ONNEKSI ei kuunneltu välittäjän arviota talostamme!!!!!
Voi vietävä, että olen ihmeissäni kahdenkin eri välittäjän arvioista! Pyysimme arviot myyntiä varten tammikuussa ja toinen arvioi arvoksi noin 200.000-205.000 ja toinen olisi ehkä hikisesti uskaltanut lähteä pyytämään 210.000 tai JOPA 215.000 jos emme haluaisi nopeaa kauppaa.
Olimme vähän pettyneitä ja päätimme kokeilla myyntiä itse. Noista summista kun olisi vähentänyt palkkion niin olisipa jäänyt liian vähän käteen.
NO, ONNEKSI kokeilimme tosiaan. Kolme viikkoa ehdimme myydä ja tänään saimme sitovan tarjouksen! Pyysimme 245.000 ja saimme talostamme 241.000 euroa.
Tuntuu pöyristyttävälle noiden kokeneiden välittäjien aviot. Kumpainenkin edustaa isoa ja kokemusta omaavaa firmaa joilla paljon kohteita tälläkin hetkellä myynnissä. Kylläpä mietityttää, että mikä lie oli syynä alhaisiin arvioihin: nopea kauppa liian alhaisella hinnalla vai se, että eivät oikeasti halunneet myyntiin kohdetta???
Jälkimmäiseen on vaikea uskoa, sillä kun laitoimme kohteen itse myyntiin, toisesta toimistosta soitettiin (eri ihminen kuin arvion tekijä) ja pyysi kohdetta heille välitykseen!).
Kommentit (5)
Kaikilta suurilta ainakin ja sitten vielä juuri siihen alueeseen erikoistuneelta. Meidän edellisessä asunnossa hintahaitaria oli 100 000 euroa. Kaikkiaan pyysimme arvion seitsemältä välittäjältä.
Alin arvio oli 390 000, ylin 495 000. Me pyysimme tuon 495 000 ja saimme 485 000.
Meillä kanssa 60 m2 asunnosta välittäjien arviot heitteli 50 000.
Loppujen lopuksi myimme itse ja saimme jopa enemmän kuin pyysimme. Kukaan välittäjä ei antanut lähellekään sitä summaa arviona.
Jos oma asunto on helmi, niin kannattaa myydä itse.
Meillä meni ekassa näytössä.
mahdollisimman vähän kuluja myynnistä (näyttöjä, mainostamista lehdessä), nopea kauppa hyvät tulot vähällä vaivalla.
Siis oikeasti! Ja sitten vielä monet aivan sokeasti luottaa välittäjiin joinakin asuntokauppojen jeesuksina! me saimme vain positiivista palautetta niin siitä, että myimme itse kuin hinnastakin.
Tekisi mieli laittaa arvion tehneille postia ja kertoa mihin voivat vetää tai työntää arvionsa ;o)!
ap
Laskeskelivat luultavasti, että mukavat provikat olisivat saaneet tuolla pienemmälläkin kauppahinnalla.