<3 <3 KESÄKEIJUT VIIKKOON 11 <3 <3
Kommentit (34)
Sainpas sitten aikaseksi aloitettua uuden viikkopinon!:)
Täällä ollaan sairaslomalla ja kerrankin oikeestaan hyvillä mielillä, kun ei oo silleen kipee et pitäis kokoajan vaan makaa. On ihanaa kun pystyy myös tekee jotain kevyttä!! Tänään sain aikaseksi mm. ommeltua käsin kastemekkoon tyllikankaan, jee=), pesin pyykkiä, leivoin sämpylöitä:) Kaikki sellasta, missä ei liiemmin tarvitse kyykkäillä ja kumarrella. Näin ollen olokin on ollut ihan hyvä, välillä repii noustessa mahasta, mutta pääsääntösesti ihan ok!!
Muuten ei tänne sen kummallisempaa...
Kirjottelemisiin ja hyviä vointeja toivotellen,
Anneh ja muru 24+1 <3
Täällä voidaan jo niin paksusti, että selkä reistailee, lonkat paukkuu ja nään kauheita painajaisia.. :/ Eli unta ei juurikaan saa enää. Päikkäreillä sitten pärjää päivän loppuun, yleensä ei kerkee nukkuu päivällä.
Masu kasvaa kovaa vauhtia.. :) Ja pikkuinen potkii hirveän kovia potkuja parin tunnin välein!
Mites muilla menee? Aika hiljaista ollut täällä.. :o
-Meevi ja pikkuinen 28+1 (huh miten pitkällä jo mennään.. :| )
Hiljaisuus on tosiaankin vallannut tän meidän ryhmän...no jospa mekin sitten loppua kohden muututaan aktiivisemmiksi!! ;)
No mä tossa jo kirjottelinkin kuulumisia eilen, eikä ne oo hirveesti muuttunut. Kotona oleilen ja yritän jotain pientä saada aikaseksi:) Kivut olleet paremmin kurissa nyt saikulla...vaikka iltasin varsinkin kolottelee enemmän. Jännittää siis jo valmiiksi, et miten se töihin paluu sujuu ja kuinka kauan siellä sitten pystyy olee :/ No mutta nyt nautin kotona olosta ja murehdin sitten myöhemmin töissä olosta ja pystyykö siellä olemaan!!
Tuntuu kyllä uskomattomalta miten pitkällä sitä sitten jo ollaankin...!! Tuntuu et vasta sitä ilmottautui tänne palstailemaankin vähän epävarmoissa fiiliksissä ja nyt jo tällä mallilla raskaus!!! HIENOA!!!<3
Meidän pikkunen on kyllä kanssa oikea vauhti epeli...eilinen oikeestaan koko päivä oli ihan mieletöntä myllerrystä masussa ja varsinkin illalla tuli kunnon potkusarjoja taas!!!:) IHANAA...en varmaan ikinä jaksa olla ihailematta niitä potkuja ja liikkeitä mitä toi pieni tuolla mahassa pitelee!!!:)
Mukavaa päivää!!!:)
Anneh ja pieni 24+2 <3
Täälläkin masussa kovasti potkutellaan, muistan kun esikoisen syntymän jälkeen oikein kaipasin vatsan sisäistä elämää, on se niin ainutlaatuista ja erikoista.
Muuten vointi on käynyt aika tukalaksi täällä, en tiedä mikä aiheuttaa säryt, mutta luulen että osin liitoskipuja ja osin suonikohjukipuja. Saan tukisukkahosut tämän viikon lopulla, mutta kaikkiin särkyihin eivät varmasti auta.
Maitoparta, synnytätkö Ranskassa (eikös se ollut teidän asuinmaanne..)? Siellä ilmeisesti saa ainakin runsaasti epiduraalia. Ystäväni oli synnyttänyt Belgiassa esikoisen, ja hän kertoi että jo ensimmäisistä supisteluista annettiin epiduraali, ja sitä sitten jatkettiin loppuun asti. Sanoi, että yhtään kipuja ei tuntenut ;) . Täällä Saksassa on aika sama systeemi kuin Suomessakin, tosin eivät anna mennä niin paljon yli lasketun ajan. Eli kuulemma vaan 10 päivää, sitten jo hermoilevat ja tekevät toimenpiteitä. Esikoinen meillä syntyi Taysissä, ja silloin meni 16 päivää yli LA:n; saaliina imukupilla syntynyt yli 4kg tyttö :D. Eli olen ihan tyytyväinen, jos jo vähän aiemmin päästäisiin toimiin :) .
tinky 26+0
Ensiksi Anneh: mä olen lto ja olen ollut töissä Espoon länsi reunalla.. Mutta toi Länsi-Vantaa on mun lapsuuden maisemia.. On sulla pitkä työmatka, huh.
Tinky: en synnytä täällä. Oon tulossa (sulle menossa :) Suomeen toukokuun alussa. Mä haluan mahdollisimman luomuna synnytyksen ja sana epiduraali saa mut paniikkiin... Ja täällä nimenomaan ollaan (siinä uskossa olen) aika kliinisiä tän synnytysasian kanssa..
Mä kävin sitten torstaina lääkärissä ja sain puhtaat paperit sokerirasituksesta. Ultrasi taas, kunnei kuukausi sitten rakenneultrassa saanut tarpeeksi tietoa sydämestä. Mutta kaikki siis kunnossa. Setä lääkäri otti myös 4d kuvan kasvoista ja YRITTI printata sitä meille muistoksi. Mutta kuten aina tälläisissä tapauksissa, tietokone jumittui ja kuva katosi..
Ylihuomenna lähdetään pitkäksi viikonlopuksi Lontooseen. Onneksi oon ollut siellä aikasemminkin, sillä koko päivä kaupungilla tuntuu aika utopialta tällä hetkellä. Väsyn niin nopeesti tätä nykyä. Täytyy siis vaan käydä ahkerasti kahvilla :) että pääsee lepuuttamaan jalkoja.
Soma jatkaa kieppumista ja muljumista. Ja miltei aina siitä jaksaa nauttiakin. Kremppaa ei juuri muuten ole, mutta närästys on joka iltainen riesa.
Ai, sellainen juttu piti vielä kertoa, että yritin mennä uimaan eilen. Onneksi kokeilin uikkaria kotona. No ei sitten tarvinut raahautua kaupunkiin saakka.. Ihan liian pieneksi oli asuste käynyt. Uiminen saa siis jäädä hamaan tulevaisuuteen, en nimittäin ajatellut laittaa rahoja uuteen pukuun.. :(
Hauskaa ja hyvin voivaa viikkoa kaikille!
m_maitoparta ja Soma 27+2
Jooh, luonnonmukaisuus on ilmeisesti aika kaukana noista ranskalaisista synnytyksistä.. Mietin itsekin jonkin verran tuota, että tullako Suomeen synnyttämään vai ei, mutta kun tosiaan matkaan pitäisi lähteä jo hyvissä ajoin että pääsee lentämään, niin on aika mahdoton ajatus meidän perheelle. En ole vielä täällä vieraillut synnytyssairaaloissa, mutta periaate on sellainen että sen saa itse valita, ja vaihtoehtoja on täällä meidän asuinpaikkakunnalla aika monta. Haluan kuitenkin sellaiseen, jossa valmiudet hoitaa myös vauvaa, jos jotain sitten sattuisikin.
Mäkin joudun tohon sokerirasituskokeeseen, vähän hassulta tuntuu, kun Suomessahan se tehdään vain tarpeen tullen tai riskiryhmäläisille. Täällä kuitenkin tehdään kaikille. Onhan se tietysti vakava tilanne jos sattuisi se diabetes tulemaan, mutta siis jälleen verikokeita.. Ottivat taas viime viikolla isot verikokeet, toksoplasmoosi-tsekkaus ja jotain puhuivat myös veriryhmästä. Mutta veriryhmätiedot on kyllä jo äitiyskortissa, eli en oikein tiedä mitä hommailevat. Kovasti kuitenkin seurataan, ja hyvähän se sinänsä on :D .
Haaveilen minäkin matkasta yhdessä miehen kanssa, meidän turvaverkkotilanne kun on vähän niukanlainen, niin ei olla oikeastaan oltu vielä kertaakaan yötä pois esikoisen luota (joka siis nyt 2v). Pari yhteistä illanviettoa ollut niin, että ollaan lähdetty pois ja hoitaja tullut kotiin, ja sitten ollaan molemmat oltu kavereiden kanssa muutamiin otteisiin ulkona syömässä (mies kyllä huomattavasti useammin kuin minä..). Ehkäpä vielä joskus taas päästään mekin tuulettumaan yhdessä johonkin reissuun!
tinky toivottelee hyvää yötä kaikille
Kiitos Tinky hyvän yön toivotuksista. Yö oli hyvä vaikka en viestiäsi illalla/yöllä lukenutkaan. Eli täällä ainakin toistaiseksi vielä uni maistuu erinomaisesti, illalla jopa turhankin hyvin kun ei meinaa klo 22 asti jaksaa valvoa. (melkein kaikki mun suosikkiohjelmat tulee töllöstä klo 21 ja 22 välillä). Pari kertaa yössä pitää käydä vessassa, nekin melkein kellon tarkkuudella ja sitten kuuden, puoli seitsemän maissa ylös. Aamulla olen sitten ihan virkeä, mutta iltapäivällä meinaan taas väkisellä nukahtaa tietokoneen ääreen. Onneksi teen työt kotona omaan tahtiini niin voin tarvittaessa mennä nukkumaan kesken päivänkin.
Viikonloppureissu kahden kesken miehen kanssa jonnekin kuulostaisi ihanalle, mutta tämän hetken rahatilanteessa siihen ei hirveästi ole varaa. Esikolle kyllä hoitajia löytyisi. No parin viikon päästä ollaan koko perheellä menossa Vuokattiin miehen ammattiyhdistyksen mökille. Kyllä sekin lomasta käy. Toivottavasti pystyn silloin vielä uimaan niin voi mennä Katinkultaan lillumaan. Mulla on neuvolalääkäri juuri sopivasti torstaina kun sitten perjantaina lähdetään. Ainiin, tulikin mieleeni että pitää varata koirille hoitopaikka siksi ajaksi, toivottavasti en ole jo myöhässä sen suhteen.
Kahden keskistä aikaa pääsimme kyllä päiväseltään viettämään miehen kanssa viime viikonloppuna kun käytiin Kuopiossa shoppailemassa. Ostettiin tulevalle perheenjäsenelle turvakaukalo, joka olikin lähes ainoa hankinta mitä meidän tarvitsi tehdä. Vain sitteri enää puuttuu ja sen ehtii kyllä hankkia. Otettiin sitten Gracon Logico merkkinen kaukalo telakalla. Vaikutti oikein hyvältä mallilta. Ja kun meillä on esikon jäljiltä olemassa Gracon matkarattaat niin tuon kaukalon saa siihen suoraan kiinni. Tosi näppärä, ei tartte vaavia herätellä vaan nostaa vain kaukalon autosta rattaisiin.
Masussa kaikki hyvin. Kovasti kaveri potkuttelee, erityisesti aamulla ja illalla, välillä päivälläkin. Kiva aloittaa päivä kun kaveri touhuaa masussa sen minkä ehtii niin tietää ainakin että kaikki on hyvin. Sillä on ilmeisesti yksiössään vielä reilusti tilaa, kun tuo kohdunpohjan korkeus huitelee kerran siellä yläköyrien yläpuolella. Vielä ainakin kaveri potkii välillä ihan alas, välillä sivulle ja välillä ihan ylös eli kuperkeikat onnistuu.
Mutta nyt tästä meinaa jo tulla romaani ja pitäis työtkin aloittaa.
Hyvää masunkasvatusaikaa kaikille,
Heinäminkki
Kun tätä aikaa nyt on tässä koneella istuskella niin nostellaanpa sitten ajankuluksi tätä meidän pinoa...=)
m_maitoparta: Mihins sä menitkään sitten synnyttämään? Jorviinko?!
tinky: Mikä veriryhmä sulla on? Mulla kun on O rh-, niin ne tutkii kolme kertaa raskauden aikana, ettei niitä vasta-aineita ole kehittynyt. Nyt huhtikuussa seuraavan kerran ja sitten n. 4 viikkoa ennen laskettua aikaa vielä kerran!!
Olipas kiva lueskella teidän muiden kuulumisia. :) Heinäminkkikin oli ostanut kaukalon. Meillä myös toi Gracon Logico S kaukalo telakalla. Vaikuttaa näppärältä!!
Hei sellasta mun pitikin teiltä muilta kysellä, että potkiiko teillä vauvat tonne ihan alas, että tuntuu ihan tuolla alapäässä...???(Joo, ihmeellisiä kysymyksiä mutta...) Mietin vaan, että meidän tyyppi on potkinut aika kovasti ihan tonne alas ja se tuntuu paineena alapäässä...ei niin mukava tunne :/
Mä kävin tossa aamusella kävelyllä ja nyt sitten kärsitään...nyt kävely kotonakin tuntuu inhottavalta ja samaten nousu esim. sohvalta:( Blaah...no tulipahan kokeiltua...nyt tarvii sitten ottaa taas rauhallisesti!!
Vointeja:)
Anneh ja pieni 24+3
En oo taas pitkään aikaan päässyt koneelle kun on ainakin viikon netti renkannut kokoajan, lievän ärsyttävää, ajattelinkin että taidan käydä kohta linjoja pitkin operaattorilla kysymässä että mikä ihme on ongelmana. Mulla tuntuu aina tää raskaana oleminen vaikuttavan niin että hermostun tosi pienestä ja ihan todella pahasti, verenpaineet siinä kohtaa varmaan ihan omissa lukemissaan :) , no ehkä tää tästä taas kesäkuun jälkeen rauhottuu.
Me käytiin viimeviikon keskiviikkona taysissa synnärillä pyörähtään kun mua alko tiistai-iltana mahaan sattua ja se jatku vielä keskiviikkonakin ja mies sitten pakotti mut sinne lähteen kun oli menossa pitkälle reissulle ja sano ettei tahdo lähtee ennen kun tietää ettei se ainakaan mitään vakavaa oo.
No, ne ei sille mahakivulle ikinä mitään syytä keksinyt mutta lääkäri epäili että saattais johtua mahan kasvusta (??) tai jostain muusta sellaisesta. Tiedä siitä sitten mutta mahakipu lähti sen jälkeen kun käytiin sielä eli hyvä reissu oli :) .
Lääkäri ultras vauvan ja laitto painoarvioks melkein 1kg, todella toivon että meidän tyyppi on vaan ottanut jonkun kasvupyrähdyksen ja ymmärtää olla järkevän kokoinen syntyessään, esikoinen oli 50cm ja 2900g syntyessään joten hirvittää ajatella että sais synnyttää sellasta nelikilosta..
Onko muilla tehty kokoarvioita näillä viikoilla?
Kaukaloista on ollut puhetta, meille ostettiin esikoiselle brion kaukalo jossa on telakka ja se on kii isofikseillä, oon ihan hirveesti tykännyt siitä ja jos nyt uuden ostaisin niin ostaisin myös tollasen telakallisen.
Niitä römerin kaukaloita on hirveesti kehuttu, siinähän saa sen telakan kiinnitettyä vöillä jos ei autoon saa isofiksejä.
Tosin, aika moneen autoon saa jälkiasennettuna isofiksit eikä se välttämättä edes maksa aivan kamalasti (hirveän paljon tietysti merkistä riippuvaista), itse kannatan noita isofiksejä koska koen ne turvallisiksi.
Anneh kyseli potkujen suunasta, meillä potkitaan paljon alas, oonkin miettinyt että onkohan tyyppi ymmärtänyt jotenkin väärin ton idean että kuinka masussa kuuluu olla, oon koittanut sanoo että sen pään pitäis olla alaspäin, toivottavasti ymmärtää kääntyä niin ennen kun on myöhäistä, tahtoisin tänkin niin kovasti synnyttää itse :) .
No, nyt on tullut taas jonkin sorttinen romaani kirjotettua, koitan taas lähiaikoina päästä koneelle ja kanssa aktivoitua tässä kirjottelussa.
Hyvää keskiviikkopäivää kaikille
Ruu 26+6 (näin se aika vaan menee :) )
Meillä jouduttiin vähän säikähtämään pari päivää sitten kun mulla epäiltiin raskausmyrkytystä. Mulla oli nimittäin aivan kamalan kipeä pää ja pyörrytti ja huimas koko päivän. Otin panadolin ja menin nukkuun, nukuin tosi huonosti koko yön ja aamulla menin neuvolaan. Onneksi pissa oli puhdas eikä myrkytystilaa siis ole. Johtuu kuulemma vain rasituksesta ja stressistä, jota mulla on tällä hetkellä liikaa. Nyt yritän hellittää kaikissa asioissa, ja pystyä olee tosi rauhassa. Vauvalla onneks kaikki niin hyvin kun voi olla, liikkuu mahdottoman paljon ja sepä se vasta mukavaa onkin!
Meillä liikutaan ympäri mahaa, ja ihan jatkuvasti. Välillä tuntuu että nukkuukohan se rusina siellä ollenkaan :)
Otettiin ensimmäiset masukuvat viime viikolla, ja nyt kyllä täytyy alkaa räpsimään kuvia ahkeraan niin jää hyviä muistoja :)
Jokapäivä tulee niin hyvä olo kun kurkkaa olohuoneeseen ja näkee siellä upouudet vaunut ja kaukalon. Olis jo kesäkuu!!! :)
Ajateltiin vielä hankkia olohuoneeseen uusi nojatuoli--sellainen jossa on tosi hyvä imettää ja hellitellä vauvelia.Mekanismituoliksi kutsutaan...
Nyt taidan lähteä lenkille ja sitten tekemään ukkokullalle ruokaa.
Koko ilta täytyy lukea tenttiin, annoin miehelle luvan lähteä viettämään iltaa jotta mun lukemisesta tulis jotain :)
Vointeja kaikille.Kirjotellaan!
hilehile ja rusina 26+6 (Ruu, ollaan muuten täysin samoin viikois ja päivis ü)
-Ruu- : Hyvä kuulla et jollain muullakin vauveli potkii alaspäin...tai siis sen puoleen, että se ei oo ihan epänormaalia;)) Toivon mukaan meidän molempien tyypit tajuaa olla sitten oikein päin kuitenkin h-hetkellä!!! Mut ilmeisesti paljon on tilaa vielä liikkua ja meidän tyyppi ainakin käyttää sitä hyväksi, koska välillä potkii just ihan alas ja toisena hetkenä saattaa monottaa ihan tonne ylös... =) Kuhan on sitten ajoissa kuitenkin pää alaspäin hyvässä tarjonnassa!!
Onnex hilehile selvisitte vaan säikähdyksellä! Otahan nyt rauhallisesti ja rentoudu:)) Mulla polttelee vaunut ja kaukalo tuolla työhuoneessa...ovat vielä molemmat paketissa....tahtois jo niin kovin hiplailla niitä, mutta tilallisesti parempi, että ovat vielä hetken paketissa!
Palaillaan taas:)
Katselen tässä samalla noita painajaismaisia "vauva tulossa" sarjoja, miks pitää kiusata itseään ja kattoo noita kivuliaita synnytysjuttuja ku rupee anina ahdistaa.. :D Haha.
Ärsyttää kun nukun niiiiin huonosti. Herään painajaisiin, joskus mies joutuu herättämään mut kun säikähtää kun hengitän tosi nopeesti ja vaikeesti.. :/ Ja iltaisin selkä on jumissa, ja sitä särkee kamalasti.
Ainakin täällä on ihan normaalia, että potkuja tulee tonne suoleen ja jonnekin tonne alapäähän, lihaksissa tuntuu iskuja melko usein. Ärsyttävintä on kun pikkuinen potkii suoleen tai rakkoon ja sit välillä tuntuu että lurahtaa pissat housuun. :P
Masu kasvo taas päivässä hirveesti, eilen oli kasvukipuja, siitä tietää, että seuraavana päivänä masu onkin sitten jo paljon isompi! :D
Ei kait tässä kummempia muuta, 23. päivää odotellessa kun on viimeinen ultra ja toivottavasti se sukupuoli sitten kerrottais meille! :)
Kirjotelkaahan laiskurit nyt kuulumisia tänne!! :D
-Meevi ja pikkuinen 28+2-
kirjoittaa lyhyesti.
täällä mennään tasaista kasvavaa tahtia.
Siivousinto on korkealla ja energiaa rittää kunhan saa nukkua pienet päikkärit.
sokerirasitus oli jonkin aikaa sitten ja puhtaat paperit tuli. neuvolalääkärissäkin käytiin ja kaikki kunnossa.
vähän tarkempaan seurantaa sain itseni lykättyä.. pelkona se että vauvalla loppuu masussa tila ja syntyy liian aikaisin, pieni ihminen kun olen.
nyt kuitenkin takaisin ruuan tekoon.
rv 27+6
En muista milloin olen viimeksi kirjoittanut joten olis varmaan aika. Ja pientä painostusta oli tuolla ylempänä jo että porukat kirjoittas kuulumisiaan.
No, rakenneultrassa meidän vauva ei suostunut näyttämään ensin paikkojaan kun sukupuolta kysyttiin ultranneelta kätilöltä. Sitten otti pikkuinen kätensä pois edestä, mutta silti jäi arvoitukseksi. Kätilö sanoi että vois hyvällä mielikuituksella keksiä ihan kumman vaan sen kuvan perusteella mitä saatiin. Salaisuus siis säilyy ilmeisesti kesäkuulle saakka. Meillä kolme poikaa ennestään ja oma vahva veikkaus on että poika tulee nytkin. Mies taas veikkaa tyttöä.
Masu on kasvanut ihan hurjan suureksi. Hengästyn tosi helposti ja eilen kun jouduin puhumaan paljon puhelimessa niin sekin jo hengästytti. Varmaan siellä toisessa päässä jo kuunteli tyypit että vitsi mikä huohottaja mäolen :(.
Toinen vaiva on taas alkanut unettomuus/huonosti nukkuminen. Välillä näen painajaisia (melkein aina käärmeistä niin kuin edellistenkin raskauksien aikana). Välillä taas muuten vaan herään enkä saa unta, on huono asento, vauva potkii tai sitten täytyy nousta vessaan. Edellisessä raskaudessa heräsin viimeiset kolme kuukautta 4.30-5.30 joka ikinen aamu melkein ja kun en muuta kehittävää tekemistä keksinyt niin neuloin ihan hulluna villanuttuja ja myssyjä yms. vauvalle.
Nuorimmaisen 1, 5 v. pojun kanssa pitäisi jaksaa päivät kotona touhuta,mikä välillä ottaa voimille tämän valtaisan vauvavatsan kanssa. Sylissä on pikkumiestä aika tuskaa kantaa kun tuntuu että maha on tiellä ja vauva menee ihan ahtaalle kun toinen painaa masun päällä.
Ihanaa kyllä ajatella että enää kolmisen kuukautta odotusta jäljellä. Ajattelin itse että rv 30 jälkeen tulee varmaan jo sellainen olo että kumpa syntyis pian, mutta rehellisyyden nimissä on kyllä sanottava että hetkittäin tuntuu jo nyt että tää alkais riittää. Edellisessä raskaudessa ei ollut niin pientä lasta kotona hoidettavana joten siksi varmaan ei silloin ollut näin "raihnainen" olo ollenkaan. Silloin oli vain 6 ja 5 -vuotiaat pyörimässä jaloissa, mutta niitä nyt ei tarvinnut kanniskella ympäriinsä.
Ei saatu lapsivakuutusvarausta kun haettiin, koska liian monta sectiota mulle tehty, joten suurentunut riski raskausajan ja synnytyskomplikaatioihin. Hakemuksen ratkaisun jo melkein arvasin etukäteen, joten ei edes harmita, paljon ainakaan. Haetaan vauvalle sitten vakuutusta kun hän on 2 kk.
Anteeksi valitukseni kaikista vaivoista...itsepähän kuulumisia kyselitte joten saamanne pitää. Mä kirjoitan harvoin, mutta kerralla enemmän =).
Opinnäytetyötä olen tässä vuoden alusta saakka vääntänyt kasaan ja huhtikuun loppuun mennessä pitäisi olla valmista vihdoin, huh!
Jaksakaa hyvin masujenne kera!
keväisin terkuin
myy09 ja pieni suuressa masussa rv 25+0
On tää mukavaa kun mies on iltavuorossa, voi vaan surffata netissä :)
Anneh: Jorvi olis kyllä lähin sairaala, mutta sinne en ole menossa, mikäli ei ihmeitä tapahdu. Tammisaari on kutsunut mua jo viimeset 10 vuotta ja kun vihdoin saatiin vauva aikaseksi (ei siis helpoin projekti!) niin sinne ehdottomasti!
Mun pää alkaa vedellä ihan viimesiä, mutta joku niistä liikkeistä.. Anneh muistaakseni :)
Vielä eiliseen iltaan olisin vastannut kysymykseen, että kyllä Soma potkii alas, mutta tänään kätilön luona ("synnytysvalmennuksessa") ihmettelin ääneen kun en ollenkaan tiedä miten vauva milloinkin on. No täti pisti mut makaamaan selälleen ja etsi jalat ym. Sain itsekin tunnustella pään ja siellähän se oli ihan oikein päin (siis pää alaspäin)! Oli muuten aika fiilis löytää se kova kallo..
Ja kun manasin sitä uimapukuasiaa, niin kävin kuitenkin ostamassa sellasen mammamallin. Kätilö kun oli sitä mieltä ettei sen parempaa liikuntaa olekaan ja mä ite tykkään uinnista tosi paljon. Ja kun hankinnalla oli hintaa 15 euroa, niin ajattelin sijoittaa sen rahan terveyteeni :)
No nyt siis nokka kohti Lontoota. On muuten tosi mukava lukea teidän kuulumisia, vaikkei mitään ihmeitä tapahdukaan..
Hyviä vointeja, edelleen.
m_maitoparta ja Soma 27+3
Täälläkin voidaan hyvin paksusti ja kuten jollakulla muullakin, niin se ihana 1,5vuotias tuossa on riesana ja väliin kannatuttaa itteensä ja kun otan hyvän asennon sohvalta se riiviö takuulla kiipee johonkin ja taas on noustava...vanhin lapsi on koulussa ja 4-vuotias täällä kotona seurana myös. Hän puolestaan pitää huolen siitä, ettei mamma pääse päikkäreille kuopuksen unien aikana vaan sit hän ottaa OMAA AIKAA ÄIDIN KANSSA eli pelataan ja piirretään ja ja ja...oikeesti oon aika väsynyt...
Mun "kuoleman sairas puolisoni" tympääntyi olemaan kotona ja hyppää nyt päivästä toiseen "töissä" eli mitä naapurit ja sukulaiset sille keksii milloinkin. Tekis mieli välillä sanoo et pliis jää kotio et saisin huilia (talkootyöt on mun mielestä suoraan sanoen perseestä) mut toisaalta nään miten onnellinen mies on kun saa tehä TÖITÄ eikä vaan potee kotona, kun ei siis oo mitään suoranaista podettavaakaan...
Mulla oli kans sokerirasitus ja oon nyt vissiin virallisesti hidas: paastoarvo oli 4,4, 1h 4,3 ja 2h 5,1. Ei vissiin imeydy niinku "normaaleilla ihmisillä". Miehelle sanoinkin et nyt mulla on hyvä syy syödä kaks tuntia yhteen menoon ennenkuin tuntuu missään ;o) pissassa on ollu valkuiaista ja näyte meni nyt viljelyyn -itse epäilen syyksi runsasta valkovuotoa, mut hyvähän se on kun asia selvitetään.
Olo on kuin virtahevolla mut ihanaa että odotusviikkoja on vielä runsasmäärin (?) edessä, ei tarvii alkaa vauvan itkua vielä kuuntelemaan....
aurinko paistaa, ulos kansalaiset!
t. tonttis rv jotain
tää palvelu ei ole minua varten luotu kun aina sählään. Ja myönnettäköön että nyt ei ole ehtinyt pitkään aikaan täällä käymäänkään..olin jopa käyttäjätunnuksen unohtanut.
Meil on tosi kiirettä töissä stressi iskee kun mietin että kohta jään äippälomalle ja mul on viel paljon töitä rästissä.
Tänään oli neuvola aamulla ja eipä tuolla ihmeempiä ollut. Nyt on painokin noussut eli yhteensä 3,5kg tullut. sf-mitta huikeat 31cm et kuulemma poitsulla hyvin tilaa.
Anneh ja joku muu laittoi että potkut tuntuu alhaalla. Näin minustakin tuntuu, mutta joka kerta neuvolassa ja yms tutkimuksissa vaavi ollut raivotilassa eli tod näk päällä rutistaa alapäätä ja nyrkeillä muksii. Kyllä potkut tuntuu hyvin ylämahassa ja nyt jo kylkiluissa. Potkut ovat tän lapsen kohdalla tosi voimakkaat kun istukka on takaseinässä. nyt näkyy jo selkeästi kantapäät mahan läpi kun esikoisella ei näkynyt ollenkaan(istukka silloin etuseinässä).
En nyt muista kirjoittelinko pariviikkoa sitten asiasta mutta minäkin olin raskausmyrkytysepäilyn vuoksi tutkittavana. Paineet nousi 94/143 ja ylävatsaa puristi. Nyt jonkin verran vielä puristaa ylävatsaa ja ultrataan jos vaikka on sappikiviä. Sehän tästä vielä puuttuukin. Hampaat hajoaa ja kiviä sisuksissa. Tää todellakin on mun viimeinen raskaus. jos lapsia tulee niin sitten ne "tilataan" Kiinasta.
Olisin jo valmis toisaalta jäämään kotiin. Niin paljon maha haittaa jo normaalia työskentelyä...mut kyl tosiaan pää varmaan hajoaisi kotonakin jos 2,5kk pitäisi ns odotella.
Nyt täytyy murkinoida kun 12 alkaa palaveri...
t. tr02 28+2
Kävin tänään neuvolan lääkärillä keskiraskauden seurannassa. Muutoin oli kaikki hyvin, mut kohdunkaula on sen verran pehmentynyt ettei töihin tarvii enää mennä. Kohdun suu oli onneksi kiinni. Kahden viikon päästä sitten uus käynti, jolloin tarkastetaan tilanne.
Maanantaina oon sit menossa sokerirasitukseen ja samalla otetaan joitain verikokeita ja näyte limakalvoilta (kuulemma rutiinitoimenpide silloin kun supistelee). Toivottavasti kohdunkaula ei enää pehmene ettei tässä joudu vuodelepoon.
Eilen tein itselleni listaa asioista jotka haluan saada tehdyksi ennen kesäkuuta :) Näin yritän myös täyttää töistä pois jäämisen aiheuttaman tyhjän ajan...
Siinä sellaiset pikakuulumiset, nyt iltapalan valmistukseen ja tv:tä katsomaan
-Rainy ja Popi 25+6-
Aah,näin helppoa:)
Moi kaikille!
Mahtuisiko tänne mukaan uusi kesäkeiju, joka on taustalla seuraillut teidän raskauksien etenemisiä jo alusta saakka? :)
[http://http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=f...|http://http://www.va…]