Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle suutuinko muka turhasta?

Vierailija
10.12.2008 |

Mies tuli mua hakemaan töistä. HAki ensin lapsen tarhasta. Matkassa mennyt yhteensä ehkä noin 15 min ja mies jättänyt kotiin perunat kiehumaan!! Kertoi tossa kun oltiin rapun alla. Mulla kiehahti päässä ja pahasti!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä on näin paljon ihmisiä, joille asia on täysin ok. Herranen aika! Tulipalon vaara on TODELLINEN, ja on itsensä pettämistä ajatella, että "ei meille mitään tapahdu". Ahdistava ajatus, että meidänkin rapussa, jopa naapuriasunnossa voi olla samalla tavalla ajattelevia. (Ai niin - kerran taisikin olla rappukäytävä täynnä savua, kun 2. kerroksen setä unohti kattilan liedelle - ei siis niin kovin kaukaa haettua!). :O

En ikimaailmassa jättäisi mitään päällä olevalle hellalle, jos itse poistuisin kotoa ja asunto jäisi tyhjäksi! Roskien viennin ajan voin antaa uunin tai pesukoneen pyöriä (siis 2 minuuttia), mutta siinä se. Muuten sähkölaitteet ovat visusti kiinni, kun poistumme kotoa.

Todellakin olisin suuttunut miehelleni, jos olisi tehnyt noin. Olisin perustellut perinpohjaisesti, miksi sama ei saisi enää toistua. Lapsuudenkotini oli vähällä palaa joitain vuosia sitten, sekin opetti paljon.

Vierailija
2/43 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään tapahdu, kun vettä on tarpeeksi, te hysteerikot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vähän säikähdin, kun yks ilta oli uuni päällä ja siellä ruuat niin leivinpaperi syttyi tuleen. 6-v huomasi.

Vierailija
4/43 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten meidän lapset eivät pääsisi koskaan ulkoilemaan, kun

minun täytyisi vahtia perunakattilaa kotona. :)

Vierailija
5/43 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuntelin miten radiossa joku selosti, että vakuutus ei korvaa välttämättä ollenkaan / täysimääräisenä, jos pesukone jätetään vartioimatta. Sitä ei siis saa jättää päälle ja häipyä jonnekin, jos meinaa saada täydet korvaukset.

Vierailija
6/43 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli todellakin menee asia niin, että jos jättää pesukoneen/tiskikoneen/hellan päälle, ja itse lähtee pois, niin vakuutus ei korvaa, ei ainakaan täysimääräisenä. Siitäkin on ollut, että nukkumaan kyllä sentään saa mennä. Tärkeintä että on sentään saman katon alla.

Vierailija
7/43 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta kotia on palanut tuon takia. Levy päällä ja lähdetään veke ja matkalla sattuu jotain, kotiintulo viivästyy jostain syystä ja siinäpä se. Kaverini on tehnyt tuota aina ja tulipalo on ollut monta kertaa ihan hilkulla, kämppä jo savua täysi. Joskus se vielä polttaa kotinsa. Mutta minkäs sille voi jos on niin idiootti ettei opi edes vahingosta.

Todella urpoa porukkaa jos tota pitää normaalina.

Vierailija
8/43 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on ruoka valmiina.

Vierailija
9/43 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä meidän perällä paloi yksi talo, kun emäntä oli jättänyt rasvan sulamaan kattilaan ja lähtenyt ostamaan lähikaupasta vehnäjauhoja

Vierailija
10/43 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä jos tuolla matkalla olis tapahtunu jotain. Joku olis kolaroinu eikä oltais ihan heti päästy lähtee ja reissu olis venyny. MEidän kämppä olis palanu sen takia. Kun tulin niin vesi oli kattilassa loppunu, että näin hilkulle päästi.

Vierailija
11/43 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELI miehellä oli ollut ne kiehumassa ne jo jonkun aikaa!

Vierailija
12/43 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei usko, ettei pyykkikonetta saa jättää päälle jos lähtee itse ulos. Tuttujen talo paloi maan tasalle pyykkikoneen kärähdettyä, mutta mies ei silti vain usko että jotain voisi tapahtua.

Vierailija
13/43 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saisi jättää perunoita kiehumaan? Jos osaa laittaa kannen päälle ja tarpeeksi pienelle, ei vesi kiehu loppuun. Sehän oli kivaa, että ole perunat valmiina, kun tulitte. Niitten keito ottaa muuten turhaa aikaa näin iltapäivisin, kun on kiire saada ruokaa pöytään. Mee antaan pusu sun miehelle ja sano, että "anteeksi, kiukustuin turhasta, oli tiukka päivä töissä".

Vierailija
14/43 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että älä jätä pesukonetta päälle, mutta ei ymmärrä ei. "mitä siinä voi muka tapahtua" "kyllä vakuutus korvaa" vaikka ei tosiaankaan korvaa! t ap

Vierailija
15/43 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin keitän perunoita (koosta riippuen) 25-30 minuuttia, eikä kesken kypsentämisen ole koskaan tarvinnut vettä lisätä!

Vierailija
16/43 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän perunoiden kypsymisesä menee AINA se vähintään 15 minuuttia eikä meillä ainakaan KOSKAAN ole vesi kiehunut loppuun, ei edes vähentynyt huomattavasti. Siis lisäätkö SINÄ yleensä vettä perunoiden kiehuessa? Ihmettelen suuresti...

mutta mitä jos tuolla matkalla olis tapahtunu jotain. Joku olis kolaroinu eikä oltais ihan heti päästy lähtee ja reissu olis venyny. MEidän kämppä olis palanu sen takia. Kun tulin niin vesi oli kattilassa loppunu, että näin hilkulle päästi.

Vierailija
17/43 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä meidän perällä paloi yksi talo, kun emäntä oli jättänyt rasvan sulamaan kattilaan ja lähtenyt ostamaan lähikaupasta vehnäjauhoja

Vierailija
18/43 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä nyt todellakaan tullut ekana mieleeni, että joku (mies tai nainen) olisi niin tumpelo ettei osaa edes perunoita keittää...

i]ELI miehellä oli ollut ne kiehumassa ne jo jonkun aikaa!

[/quote]

Vierailija
19/43 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on hallittuja riskejä, kuten toi perunankeitto. Ei se mikään suuttumisen arvoinen juttu kaiketi ole? Jos jatkossa et halua niin tapahtuvan, sanot vaan miehellesi, että et tee niin.

Vierailija
20/43 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kyllä ymmärrän veden loppumisen.

Itse teen niin kun lähdemme lasten kanssa aamupäivällä ulos, että laitan perunat kiehumaan ja annan niiden kiehua hetken n. 10 min kansi kattilan päällä. Sitten kun lähdemme ulos väännän hellan nollille ja perunat kypsyvät siinä. Vesi jatkaa vielä hetken kiehumista, vaikka levy on pois päältä ja kun kansi on päällä vesi ei jähdy heti ja perunat jatkavat kypsenemistä myös siinä kuumassa vedessä.

Sisälle tullessa on kypsät perunat, eikä mitään varaa tulipalpoista ole. Kerro tämä miehellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi