G: Omituisinta, mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Kommentit (676)
patologi ja kerran kun he tulivat meille vieraiksi, niin apelta oli jäänyt duunit kiireen vuoksi vähän kesken. Se oli joutunut ottamaan mukaan yhden kiireellisesti avattavan asiakkaan, joka oli sillä farmariauton perällä makaamassa. Pääruoan jälkeen jälkiruokaa odotellessa se kävi pihalla sitä leikkelemässä ja paloittelemassa, ja tuli välillä myös kysymään mieheltä, olisiko sillä metsästyspuukkoa, kun joku tarpeellinen veitsi oli jäänyt ottamatta mukaan.
Jos noin olisi todella tapahtunut, olisimme lukeneet siitä Iltiksestä, asia olisi käsitelty käräjäoikeudessa asiaankuuluvin tuomioin, appiukkosi olisi menettänyt lääkärin oikeutensa ja tod. näk. hänet olisi myös erotettu Lääkäriliitosta.
t. kirurgi
Olin pieni ja meillä oli kylässä vanhempieni ystävä melkolailla ikäiseni lapsensa kanssa. Kävimme illalla saunassa ja tämä nainen halusi pestä hiukseni kiitokseksi saunasta. Siinä ei sinällään ollut mitään pahaa, oli ihan mukavaakin, mutta hämmensi hieman koska olin kyllä tottunut ihan itse pesemään hiukseni.
Meillä kävi sellainen vieras joka tuli ja meni suoraan jääkaapille ja otti sieltä kakun jonka olin tehnyt tilauksesta pomolleni.No,aloiti syömään ja söi puolet.Sitten kysyi onko kaljaa.Ei ollut.
Kiva kun jouduin hiki hatussa tekemään seuraavan yön kakkua.En saanut unta.
kaverini oli kyläilemässä. Hän istui sohvalla ja nyppi kaikki nypyt niin sukistaan kuin villahanskoistaan ja tiputti ne olkkarimme lattialle. Ja siis meillä oli tuohon aikaan oikeasti tajuttoman siistiä. Miten kehtasi?
meillä oli suuri palveluskoira, jota useimmat vieraat tajusivat kunnioittaa. Ystäväni tuli käymään ensimmäistä kertaa miehensä kanssa ja tämä ryntäsi ovelta kengät jalssa keittiöön ja alkoi aukoa kaappeja tiskipöydän yltä. Minä tai mieheni ei siis ehditty edes havaita tätä, kunnes keittiöstä kuului julmetun kova HAU ja pari murahdusta. Ryntäsin katsomaan ja siellä mies seisoi vesilasi juuri hyllyltä irroonnena kädessä, varsin liikumatta ja koira istui vieressä tapittamassa-wtf? Tuumasin, että onko jano ja pyysin koiran mukaani eteiseen tervehtimään kaveriani. Onneksi oli hyvätapaisempi koira, mitä vieras...
Häntä ei saa ulos millään, vaikka suoraan sanoisi, että nyt on aika lähteä kotiin. Hänen vierailunsa saattaa kestää vaikka koko viikonlopun, vaikka tarkoitus oli tulla kahville pe iltana. Ja hän ei asu niin kaukana, että kyse olisi siitä. Jos on seuraavana päivänä töitä ja hänelle sanoo vaikkapa klo 23 (kun hän on tullut vaikkapa klo 17 kylään), että nyt pitäisi kyllä meidän mennä mukkumaan, kun on työpäiväkin huomenna, niin hän sanoo, että ei se häntä haittaa! Menkää vaan, hän voi katsoa tv:tä!
Hän oli kerran ehdottanut toiselle ystävällemme, että tulisi viikonloppuna käymään. Ystäväni sanoi, ettei se käy, koska hänen avoliittonsa on päättymässä ja mies muuttaa tuona viikonloppuna pois. ELi viikonloppu oli tarkoitus käyttää suhteen setvimiseen ja miehen muuttoon ja tavaroiden jakoon jne. Tämä tyyppi sanoi siitäkin, että ei häntä haittaa! Hän oli siis tulossa kylään, vaikka toisilla ero päällä!
Miten kukaan voi olla noin itsekäs ja toope muuten??
Kaveri haukkui laittamani kasvislasagnen pystyyn. Itse en syö lihaa ja ajattelin, että on ok kokata sellaista ruokaa, jota pystyn itsekin syömään, kun en erikseen viitsinyt liharuokaa alkaa väsäämään. Tarjolla oli kuitenkin leikkeleitä ja välipalaksi olin tehnyt kinkku-tonnikala-pizzaa ihan kaveria ajatellen. Tää kaveri kuitenkin nurisi, että onpa mautonta ja että jotakin lihaa pitäisi ruoassa olla.
Luulin, että sekasyöjä pärjää ihan hyvin yhden päivän vaikka ei saisikaan joka ruoassa lihaa. Itse nielin pettymykseni, kun kaverilla kylässä ollessani hän ei ollut huomioinut kasvissyöntiäni mitenkään, vaan tarjoili jauhelihakastiketta. Onneksi sain edes leipää ja myöhään illalla pääsin pizzalle. Ei olis tullut mieleenkään valittaa.
Kasvislasagne ei yleensä Ole hyvää. Jos kasvikset antaa muhia, menee ne mössöksi ja ominaismaku kärsii.
Tietty jokainen kuvittelee tekevänsä hyvää. Kasvisruuissa aika usein epäonnistutaan
T kokki
Mut kehtasi valittaa, kun ei kuitenkaan sitten mulle tarjonnut sellaista ruokaa, mitä olisin voinut syödä.
Kaveri haukkui laittamani kasvislasagnen pystyyn. Itse en syö lihaa ja ajattelin, että on ok kokata sellaista ruokaa, jota pystyn itsekin syömään, kun en erikseen viitsinyt liharuokaa alkaa väsäämään. Tarjolla oli kuitenkin leikkeleitä ja välipalaksi olin tehnyt kinkku-tonnikala-pizzaa ihan kaveria ajatellen. Tää kaveri kuitenkin nurisi, että onpa mautonta ja että jotakin lihaa pitäisi ruoassa olla.
Luulin, että sekasyöjä pärjää ihan hyvin yhden päivän vaikka ei saisikaan joka ruoassa lihaa. Itse nielin pettymykseni, kun kaverilla kylässä ollessani hän ei ollut huomioinut kasvissyöntiäni mitenkään, vaan tarjoili jauhelihakastiketta. Onneksi sain edes leipää ja myöhään illalla pääsin pizzalle. Ei olis tullut mieleenkään valittaa.
Kasvislasagne ei yleensä Ole hyvää. Jos kasvikset antaa muhia, menee ne mössöksi ja ominaismaku kärsii.
Tietty jokainen kuvittelee tekevänsä hyvää. Kasvisruuissa aika usein epäonnistutaan
T kokkiMut kehtasi valittaa, kun ei kuitenkaan sitten mulle tarjonnut sellaista ruokaa, mitä olisin voinut syödä.
Ja muutenkaan ei kuulu hyviin tapoihin haukkua toisen laittamaa ruokaa, oli kuinka pahaa tahansa. Mielummin on hiljaa ja syö sen minkä pystyy.
Mulla on parikin tällästä kaveria: yökylään mennessä kun alkoi laittaa mulle petiä sanoi vaan, että "eihän sua haittaa, että miehen veli on nukkunu näissä lakanoissa pari yötä?". Siis hyi helvetti! Jonkun tuntemattoman äijän likasiin lakanoihin?? Toinen kaveri käyttää samoja lakanoita vaikka miten monella vieraalla.
Molemmilla selitys on sama: säästää luontoa kun ei pese joka kerta, "eihän ne edes likaannu parin yön käytöstä". No SILTI.
pari kaveriani kysyy, että voitko nukkua näillä lakanoilla jossa X nukkui yön viime vkl? Kysyvät vain kun kyseessä on yhteinen ystävämme ja kyseessä vain yksi yö. Ja yleensä vastaan, ei haittaa (kun kerran tunnen ihmisen).
Kerran eräs ystäväni kysyi, että haittaako, että mieheni veli on nukkunut viikon näillä? Todellakin haittasi, en edes ole nähnyt ko veljeä, mutta jos hygieniataso on kaverini miehen tasoa (2x vkossa käy suihkussa..), niin hyi helvetti! Sanoin vain, että en todellakaan nuku niissä. Sain ensin pienen mulkaisun, mutta taisi kuitenkin ymmärtää kaverini minua :)
on tapana silloin tällöin soittaa viikonloppuaamuna joskus 10 maissa, että me oltais kohta tulossa sinne, kai sopii? No, mikäs siinä kun itse heräävät aamukuudelta viikonloppuisinkin, mutta meillä yleensä vielä nukutaan puhelun tullessa...
Kutsuu itsensä meille, tunkee ovesta sisään ja levittää tavaransa ympäriinsä. Ei tajua, etten aina sillä sekunnilla jaksa seurustella, vaikken näennäisesti mitään hommaa tekisikään. Hän sitten istuu keittiön pöydän ääreen, saattaa ottaa lehden ja jäädä lueskelemaan sitä kaikessa rauhassa. Yleensä myös alkaa selittää työasioitaan, ja aina hän on se kaltoinkohdeltu ja muut eivät ymmärrä mitään. Jatkaa ja jatkaa juttua... Emme ole kovinkaan läheisiä, joten tuo seurustelu on aika raskasta.
Kerran istuin tiiviisti tietokoneella kun sisko paukkasi sisään. No, hän sitten istui viereiselle sohvalle ja alkoi jutustella. Hoh.
Eräs kaverini tuli meille kylään. Seisoin jääkaapilla ja kysyin, haluaisiko hän juoda jotain matkan jälkeen. Sanoi että voi ottaa vain vettä, ja otti tiskikaapista ison, arkisen mukin. Jatkoi että voi sitten käyttää tätä samaa mukia ruuan ja kahvin kanssakin, ettei meille tule tiskiä. Nauratti vähän, ja sanoin ettei tarvitse. Tykkään kattaa pöydän aina kauniiksi, mutta eipä vieras koskenut viinilasiin (jonka olin myös hänelle kattanut) eikä kahvikuppiin. Joi koko vierailun ajan tuosta isosta mukista :)
.. mut sitäkin ärsyttävämpiä tilanteita, ainakin minulle.
Eräs kaverini tuli meille ilmoittamatta kylään päivä sen jälkeen, kun päästiin sairaalasta vauvan kanssa kotiin. Illalla, joskus klo 20. Päivällä meillä oli muutama vieras käynytkin ja se oli meistä mukavaa, mutta ilta.. Olis toivonu jonkinlaista rauhaa ja oman perheen kesken toisiin tutustumista ja muuta (esikoinen siis kyseessä). Mistäpä sitä lapseton tietäis, istuivat ukkonsa kanssa meillä puoleen yöhön. Silloi sanoin, että voisitteko lähteä kun on jäänyt yöunet ja unet ylipäätään vähälle. Kaiken huipuksi meillä oli vääränlaista teetä ja se oli suurensuuri katastrofi! Onneksi muiden tuomat tuliaissuklaat ja pullat kelpasivat ihan omakätisesti jääkaapista otettuna.
No, tästä kaveri suuttui ja sanoi, ettei tarvii odotella kylään. Parin päivän päästä tulivat taas ilmaisille pullille o_0 Samainen kaveri muuten nykyään komentaa jo taaperoksi kasvanutta lastani ollessaan meillä kylässä. Siis sen jälkeen, kun oon ite komentanut ensin. TÄH? Kun mun puolesta lasta saa ja kuuluu muidenkin komentaa (varsinkin vieraissa), jos me ei huomata hänen tekevän jotain ilkikurista/vaarallista/tms. Mutta ei mun omassa kodissa turhan takia kukaan muu komenna. Herrajee on järki päässä silläkin.. :D
Anoppi ja appi harrasti myös kivasti noita yllätysvierailuita, kun lapsi oli pieni. Pahin oli se, kun meillä oli hääpäivä ja päätettiin oleilla se kotona vauvan kanssa. Kahviteltiin päivällä miehen kummit, kun kerranki pääsivät ihailemaan tulokasta ja heidän lähdettyään vauva nukkui kopassaan, laitettiin leffaa pyörimään yms.. KUNNES ovikello soi ja oven takana oli iki-ihanat appivanhempani. Anoppi tietty otti vauvan kopastaan, joka jostain syystä ei pitänyt siitä, että uniaan häirittiin. Appiukko käski laittaa leffan pois ja ykköselle, kun tuli kuuden uutiset. Oltiin "hiukan" näreissämme ja seuraavana päivänä mies sanoi, että antaa olla viimeinen kerta..