Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmea gallup: Jos miehesi kuolisi...

Vierailija
10.03.2009 |

Lapsemme ei koskaan tulisi näkemään isäänsä. :(( Maailmani romahtaisi... hetkeksi. Taloudellisesti en joutuisi vaikeuksiin, koska perisin melkoisen omaisuuden, mutta sitä menetystä ei millään rahalla voisi korvata. :( Tiedän että pärjäisin, olen selviytyjäluonne, mutta varmaan aika sumussa ensimmäinen vuosi ilman miestä menisi. Olemme nyt tosi rakastuneita ja onnellisia, ja toivon että näin jatkuu pitkälle tulevaisuuteenkin! :)

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallista parempi mies ja löysin hänet verrattaisen myöhäisellä iällä, osaan arvostaa häntä koska toista samalaista ei tällä pallolla ole.

12.

Vierailija
22/36 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kauhea paikka se olisi mutta en usko että romahtaisin. Mä olen ollut kotiäitinä 8v ja miehen tuloilla ollaan elelty. Asuntolainassa on vakuutus ja rahaa jonkun verran säästössä, mutta kyllä jonkun ajan päästä varmaan joutuisin talon myymään. Voitolle jäisin kyllä sen verran että varmasti ihan kiva asunto saataisiin ja jonka pystyn maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisesti ei olisi ollenkaan paha. Saataisiin kaikki 200000 velat anteeksi ja vielä tulisi henkivakuutuksesta yksi 100000. Lisäksi kävisin välittömästi yhden nuoren miehen kimppuun - vain velvollisuudentunto pitää minua nyt aisoissa. Lapsetkin lähinnä varmaan huokaisisivat helpotuksesta kun pääsisivät eroon. Vain sellainen arjen rutiinien jakaminen jäisi puuttumaan ja vaikeuttaisi elämää - mutta vanhin poika on kohtamopoautoiässä joten voisi kulkea harrastuskuskina ja isommat lapset voisivat hoitaa pienempiä

Vierailija
24/36 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellinen katatstrofi. Lapset perisivät isänsä. En voisi myydä taloa, maita tai elukkoja. Töistä en yksin selviäisi siis fyysisesti enkä myöskään osaisi.

Talon lämmittäminen olisi myös minun fysiikalle liikaa eli lämmitysmuoto olisi vaihdettava. Elukat kuolis huonoon ja osaamattomaan hoitoon. Kaippa tässä taloudellisessa tilanteessa olis alettava riiustelemaan jonkun tarhaajan kans.

ikävä olisi kova

Vierailija
25/36 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisesti ei olisi hätäpäivää. Minulle jäisi hyvin toimiva yritys, miehellä henkivakuutus jne.

varmaankaan en noin hyvää miestä kuitenkaan enää löytäisi...

Vierailija
26/36 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua surettais varmasti ihan kauheasti ja varmaan lamaantuisinkin joksikin aikaa. vahvat tukiverkot kuitenkin auttaisivat lasten ja muiden asioidenkin kanssa. rahallisesti jäisin varmasti voitolle, koska meillä ei ole enää edes talovelkaa ja silti on vakuutukset talon arvon verran.

Vierailija
27/36 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takia jaksaisin. Tukena olisi parhat ystävät, perhe ja suku...En ymmärrä näitä itsarijuttuja ollenkaan. Lapset menettäisivät molemmat vanhempansa..

Äitini jäi yksinhuoltajaksi. Luojan kiitos hän ei ollut mitään "teen itsemurhan mieheni kuoli" tyyppiä...Olisi ollut kamalaa menettää äitikin..

Äiti luonnollisesti suri, mutta elämä jatkui ja meillä lapsilla oli varmasti yksi onnellisimmista lapsuuksista. Haleja, syliä, matkoja, harrastuksia, mökkeilyjä jne jne....Uusi mies astui muutaman vuoden kuluttua kuvioihin ja hänestä tuli meille tärkeä. Oltiin aika pieniä, kun isämme menehtyi, joten isäpuoli on (pahalta kuulostaa) ollut meille ns. oikea isä.

Elämä jatkuu. Ette kai tosissanne itseänne tappaisi, jos mies kuolisi? EI kai miehennekään haluaisi niin käyvän....

Vierailija
28/36 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena ymmärtää elämän päättyvän joskus, mutta lasteni takia suru olisi pahempi, koska ei nuo pienet voisi ymmärtää, miksi iskä ei enää tulisi takaisin...

Ja en tietenkään haluaisi, että nuori isä kuolee ykskas, mutta lasten surun lievittäminen olisi varmaan se päälimmäinen tehtävä...

Vierailija
29/36 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaytannon toimia:

-myisin talon

-irtisanoutuisin toista

-muuttaisin lasten kanssa takaisin Suomeen

-etsisin uuden tyopaikan Suomesta ja lapsille uuden koulun ja paivakodin

-luultavasti taloudellisesti olisi tuikkaa naiden muuttojen ja toiden vaihdosten takia

en tosin tieda miten selviytyisin oikeasti. Pakko kai olisi ihan lasten takia. Mutta vaikeaa olisi, tosi vaikeaa. Enka tosiaankaan tieda miten pystyisin nuo ylla olevat kaytannon hommatkaan hoitamaan...varmaan oikeasti olisin ihan lamaannuksissa pitkaan ja siita sitten eteenpain pikku hiljaa. Eipa siina muita vaihtoehtoja oois.

Vierailija
30/36 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos exmieheni kuolis niin meillä ei olis tytön kanssa hädän pätkää tytöstä tulis sikarikas :D

Vierailija
31/36 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tekisit, ajattelisit, tuntisit?

Minä olisin vaikeuksissa, sillä tämänhetkinen elämämme perustuu hyvin pitkälti miehen tuloihin. Joutuisin vähintäänkin myymään talomme

Hoitakaapa laina ja henkivakuutukset kuntoon niin ainakaan taloudelliset vaikeudet eivät kuormita surun keskellä.

Vierailija
32/36 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin enää rupeaisin aktiivisesti etsimään uutta miestä.

Vierailija
33/36 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten takia olisi pakko vaan jaksaa jatkaa arkea, aika paljon olen yksin nytkin lasten kanssa kun on yrittäjä ja tekee pitkää päivää. Raskasta olisi kuitenkin kantaa yksin vastuu kaikesta, lapsista, taloudesta, ei enää yhteisiä lomia yms. Toivottavasti sukulaiset ja ystävät olisivat apuna ja tukena.

talous ei onneksi vakuutusten myötä romahtaisi, talon luultavasti myisin ja vaihdettaisiin esim. rivariin. Itse en jaksa enkä osaa vanhaa omakotitaloa hoitaa ja pitää kunnossa....

Vierailija
34/36 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulisi tietysti hirveä ikävä, samoin varmasti pojallemme että myös mun pojalle.

Taloudellisesti pärjättäisiin hyvin. Mä olen ollut kerran yksinhuoltaja ja talousasiat osaan pyörittää hyvin, vaikka toisen palkka häviäisikin. Kuitenkinhan minä saisin 42% miehen eläkkeestä ja pojat (myös poikapuoli saa leskeneläkettä) yhteensä 58% siihen asti, kun he olisivat täysikäisiä, joten tuohan tekisi minun palkan päälle varmasti reippaasti yli tonnin.

Miehen omaisuus menisi tietty seuraavaan sukupolveen, mutta koska kaikki omaisuutemme ei ole miehen, niin minä pärjäisin oikein mainiosti. Luultavasti pistäisi kuitenkin toisen automme ja tonttimme myyntiin. Minä en kahta autoa tarvitsisi ja tontti mökkeineen on minun ja miehen yhteinen haave, jota en enää haluaisi. Koti + kakkosasunto + yksi auto riittäisi meille kolmestaan oikein mainiosti.

Meillä ei ole mitään suuria vakuutuksia, mutta en näe niille mitään erityistä tarvettakaan. Paras vakuutus on ollut naimisiin meno.

Vierailija
35/36 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikesta surusta ja siitä lamaannuttavasta olotilasta huolimatta pystyin toimimaan ja hoitamaan lapset. Taloudellinen tilanne kiristyisi,mitään perittävää ei ole.

Vierailija
36/36 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pistäisin vakuutusrahoilla ranttalaksi. Miehen lapset hänen edellisestä avioliitostaan lähettäisiin miehen ex-vaimolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä