Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On se sitten kumma, että pph ja päiväkodin pitää joustaa mutta vanhempien ei

Vierailija
10.12.2008 |

Tämä on johtopäätös kaikista lapsen päivähoitoa koskevista ketjuista.

Kuinka itsekkäitä vanhemmat ovatkaan!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten heidän työnantajansa joustaa.

Vierailija
2/13 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päivähoidosta maksettaisiin markkinahintaa, niin vanhemmat olisivat (kumma kyllä) tyytyväisempiä hoitoon.

Tämä on ainakin minun kokemukseni ollut koulujen suhteen, kun ulkomailla lapseni ovat olleet sekä yksityisessä (=kalliissa) ja valtion koulussa. Jälkimmäisissä valitetaan aina ja kaikesta, yksityiskouluissa vanhemmat ovat tyytyväisempiä vähempään, ja osallistuvat muutenkin toimintaan enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhemmat tietävät tasan tarkkaan, että minulla on valta valita asiakkaani ja päivähoitotilanne kun tässä kaupungissa on aivan kaamea, niin todellakaan kukaan vanhemmista ei lipsu hoitoaikojen (oletettujen tai olettamattomien) suhteen ollenkaan.

Tosin minulla sattuu olemaan ne vanhemmat, joiden kanssa kommunikaatio pelaa ja joustaminen myöskin, eli hoitoajoista voidaan puolin ja toisin joustaa.

Mutta vanhemmille on itsestään selvää, että jos jättävät ilmoittamatta lapsensa hakematta silloin, kun sovittu on vaikkakin hoitoajan puitteissa, niin kohta ovat tuolla jonossa odottamassa toista päivähoitopaikkaa, ja siinähän odottaa saavat.

Vierailija
4/13 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yksityiset siis jollain tavalla vapaampia? Eikös kunnallisilla ole kunnan virka, joka pitäisi olla turvallisempi?

Vierailija
5/13 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhemmat tietävät tasan tarkkaan, että minulla on valta valita asiakkaani ja päivähoitotilanne kun tässä kaupungissa on aivan kaamea, niin todellakaan kukaan vanhemmista ei lipsu hoitoaikojen (oletettujen tai olettamattomien) suhteen ollenkaan.

Tosin minulla sattuu olemaan ne vanhemmat, joiden kanssa kommunikaatio pelaa ja joustaminen myöskin, eli hoitoajoista voidaan puolin ja toisin joustaa.

Mutta vanhemmille on itsestään selvää, että jos jättävät ilmoittamatta lapsensa hakematta silloin, kun sovittu on vaikkakin hoitoajan puitteissa, niin kohta ovat tuolla jonossa odottamassa toista päivähoitopaikkaa, ja siinähän odottaa saavat.

Vierailija
6/13 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli perhe voi haastatella ja tutustua vaikka kymmeneen eri hoitajaan ja sillä perusteella valita sopivimman ( kunhan vaan on avoimia paikkoja). Kunnallisella puolella hoitaja määrätään kunnan virastosta.

Vierailija
7/13 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oletan hoitajien kunnioittavan omaa työtäni niin paljon, että eivät vaadi mitään joustoja minulta. Eri asia ovat sairastumiset, jotka on tietysti pakko hoitaa.

En haluaisi lapsiani työelämästä vieraantuneelle perhepäivähoitajalle, jonka kanssa pitää 'joustaa'.

Vierailija
8/13 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pk joustaa jos haen lapset myöhemmin kuin on ollut tarkoitus. Aikaisemmin haen usein tai vien myöhemmin. Joskus pk:lla on esim. jotain koulutuspäiviä ja kyllä aina silloin pyrin joustamaan eli hoitamaan lapseni itse. Aina tämä ei ole ollut mahdollista, mutta en sitä ikinä ilkeyttäni ole tehnyt. Jotenkin kurjalta kuulostaa tämä vastakkkain asettelu.

Vierailija
9/13 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pakkohan se on kai jollain yrittää päteä ja kokea vallantunnetta, jos urasi huippu on tässä.

Vierailija
10/13 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitte varmaan, että tuon natsin kirjoituksessa kyse oli ilmoittamatttomista myöhästelyistä! Jos tulee joku este ekä hakua saa mitenkään muuten järjestymään, niin siitä pitää tietysti sopia ja korvata sitten se ylimääräinen vaiva. Ihan samalla tavalla kuin muidenkin ihmisten kanssa. Ei pph ole työaikansa ulkopuolellla mitenkään velvoitettu hoitamaan lasta.

Käytännössä kun joustetaan ja kommunikoidaan puolin ja toisin, homma pelaa. jos alkaa ikäväksi, huomaa, että se jousto loppuu toisinkin päin.

Vierailija
11/13 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoito kuten koulu tai työpaikkakin joutuu elämään tiettyjen rutiinien ja sääntöjen mukaan, jotta systeemi toimisi. Minusta on itsestäänselvää, että tähän on mahdollisuuksien mukaan mukauduttava. Kahden lapsen äitinä olen kokenut jouston toimivan molemmin puolin.

Vierailija
12/13 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää kauheasti varoitella ja pyydellä anteeksi kun lapsi haetaan viideltä jos yleensä ehtii aiemmin?

Vierailija
13/13 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut päiväkodin kanssa mitään ongelmaa missään, ei puolin eikä toisin. Joustetaan kaikki jos tarvitaan. Esimiehet ne yleensä vain ne työt meille vanhemmille jakaa että sairaalastakaan en voi lähteä ihan miten vain..