Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas kysymyksiä Mirena -hormonikerukasta.

Vierailija
10.12.2008 |

Täällä on puhuttu tästä ennenkin, mutta olisi pari asiaa mielessä..

Itselleni laitettiin kierukka 2 pv sitten. Sen piti olla kuukautisten ensimmäinen ns. tiputtelupäivä ja niin olikin - siihen asti kun kierukka laitettiin. Vuoto loppui siis heti, eikä ole menkat alkaneet. Lisäksi koko alavatsa on JÄRKYTTÄVÄN turvoksissa - ihan kuin olisi raskaana. Jonkin verran kipuja on myös, mutta aika lieviä ja "menkkamaisia".

Kuulostaako tällainen normaalilta? Yleensä kuulee aina, että aluksi vuotoa on paljonkin jne. Myös tämä kauhea turvotus ihmetyttää ja vain toivon, ettei jäisi jatkuvaksi olotilaksi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpolla en ole päässyt.. alkuun vuotoa kesti lähes 4kk yhteenmenoon, pari päivää saaattoi olla väliä ettei vuotoa ollut. Tosi kovia kipuja myöskin ekat kuukaudet ja kävin myös ylimääräisissä tarkastuksissa, joissa kaikki oli kuitenkin ok, kirukka paikaoillaan jne. Nyt viimeisen 2:n kuukauden aikana kovat kivut ja krampit loppuneet eli tavallista menkka ja ovulaatiokipua vain. Vatsan turvotus kyllä melko ärsyttävää ja menee selvästi kierron mukana, välillä siis näytän siltä että olisin raskaana, ihan niinkuin itsekin kerroit. Itselläni lisäksi pahoinvointia ja välillä oksenteluakin(jota ei kuulemma yleensä ole) mutta minulla sitä on ollut koko kierukan paikoillaan olon ajan.Olen kylläkin aina ollut melko herkkä hormonivalmisteille joten ehkä sen takia näin paljon oireita. Nuo sinun oireet kyllä kuulostavat ihan normaaleilta ja mm. turvotusta monesti onkin alku vikkoina laiton jälkeen. Ja se vuodon määrä on ihan henkilöstä kiinni, eli toisilla vuoto rupeaa niukkenemaan lähes heti ja toisilla kestää pidempään. Itse suosittelen että seurailet omia tuntemuksiasi ainakin sen puoli vuotta niin sen jälkeen oikeastaan varmuudella näkee sopiiko kierukka juuri sinulle vai ei. Itse ajattelin kyllä tätä yrittää pitää vaikka helppoa se ei ole ollut, mutta oireet selvästi lievenemään päin ja varmaan jotankin keho rupeaa tottumaan hormoneihin. Onhan tämä kuitenkin helppo ehkäisykeino verrattunu esimerkiksi pillereihin. Toivotaan että turvotus yms helpottavat.

Vierailija
2/2 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka laitettiin kuudentena päivänä vuodon alkamisesta, joten oli vuoto juuri loppunut. Sen jälkeen ei ole vuotoa näkynyt, kierukkani laitettiin syyskuun puolivälissä. Myöskään muita tuntemuksia ei ollut heti laiton jälkeen eikä myöhemminkään. Tosi hyvin mennyt, olen erittäin tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi