G: Omituisinta, mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Kommentit (676)
ilmoittaa että olis vähän poikien juttuja, ja linnoittautuu mieheni työhuoneeseen kaksin miehen kanssa, ja olettaa että minä vahdin hänen lapsiaan sillä aikaa.
Saattavat siis tuntikausia siellä jutella ja pelailla yms.
Miehen vaimo on jostain syystä aina "estynyt" tulemaan mukaan, eli varmaan tyytyväisenä viettää omaa aikaa, kun kerrankin saa olla ihan rauhassa.
Kun tajusin tämän kuvion niin olen aina miehen kylään tullessa keksinyt myös itselleni menoa :) Hoitakoon itse mukulansa, minä en ole lapsenvahti.
Siis kaveriporukalla tultiin illalla meille ja minä olin ihan poikki, koska takana oli tosi pitkä päivä, joten menin nukkumaan. Pari vierasta oli sitten kokenut polttavaa tarvetta poltella jotain, ja tupakat olivat lopussa. Olivat sitten onnekseen keksineet repiä parikymmentä teepussia auki pitkin keittiötä että saivat English Breakfast-jointtinsa käärittyä.
Tämä nyt oli aika harmiton tapaus...
tapahtui tänään.
Eräs "ystäväni" oli varastanut meilläkäydessään yhden minun henkilökohtaisen tavaran.
En tosin ole asiasta hänelle vielä maininnut, mutta ei se voi olla muuallakaan kun hänen taskussaan. Huomasin hänen lähteneensä tavaran puuttuvan ja olen satavarma että se oli vielä paikallaan ennen kuin hän tuli.
Ikävää, mutta hän ei todellakaan ole kaverini enää. Oli kyllä muutenkin vähän epäilyttävä henkilö, eikä edes kovin läheinen. Nyt ei enää sitäkään.
aikamoisia metsalaisia. Uskomattomia juttuja.
Itse passaan aina veljeni ja hänen vaimonsa, herään aamulla hoitamaan hänen yhtä lastaan vaikka itselläni on 3 pientä. Laitan terveelliset ruoat, huolehdin että kaikilla on mahat täynnä yms. No jos me menemme heille, niin tyyliin käydään mäkissä tai mennään muualle ravintoloihin syömään ja se tulee jo kalliiksi tällä porukalla.. Eikä puhettakaan että ikinä hoitaisivat meidän lapsia, ainoastaan kasvatusneuvoja antavat ja komentavat lapsiamme.
Itse passaan aina veljeni ja hänen vaimonsa, herään aamulla hoitamaan hänen yhtä lastaan vaikka itselläni on 3 pientä. Laitan terveelliset ruoat, huolehdin että kaikilla on mahat täynnä yms. No jos me menemme heille, niin tyyliin käydään mäkissä tai mennään muualle ravintoloihin syömään ja se tulee jo kalliiksi tällä porukalla.. Eikä puhettakaan että ikinä hoitaisivat meidän lapsia, ainoastaan kasvatusneuvoja antavat ja komentavat lapsiamme.
oiskohan tuo desinfiointi pikkasen liioittelua?
Aika tylyä käytöstä vierailta, mutta aika härö oot itekin.
Ei oo tarvinnut niiden käyttöä epäillä, kun nainen huikkasi iltapesulle lähdössä olevalle miehelleen, et se ruskee on sit se alapääpyyhe! ;-D
Kun eräs vieras ei ikinä kysy, tarvinko apua ruoanlaitossa. Pitäisi kai itsellä vaan häntä pyytää avuksi.
Mielestäni on kohteliasta tarjoutua avuksi, jos jää syömään.
Ja aiemmin joku tuolla kauhisteli, kun oli siirretty tavaroita pienen lapsen alta pois. Jos me ollaan menty (läheisen sukulaisen luo), niin on kyllä ihan kysytty että voiko nostaa esim. olkkarin pöydältä ylemmäs tavaraa. Varsinkin jos on jotain kallista. Mutta on tosiaan aina kysytty, ja lähtiessä laitettu takaisin paikalleen.
joskus luulin et tulevat koko perhe kylään, ja sanoinkin et ihan kiva tulkaa vaan.
meille päästyään rouva huikkasi heipat ja kiitteli et saa vapaapäivän.
vieraat tuoneet tuliaisiksi ruokaa tai illanistujaisiin esim sipsipussinjonka vievät sitten lähtiessään pois.
olen laittanut ruokaa ja kylmää juomaakin saa kaapista ottaa.. heidän tuomat sipsit laitoin kulhoon. Aamulla mies kaatoin sipsit takaisin pussiin ja otti omat juomansakin mukaan siis kun illan oli juonut meidän olusia ja punkkua.. toi sikspäkin ja saman sikspäkin vei mukanaan..
Asuvat kaukana (300km välimatkaa) ja huokailee heti tullessaan "ihanaa päästä lomalle!" ja näin todellakin on! Odottaa passausta ja seurustelua koko ajan. Aamuisin herään kuuden aikaan, jolloin äitini herää myös ja heti kommentoi "voisit kahvit keittää", kurkkii kaapit ja kertoo, kuinka ne pitäisi järjestää, arvostelee kaiken eikä itse tee mitään!
Meillä on kolme lasta, joista nuorin nyt 5kk. Tuli kylään vauvan ollessa 1kk, jolloin käytännössä imetin koko ajan ja öisinkin tunnin välein. Olin väsynyt, mutta silti äitini vaan huokaili, kuinka hän on aikoinaan pitänyt kotinsa aina siistinä ja kyllä laittanut ruoka-aikaan kunnon ruokaa ja pitäisiköhän sun lähteä lenkille kun vauva nukkuu, että saat noi kilot pois.... Itse jakeli vaan käskyjä sohvalta! Ei osallistu mihinkään kahvi- tai ruokakustannuksiin, vaikka todellakin syövät paljon ja usein. Ja kuulema 3 tunnin pätkissä nukutut unet riittävät oikein hyvin, saanhan mä levätä kaikki päivät, niinkö, missä välissä?
Pahinta on että pidentää vierailuja koko ajan, ennen tulivat la-aamuna ja lähtivät su-iltana, viimeksi otti töistä vapaapäivän päästäkseen meille lomalle 3 päiväksi ja eilen ilmoitti tulevansa pääsiäisenä 5 päiväksi! Yritän parhaillaan keksiä syytä, miksi voivat olla meillä vaan kaksi päivää...
Eli kyseessä juhla-ateria = enempi vaivaa laittamisessa kuin tavallisessa ruuassa. Noh... olin siinä päivän valmistellut, anoppi ja appi tulivat hyvissä ajoin. Tulokahvien jälkeen appiukko paukasi: "Eiköhän sitten lähdetä jo."
Oikeesti tekivät lähtöä ilman ruokaa vaikka nimenomaan oli kutsuttu syömään. Mullahan meni herne oikein takaraivoon asti ja huomattuaan, että osu ja uppos, ne sit jäi kuin jäikin syömään. Mä en pystyny itse raivoltani syömään palaakaan.
Erään kaverin 6-vuotias poika lampsi meillä kengät jalassa olohuoneessa ja keittiössä. Mä vähän katoin että, miksi tolla on kengät jalassa ja miksi pojan äiti ei sano sille siitä mitään? itse jouduin sitten pojalle sanomaan että, "kengät eteiseen kiitos!
Mun mielestä äidiltä omituista käytöstä, käsittääkseni heilläkään ei saa kävellä kengät jalassa sisällä, miksi sitten meillä saisi? meillä ei todellakaan ole niin likaista että ei kenkiä vois ottaa pois jaloista. Silloin oli vielä todella siistiä, koska nuorin lapseni olis vasta konttausiässä ja paljon lattialla.
jonka vievät sitten lähtiessään pois.
Meillä kerran toi tuttavat sipsipussin illanistujaisiin. Syötiin yhdessä varmaan puolet siitä sitten lähdettiin jatkoille kaupungille. Seuraavana päivänä nämä tuttavat soittivat tulevansa hakemaan sen sipsipussin lopun. En kyllä ite olis viittinyt, mutta tapansa kullakin..
en todellakaan ota kyläpaikassa olkkarista tai muualtakaan kirjaa/lehteä mukaani. Eriasia sitten jos on "pidemmän kaavan istunto" menossa ja vessaan on jätetty Aku Ankkoja tai muita lehtiä pytyn viereen. Silloin luen niitä kyllä. Mutta ylipäänsä kakkosasioilla käyn vain PITKIEN vierailuiden aikana, ehtii sitä vessassa istua kotonakin...!
No, se vähän ihmetytti kun kaveri oli perheensä kanssa meillä muutamia päiviä ja hän antoi lastensa raahata koko ajan mukanaa isoa limupulloa. Se oli milloin missäkin, välillä lattiallakin ja tottakai ilman korkkia. Pullon suusta hörppivät sitä. Mun lapset eivät suostuneet juomaan enää niistä limuista, niitä ällötti se tapa.
Tyttären kaveri oli meillä yökylässä viikonlopun, kyseessä on 15-vuotias tyttö. Tää kaveri meni suihkuun ja valehtelematta lotras siellä ainakin puoltuntia :)
Mä oikeesti ajattelin että kohta kyllä loppuu lämmin vesi. No, sinänsä ymmärettävää kun on kyse ton ikäisestä ja kaverista joka asuu kerrostalossa ja ilmeisesti heillä on vesi ilmaista?
Minä olen pitänyt asiallisena sitä, että meidän vierashuoneen kylppärin kaapista löytyy shampoota, saippuaa, hoitoainetta, hammastahnaa, rasvoja, tampooneja, siteitä, kertakäyttöhammasharjoja, pyyhkeitä, kampoja jne. Aina vartavasten tarkistan ennen yövieraiden tuloa että kaikkea löytyy.
Erityisesti tamponeja, siteitä ja vessapaperia pitää löytyä joka vessasta aina, minusta ainakin olisi noloa mennä pyytämään jos yllättäen alkaisi vuoto. Tosin on meillä ollut niitäkin vieraita, jotka eivät ole itse uskaltaneet katsoa kaappiin, vaan ovat tulleet kysymään.
Itselläni kyllä on kylään mennessä toilettilaukku mukana kun kovin harvalla on yhtä hyvin varusteltu vieraskylppäri kuin meillä, mutta kyllä minä esim. saatan lainata isäntäväen shampoota ja saippuaa jos olen unohtanut ottaa shampoopullon mukaan saunaan tms.
Siis kaveriporukalla tultiin illalla meille ja minä olin ihan poikki, koska takana oli tosi pitkä päivä, joten menin nukkumaan. Pari vierasta oli sitten kokenut polttavaa tarvetta poltella jotain, ja tupakat olivat lopussa. Olivat sitten onnekseen keksineet repiä parikymmentä teepussia auki pitkin keittiötä että saivat English Breakfast-jointtinsa käärittyä.
Tämä nyt oli aika harmiton tapaus...