Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mielestäsi tässä maassa on pahiten vialla?

Vierailija
12.03.2009 |

.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lastesi kannalta, että olet viikonloput ja illat kotona lepäämässä. Tulojesi täytyy kyllä olla jo aika mittavat, jos joudut maksamaan PUOLET veroja.

Ja minä olen kanssasi siinä asiassa samaa mieltä, että työnteon pitäisi tuntua kannattavalta. Verotus pitäisi suunnata siten, että rahavirrat kulkisivat palkansaajalle eikä jaettaisi ylisuurina optioina sellaisille, joilla on omaisuutta riittävästi jo ennestään.

t. iloinen veronmaksaja

Olen aivan samaa mieltä, mutta kohtuus kaikessa. Kun puolet palkasta menee verottajalle niin voin yhtä hyvin tehdä tavallisia työpäiviä ja lopetta viikonloppu ja iltatyöt kun siitä ei kuitenkaan jää minulle mitään käteen. Tätä ajatustapaa verotus tällä hetkellä valitettavsti suosii. Se joka haluaa rikastua tai tehdä töitä, mikäs ettei? Ei se ole minulta pois.

Vierailija
22/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kaikessa jotain pientä ongelmaa mutta kyllä tälläisten 24/7 naama norsun vitulla olevien ympäröimänä eläminen alkaa ahdistaa sellaista joka osaa arvostaa kotimaansa vapautta, rauhaa jne. Ja ei, mikään hikinen Suomi-fani en ole- tiedän vaan että miljoonilla on asiat huonommin muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapset alkaa jo tarhaoloista..

Vierailija
24/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lonkalta heitettynä varmaan joka toisella on vähintään lieviä mielenterveyden ongelmia ja se heijastuu työyhteisöissä, kouluissa, päiväkodeissa, siis ihan joka paikassa. Ihmiset on kylmiä, ilkeitä, kateellisia, itsekkäitä, omaa etua tavoittelevia sekoamassa olevia burn-out potilaita.

Vierailija
25/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvot on koventuneet ja raha on se joka määrää. No, onhan tässä nyt kansaa kiusattu ja kyykytetty, toivottavasti seuraavien vaalien aikaan ihmiset fiksuuntuu.

Vierailija
26/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tärkeämpää se, miltä asiat näyttää kuin se, miten ne oikeasti on. Paperilla ollaan niin mallioppilasta EU:ssa, mutta käytäntö on ihan toista. Tärkeilevät pukumiehet esittää pönäkkänä hienosti laadittuja powerpointtejaan, joissa musta muutetaan valkoiseksi, ja lammaslauma uskoo kaiken.

Vastaukseni taustana voi sanoa, että olen kokenut nk. homehelvetin. Vuosien kuluessa olen menettänyt luottamukseni julkiseen terveydenhuoltoon, työterveyshuoltoon, työsuojeluorganisaatioon sen kaikilla tasoilla, vakuutusyhtiöihin, Suomen sosiaaliturvaan, Suomen oikeusjärjestelmään. Lisäksi olen huomannut, että vaikka Suomessa ei muka korruptiota olekaan, niin hyvin vahva hyvä-veli -järjestelmä jyllää senkin edestä. Mitään ei tehdä, josta voisi olla kaverille haittaa, vaikka tämä tekemättä jättäminen olisi laitonta.

Ja kaiken tämän kokeneena, kokemuksistani puhuessani aina joku söpöttää :"ei mulla vaan koskaan ikinä mitään...". Eikö ongelmia ja epäkohtia ole olemassa, jos ne eivät ole osuneet just ja tasan kaikille suomalaisille samalla lailla?

Vierailija
27/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan korkeilla veroilla ei saa edes EU:n keskivertojulkisia palveluja, koska Suomessa halutaan pitää kiinni siitä, että koko maa on asuttuna ja kaikkialla Suomessa on samantasoiset palvelut. Käytännössähän se tarkoittaa, että jokainen kaupunkilainen ja Etelä-Suomen veronmaksaja tukee useilla tuhansilla euroilla vuodessa sitä, että Itä-Suomen tai POhjois-Suomen maalaispaikkakunnalla asuva voi elää siellä kohtuullista elämää ilman toivoakaan pysyvästä työpaikasta, joka kannattaisi itseään.

Suomen verokertymällähän kattaisi erittäin hyvät julkiset palvelut, jos voitaisiin suvaita se, että edes 70-80 prosenttia ihmisistä asuisi kaupungeissa.

Tämän ääneen sanominen on tietysti poliittinen itsemurha.

Vierailija
28/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilötasolla se näkyy mm. siitä, että kukaan ei välitä enää oikeasti kenestäkään muusta kuin itsestään. Oli kyse sitten isovanhemmasta, äidistä, naapurista, työkaverista, vanhoista ystävistä.

Vierailija
29/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto ja asukkaat.

Vierailija
30/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseni taustana voi sanoa, että olen kokenut nk. homehelvetin. Vuosien kuluessa olen menettänyt luottamukseni julkiseen terveydenhuoltoon, työterveyshuoltoon, työsuojeluorganisaatioon sen kaikilla tasoilla, vakuutusyhtiöihin, Suomen sosiaaliturvaan, Suomen oikeusjärjestelmään. Lisäksi olen huomannut, että vaikka Suomessa ei muka korruptiota olekaan, niin hyvin vahva hyvä-veli -järjestelmä jyllää senkin edestä. Mitään ei tehdä, josta voisi olla kaverille haittaa, vaikka tämä tekemättä jättäminen olisi laitonta.

Suomessa oikeusistuimetkin tekevät päätöksiä ihan mutupohjalta ja monesti ihan väärien lainkohtien perusteella. Esteelliset ihmiset tekevät päätöksiä itseään koskevissa asioissa ja hyvä veli-systeemillä tuomarikaveria aina autetaan pinteessä. Ihme että kukaan enää viitsii oikeusjärjestelmää edes käyttää.

Vierailija
31/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja etenkin pimeys ja kylmyys. Hyi helvetti. Heijastuvat mukavasti tuohon kansanluonteeseenkin.

Vierailija
32/37 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sosiaali- ja terveyspalvelut on rapautettu.

Vierailija
33/37 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmuus ja kyräily, joka heijastuu aihe vapaallakin. Mitä kukakin ajattelee siitä jos teen näin tai näin. Ja jos joku tekee noin tai näin uimahallissa / kaupassa / töissä - miten joku voi! Turhasta jauhamista, jolla peitellään omaa rohkeuden puutetta. Rohkeutta elää ja olla ja toteuttaa itseään.

Vierailija
34/37 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se suomessa hirveää jos joku oikeesti ansaitsee hyvin. Silloin muidenkin pitää päästä syömään samaa kakkua. Oma valinthan se on jos haluaa tehdä pitkiä päiviä/iltoja tai viikonlopputöitä. Ja jos siitä sittten ansaitseekin jotain, niin heti muut on arvostamssa "että kyllä se on hirveetä kun joku vaan teke töitä eikä osaa olla kotona perheen kanssa jne jne". Hei halloo...ehkä joku oikeasti tykkää tehdä töitä ja on löytänyt mieluisin työpaikan?? Ja miksi mun pitäisi sitten maksaa mun naapurille tukea niin että hän voi istua päivät ja illat kotona tekemättä mitään vaan sen takia että pidän työstäni? eihän se ole keneltäkään pois jos joku haluaa tienata ja tehdä töitä?

Monet ovat täällä kirjoitelleet, että ei se raha tärkeää ole. Juu ei, mut sitten ollaan kyllä heti huutamassa jos valtio ei maksa tarpeeksi erilaisia tukeja ym. Hyvät ihmiset, menkää sitten töihin jos tekee tiukkaa. Ei kait se idea ole siinä, että valtion (töitä tekevien) kustannuksella jotkut voivat olla tekemättä töitä?

Lama ja työttömyys ovat tietysti huono juttu ja mielestäni valtion kuulukin tällöin tukea työttömiä. Mutta siis se, että joku valitsee olla tekemättä töitä niiden kustannuksella jotka sitä tekevät, sitä en ymmärrä.

Vierailija
35/37 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset ovat tietämättömiä, ennakkoluuloisia, avuttomia, kateellisia ja eristäytyviä. Usein alkeellisimmatkin käytöstavat puuttuu. Jossain mättää ja pahasti..

Vierailija
36/37 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstavat on opettajillakin usein aika erikoiset, joten esimerkin voimalla ei siinä mielessä pitkälle pötkitä. Tuloksena on ysiluokkalaiset, jotka osaavat keskimäärin laskea prosenttilaskuja, mutta eivät osaa tervehtiä vastaantulijoita.

Vierailija
37/37 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstavat on opettajillakin usein aika erikoiset, joten esimerkin voimalla ei siinä mielessä pitkälle pötkitä. Tuloksena on ysiluokkalaiset, jotka osaavat keskimäärin laskea prosenttilaskuja, mutta eivät osaa tervehtiä vastaantulijoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä