Saadaankohan me ikinä vauvaa?
Heinäkuusta saakka yritetty eikä plussan haamuakaan. Kierto suht säännöllinen, mutta pitkähkö 31-35 pv, ovis bongattu tikulla monta kertaa. Miehellä yksi teini-iän raskaus (no silloisella tyttöystävällä), minulla ei koskaan yhtään. Ja ikää molemmilla 34 v. Mikä on ennuste? Siis av.mammojen.
Kommentit (10)
Itse pitkään lapsettomuushoidoissa olleena joitain ajatuksia:
- Sanoit että ovulaatio löytyy tikuttamalla. Minä kiertopäivänä saat yleensä tikutettua lh-huipun (ovulaatiohan on siitä noin 24-48h kuluttua)? Jos sinulla ei jää noin 12-14 päivää (mieluummin se 14 päivää) ovulaatiosta (eli tikutusplussa + 13-15 päivää) niin sinulla ei ole tarpeeksi pitkä luteaalivaihe (loppukierto). Vaikka hedelmöitys tapahtuu niin alkiolla ei ole aikaa kiinnittyä kohtuusi
- Onko sinulla loppukierrosta tuhruvuotoa (noin kp 23-25 lähtien sinun kiertosi pituudella)? Jos on niin se voi viitata siihen että sinulla ei muodostu tarpeeksi keltarauhashormonia joka on erittäin tärkeä raskauden jatkumiselle ja alkion kiinnittymiselle
- Saatko ravinnossasi tarpeeksi foolihappoa? Sen saaminen on solujen muodostumiselle elintärkeää ja puute saattaa vaikeuttaa raskautumista (sekä aiheuttaa sikiölle keskushermoston rakennehäiriöitä)
- Ethän vaan käytä muita särkylääkkeitä kuin parasetamolia sisältäviä? Esim. Burana/Aspirin/Clotam etc. vaikeuttavat raskautumista ja estävät hedelmöittymistä
Ei taas millään jaksaisi kuunnella tuon nelikuukautisen kiukuttelua...
Päästäksesi tänne parin vuoden päästä valitamaan, miten ei saa nukkua, tulee töistäpoissaoloja kakaran jatkuvan sairastelun takia, miten ei pääse enää mihinkään kakaran käytöksen takia jne. Jos minä saisin valita uudelleen, niin lapsia EN hankkisi. KOSKAAN!!!!
lääkäriin jo 6kk yrityksen jälkeen.
Ehkä te nyt voitte ensi kesään odotella, on tässä vielä monta kiertoa ennen sitä. Ei teidän mahdollisuutenne mitenkään vielä ole luettuja :)
Takana monta lapsettomuusvuotta, nyt raskaana!!! Tsemppiä - odottavan aika on piinaavan pitkä, mutta hyvät mahdollisuudet teillä on!!!
- Sanoit että ovulaatio löytyy tikuttamalla. Minä kiertopäivänä saat yleensä tikutettua lh-huipun (ovulaatiohan on siitä noin 24-48h kuluttua)? Jos sinulla ei jää noin 12-14 päivää (mieluummin se 14 päivää) ovulaatiosta (eli tikutusplussa + 13-15 päivää) niin sinulla ei ole tarpeeksi pitkä luteaalivaihe (loppukierto). Vaikka hedelmöitys tapahtuu niin alkiolla ei ole aikaa kiinnittyä kohtuusi
-- ovisplussasta 16 pv kuukautisten alkuun (15, jos 1. päiväksi lasketaan tiputteluvuotopäivä)
- Onko sinulla loppukierrosta tuhruvuotoa (noin kp 23-25 lähtien sinun kiertosi pituudella)? Jos on niin se voi viitata siihen että sinulla ei muodostu tarpeeksi keltarauhashormonia joka on erittäin tärkeä raskauden jatkumiselle ja alkion kiinnittymiselle
-- ei ole. gynekologi katsonut myös viime syksynä loppukierrossa UÄ:n, oli hyvä ja paksu kohdun limakalvo (hyvä progesteronivaikutus)
- Saatko ravinnossasi tarpeeksi foolihappoa? Sen saaminen on solujen muodostumiselle elintärkeää ja puute saattaa vaikeuttaa raskautumista (sekä aiheuttaa sikiölle keskushermoston rakennehäiriöitä)
-- olen syönyt monta kuukautta monivitamiinipillereitä
- Ethän vaan käytä muita särkylääkkeitä kuin parasetamolia sisältäviä? Esim. Burana/Aspirin/Clotam etc. vaikeuttavat raskautumista ja estävät hedelmöittymistä
[/quote]
-- käytän Buranaa vain kuukautiskipuihin
me saimme nuppumme 11 vuoden yritättämisen jälkeen :)
Tiedätkö muuten, mikä on kuukaudessa todennäköisyysprosentti terveellä pariskunnalla saada raskaus alkuun, jos harrastaa seksiä ns. sopivana aikana?
Se on vain 20 %. Tämä tieto oli viimeisimmässä KaksPlussassa. Mua itseä todella yllätti, että se on noinkin pieni prosenttiosuus, jolla raskautuminen on todennäköistä, vaikka kaikki edellytykset olisi kohdallaan. Siksi lienee perää sillä sanomalla, että alle vuoden yritys pitäisi olla takana, ennen kuin (mahdollisia) ongelmia ryhdytään selvittämään.
vaikka pitkältä tuntuukin. Tiedän kokemuksesta. Uskoisin, että teillä on oikein hyvät mahdollisuudet raskautua jo vaikka seuraavasta kierrosta! Kun vuosi yritystä alkaa olla takana niin kannattaisi hakeutua tutkimuksiin varmuuden vuoksi niin saatte apua jos jotain raskauden alkua hidastavaa löytyy. Jos asia vaivaa kovasti ja on mielessä lähes päivittäin niin kannattaa käydä lääkärin juttusilla jo aikaisemminkin. Ihan vaan siksi kun musta on turhaa odottaa ja odottaa raskautta (varsinkin jos on ahdistunut ja stressaantunut aiheesta) kun "vika" saattaa olla tosi pieni, johon saa avun parilla hormonipillerillä.
t: ex-lapseton