Mulla oli jättipaise sisemmissä häppäreissä. Nyt se puhkesi! Ihanaa!!!
Haluatko kysyä jotain? Tämä on tk:n mukaan yleisempi vaiva kuin ihmiset tietävät, sillä nämä vaivat koetaan hyvin häpeällisinä ja hoitoa haetaan vasta pakon edessä jos silloinkaan. Kaikki luulevat olevansa ainoita maailmassa joilla on näitä paiseita.
Kommentit (29)
Paksua märkää tuli varmaan puoli litraa, haju oli karmiva ja loput potilaat piti ottaa vastaan toisessa huoneessa. Pisti miettimään, mikä siinä voi olla ettei näitä vaivoja käydä ajoissa hoidattamassa, sitten vasta lähdetään liikkeelle kun puoli kehoa mätänee.
Siksi ajattelin tehdä tämän aloituksen, ettei näistä vaivoista kärsivä kärsi yksin ja häpeissään, vaan tietää että näitä muillakin on.
ap
Itse asiassa jo yli kymmenen vuoden ajan, melkoisen usein. Ne ovat kuitenkin sellaisia finniin rinnastettavia, jotka eivät yleensä muodostu häiritsevän kivuliaiksi ja on helppo puhkaista itse. Joskus gyneltä kysyin niistä ja sain kuulla, että ovat normaaleja. Tuollaisia tosi kipeitä, istumiseen vaikuttavia tai monen sentin kokoisia halkaisijaltaan minulla ei ole ollut.
Väittäisin, että hygieniani on ok. Minulla selvästi vain on taipumusta ko. patteihin. En ole tehnyt niistä ongelmaa itselleni.
anteeksi tarkoitin hiivaSIENIinfektiota... mutta kyllä sinne alapäähän bakteeritkin voi iskeä.... anteeeeeeeeeksi kauheasti. No onneks ei tuu mitään väärinkäsityksiä kun huomauttaa..
kun koko ajan pitää alapäätä suihkutella. Limakalvot kuivuu! Aamuin illoin on normaali määrä. Näin opetetaan lääkärikoulussa ihan 2000-luvulla!
kun kerran eläissäni hiivatulehdus ja sekin pitkäkestosen antibioottikuurin aikana.
Suihkuttelen kyllä ja reilusti,. Ei kutise eikä mitään muutakaan.
Oon siis kummajainen ja elämää takana melki 50 vuotta?
repikääs tytöt tästä,mulle tuli ensimmäinen paise toiseen pakaraani 16-vuotiaana,nypin sitä pois ja aina parin kk välein se tulehtui uudestaan (toooosiii iiisoo ja kipeä).Sitten se oli vuoden poissa taas palatakseen uudestaan.Reilu 20-veenä menin näyttämään sitä työterveyslääkärille joka tyhjensi sen ja desinfioi,laittoi lähetteen sairaalaan että se leikattaisiin...meni taas pari kk ja lähetteeseen vastattiin että ei leikata (edes näkemättä).
Nyt siihen o jo monta vuotta aina tasasin väliajoin muodostunut uusi patti,eikä siinä mitään vaan niitä on nyt kolme...tosi kiva homma kun ovat oikeasti aivan sairaan kipeitä ja istuminen on hankalaa!!Huolehdin hygienista ja vuoraan aina wc pöntön reunan paperilla niin kotona kuin muiden wc:ssa...en tiedä mitä teen,uusi lääkärikäynti olisi varmaan aiheellinen!!
Mulle tuli 17-vuotiaana pakaravaon ihan yläosaan paise, ihan sellainen sanoisinko 3-5cm kokoa ja menin lääkäriin lopulta ja ne viilsi sen auki, mätää tuli kahvikupillinen,
sitten se paise kehittyikin samaan kohtaan about kerran kuussa, pari kertaa jaksoin käydä lääkärissä avauttamassa ja sitten aloin itse tökkiä neulalla ja kuumilla hauteilla puhkoa niitä, jotain leikkausta lääkäri ehdotti jos alkaa tihenemään se tuleminen, no enpä menny lääkäriin enää jotenki vaan se jäi,
nyt ikä on 30v ja tossa välissä oli muutama vuosi ettei niitä paiseita tullut (sinus pilonidalis) ja nyt on taas pari vuotta aktiivisesti tullut, samaan kohtaan aina mutta toi arpi on aika mielenkiintoinen kyllä ,ja kun noita paiseita on samaan kohtaan tullut niin monta kymmentä ekrtaa, niin se iho on jo niin läpikuultavan ohut että ne nykyään poksahtaa lähes joka kerta itsestään eikäsitä kipeintä vaihetta ehdi ola ku ihan päivän tai pari :D
En ole edes osannut ajatella että tuonne alakertaan mitään paiseita tulisi.
Jäi sitten peruskoulu kesken? XD