Perkele, jos vahinko sattuu niin maksakoot autoilijat omasta pussista! Kiva maksaa tonnin vakuutuksia vuodessa! Ajovero ok.

Opintotukisysteemi ihan surkea! Pakotetaan ottamaan lainaa, ja opintolaina katotaan tuloiksi vaikkei sitä ota! Haluaisi uudeen ammatin alalta jossa töitä, mutta ei kiinnosta vuosia kituuttaa tuolla opintotuella, vielä kun edellistä saa lyhennellä pois.

12/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Roomassa kaikki kunnon pastahousut syö pizzaa ilman aseistusta eli sormiruuasta on kyse...

Vierailija
13/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käänsit tämänkin vakavan ketjun väittelyksi pizzansyöntitaktiikoista... ;DDD

asiaan,

suurin ongelma Suomessa on tällä hetkellä Mikkosten perheen propaganda

Vierailija
14/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sen kirjoittaja on varakas. Hän haluaa RIKASTUA eikä tulla toimeen. Hän haluaa periä vanhempansa ilman perintöveroja (joilla kustannetaan julkisia palveluja). Hän haluaa olla rikas siten, että kukaan ei ole hänelle kateellinen ja katso pahasti. Eli hän haluaa kaikki hälle nyt ja kaiken lisäksi kaikkien lähellä asuvien pitäisi hyväksyä hänen opportunisminsa. Hei, ehkä sun pitäis muuttaa USA:an! Eikö siellä suorastaan ihailla rikastuvia ihmisiä? Siellä ei varmaan kukaan ole kateellinen eikä verotuskaan ole kovin korkea.

Tekemällä töitä ei tässä maassa rikastu..verotus olisi vielä ok jos sillä rahalla saisi palveluja. Mutta palvelut (sairashoito) huonoja ja yksityiselle kuitenkin pakko kääntyä kun ei jaksa jonottaa. Suomessa eletään jossakin illuusiossa, että olisi "lottovoitto" syntyä suomeen..nojaa, olen asunut eri puolella maailmaa ja pakko myöntää, että toki Suomesta löytyy monta hyvääkin asiaa, mutta on se elämänlaatu muissakin maissa aika hyvä! Eikä tarvitse maksaa 40-50% palkasta veroa...

Lisäksi perintövero nyt on ihan älytön keksintö - millä perustella oikeesti on oikeutettua vaatia veroa jostakin josta on kerran maksettu kaikki verot? Onko sitten parempi, ettei perinnöllisillä ole varaaa pitää taloa, mökkiä jne ja joutuvat ne myymään vaikka perintönä ne kuuluisivatkin perinnöllisille? Jopa Ruotsissa perintövero on poistettu.

Viimeinen asia mikä on pahasti vialla Suomessa on kateus: jos naapuri tienaa sua enemmän niin on ihan oikein, että hän myös maksaa enemmän veroja?Ja miksi naapuri sitten enää olisi motivoitunut tekemään paljon töitä? Ja kaiken lisäksi niin on aivan älytöntä julkaista kaikkien verotiedot lehdissä...siitä sitten syntyykin hirveä haloo kun joku oikeesti tienaakin suomessa jotain...

Vierailija
15/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se korkea verotus on kaikkia varten. Eli jaat omastasi niin saadaan hyvinvointivaltio. Olisiko se sitten kiva, että esim. yliopistokoulutus maksaisi 200 000 euroa vuodessa?

Vierailija
16/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten toimeentulo on turvattu esim. virkasuhteella, joka on solmittu silloin, kun niitä vielä solmittiin. Toiset saavat elää kirjavilla pätkätöillä elämänsä loppuun asti ja eläkekin tulee olemaan huono, kuin noilla aikaisemmin syntyneillä, joiden asuntolainatkin maksoi inflaatio..

Vierailija
17/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa!! voitin vedon - sata varma että tällainen vastaus tulee eteen!!

Sun vastauksesta taas loistaa läpi se, että kateellisena katsotaan kun muut tienaavat ja sun mielestä on ihan ok että kovaa työtä tekevä maksaa sunkin kustannukset. Sn siis ole veroja vastaan, mutta kohtuus kaikessa. Ei kait se ole kohtuulista, että maksaa 40 -50 % veroja tuloista? 20 vois olla ok. Ja niin kuin sanoin, suomessa on monta hyvää asiaa (esim koulutus), mutta julkiset palvelut eivät kyllä läheskään aina toimi. Minkä takia siis maksaa korkeita veroja ja minkä takia tehdä töitä, jos ei käteen kuitenkaakn jää kun 50% palkasta?

heh, hauskaa että oletuksena heti että olen joku upporikas joka vaan välittää omasta navasta. Ihmisillä nykyään hassuja ennakkoluuloja, kaikki on saatava ilmaiseksi ja mieluiten ilman suurta työpanosta. Mutta kaikki (onneksi) eivät ajattele kuin sinä.

Ja olen ihan tavallinen työssäkäyvä suomalainen :-)

Vierailija
18/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuultaa läpi perisuomalainen kateus ;D

kirjoittaja ei saa rikastua itse tytötä tekemällä, se on naapurilta pois. eikä hän saa myöskään vapaasti periä vanhempiaan, sekin on naapurilta pois.

kaikki hyvä kuuluu tulla vain yhteiskunnan tukien kautta ja tasaisesti jaettuna.

ei kenenkään kannata yrittää tai töitä tehdä.

ai niin mutta kuka sen sitten kaiken kustantaa..?

Tästä lainaamastani viestistä kuultaa läpi

että sen kirjoittaja on varakas. Hän haluaa RIKASTUA eikä tulla toimeen. Hän haluaa periä vanhempansa ilman perintöveroja (joilla kustannetaan julkisia palveluja). Hän haluaa olla rikas siten, että kukaan ei ole hänelle kateellinen ja katso pahasti. Eli hän haluaa kaikki hälle nyt ja kaiken lisäksi kaikkien lähellä asuvien pitäisi hyväksyä hänen opportunisminsa. Hei, ehkä sun pitäis muuttaa USA:an! Eikö siellä suorastaan ihailla rikastuvia ihmisiä? Siellä ei varmaan kukaan ole kateellinen eikä verotuskaan ole kovin korkea.

Vierailija
19/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen ja keskituloinen, mieheni tienaa puolitoistakertaisesti minun tuloihini nähden. Eli en ole sinulle tai kenellekään kateellinen. Olen sitä mieltä, että mahdollisimman tasa-arvoinen yhteiskunta on turvallinen. Verotuloja on saatava riittävästi, jotta ilmainen koulutus ja kaikkien saatavilla olevat terveyspalvelut säilyvät. Minä siis olen iloinen veronmaksaja. Olen jopa sitä mieltä, että minun kuntani pitäisi nostaa veroäyriä. Muussa tapauksessa nimittäin kiristetään peruskouluista ja päivähoidosta, jotka muutenkin ovat jo aivan liian tiukilla. Olen siis itse opettajana peruskoulussa ja juuri tänään viimeksi yritimme työpaikallani ratkoa eräitä ongelmia, jotka ratkeaisivat välittömästi, jos saisimme lisää rahaa tuntikehykseen. Nyt eletään jo niin tiukilla, että mielestäni olemme jo ihan riskirajoilla. Nuorilla on ongelmia, joille ei vaan voi tehdä mitään siksi, että opetustoimella ei ole riittävästi resursseja. Auttaisin mielelläni näitäkin nuoria maksamalla hiukan enemmän veroja. Minun tavoitteenani elämässä ei ole RIKASTUA, vaan tulla toimeen. Haluaisin, että kaikilla ihmisillä olisi täällä MAHDOLLISUUS hyvään elämään. En haluaisi, että kotitausta ratkaisee miten täällä itse kullekin käy.

Loistavaa!! voitin vedon - sata varma että tällainen vastaus tulee eteen!!

Sun vastauksesta taas loistaa läpi se, että kateellisena katsotaan kun muut tienaavat ja sun mielestä on ihan ok että kovaa työtä tekevä maksaa sunkin kustannukset. Sn siis ole veroja vastaan, mutta kohtuus kaikessa. Ei kait se ole kohtuulista, että maksaa 40 -50 % veroja tuloista? 20 vois olla ok. Ja niin kuin sanoin, suomessa on monta hyvää asiaa (esim koulutus), mutta julkiset palvelut eivät kyllä läheskään aina toimi. Minkä takia siis maksaa korkeita veroja ja minkä takia tehdä töitä, jos ei käteen kuitenkaakn jää kun 50% palkasta?

heh, hauskaa että oletuksena heti että olen joku upporikas joka vaan välittää omasta navasta. Ihmisillä nykyään hassuja ennakkoluuloja, kaikki on saatava ilmaiseksi ja mieluiten ilman suurta työpanosta. Mutta kaikki (onneksi) eivät ajattele kuin sinä.

Ja olen ihan tavallinen työssäkäyvä suomalainen :-)

Vierailija
20/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä, mutta kohtuus kaikessa. Kun puolet palkasta menee verottajalle niin voin yhtä hyvin tehdä tavallisia työpäiviä ja lopetta viikonloppu ja iltatyöt kun siitä ei kuitenkaan jää minulle mitään käteen. Tätä ajatustapaa verotus tällä hetkellä valitettavsti suosii. Se joka haluaa rikastua tai tehdä töitä, mikäs ettei? Ei se ole minulta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän