Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lomien kertyminen äitiysloman aikana

Vierailija
10.03.2009 |

Apua! Olen ollut nyt kaksi kertaa äitiyslomalla käymättä välillä töissä (olin esikoisesta hoitovapaalla kun odotin jo kakkosta). Nyt työnantaja väittää, ettei toisen äitiysloman ajalta ole kertynyt lomia. Olen lähes varma, että lomia pitäisi olla, mutta miten on? Onko muille samassa tilanteessa olelille kertynyt normaalit lomat?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovapaalta tietty ei, pomos on nyt sotkenut nää

Vierailija
2/10 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk palkan äitiysloman alkuun, niin sitä ei saa, ellei ole välillä töissä. Äitiyslomalla kertyy vuosiloma, samoin sairauslomalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarvittaessa apua työnantajan kanssa vääntämiseen.

Vierailija
4/10 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl ne lomapäivät kertyy, jos olet ollut virallisesti äitiysvapaalla eikä hoitovapaalla. Sun on pitänyt tietenkin vaihtaa hoitovapaa äitiys- ja vanhempainvapaaseen säädettyyn aikaan mennessä. Miten on?

Vierailija
5/10 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen hakenut Kelasta äitiyspäivärahan ja ilmoittanut suullisesti töihin, että jään uudelle äitiyslomalle. Olin ilmoittanut palaavani töihin syksyllä 2007, mutta uuden raskauden takia ilmoitin, että en palaakaan, vaan pidän kertyneet lomat ja sen jälkeen jään uudelle äitiyslomalle.

Vierailija
6/10 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiysvapaaseen jos ne menivät päällekäin, vaan hoitovapaa oli voimassa niin pitkään kuin sitä oli anottu ja silloin ei lomia kerry. En tiedä onko asia vielä näin?

Vierailija
7/10 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äitiyslomalla ja sen jälkeen ilmoitin jääväni hoitovapaalle Tammikuuhun asti. Aloin odottaa toista lasta jonka äitiysloma alkoi elokuussa.

Itsekki soittelin palkanlaskijalle ja sitten liittoon ja vastaus oli, että äitiysloma ei kumoa hoitovapaata. Ja lomani alkaa kertyä loppu äitiysloman tammikuusta eteen päin.

Vierailija
8/10 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan uskomattomalta, että hoitovapaalta ei voisi jäädä äitiyslomalle?! Saitko äitiyspäivärahaa normaalisti?

Mulla on vähän epäselvä tilanne, koska itse asiassa hoitovapaani loppui. Sen piti loppua syyskuun alussa, mutta olin tulloin jo tosi raskaana (l.a. marraskuussa). Työnantajan kanssa suullisesti ja vapaamuotoisesti sovittiin, että en tule enää käväisemään töissä. Mulle maksettiin lomat ja uusi äippäloma alkoi muistaakseni juosta joskus loka-marraskuussa.

Ap

Vierailija
9/10 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelainen opettaja vei asian EY-tuomioistuimeen ja voitti jutun 2007. Sen jälkeen raskus on hyväksytty syy keskeyttää aiemmin sovittu hoitovapaa. Nyt hoitovapaalta saa raskauden takia siirtyä suoraan äitiysvapaalle, mutta ei takaisin töihin.

Vierailija
10/10 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei taida olla mitään syytä, jolla työnantaja välttyisi maksamasta minulle lomia!

Ap