Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se isän vastuulla pitää yhteyttä lapseensa?

Vierailija
09.03.2009 |

Meillä on sanallinen sopimus, että 10-vuotias käy isänsä ja isän naisystävän ja naisen ex-liiton lasten luona jkt vkl.

Aina välillä tapaamiset sujuu, ja sitten tulee taas puolenkin vuoden taukoja. Nyt on näköjään taas sellainen tauko meneillään. Isä ei ole soittanut kertaakaan. Muutenkaan ei koskaan soittele, ei ole koskaan käynyt vanhempainilloissa, ei kevätjuhlissa, ei tiedä lapsen koulunkäynnistä mitään, eikä koskaan mene lapsen kanssa minnekään kahdestaan, eikä ole koskaan lapsen kanssa kahdestaan.

Monta vuotta yritin ottaa kontaktia aina tauon tullen, mutta selitykset olivat tyyliin, että "on niin paljon kiireitä ollut". Mies on yli 3-kymppinen, joten mielestäni olisi pitänyt kasvaa aikuiseksi ja tajuta itse isän osansa. Enää en soittele perään.

Lapsikin on aina pitänyt isää ns. kaverina. Lapsi ei osaa kaivata isäänsä, eikä itsekään soittele isälle, eikä puhu tästä oikein koskaan. Eli ei kai kärsi tilanteesta..? Suhtautuminen isään on tosi neutraalia. Tärkeimmät ja rakkaimmat ihmiset lapsi on luetellut ja ne ovat: äiti, mummi, kummi ja serkku ja kaverit. Kun kysyn, että entäs isä, niin sitten lapsi sanoo, että ai niin, on isäkin rakas.

Mitä teen isän suhteen vai jatketaanko samaan malliin? Asiasta olen joskus yrittänyt isälle nätisti puhua, mutta hän suuttuu ja sanoo että syyllistän.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaas nyt pari hyvää neuvoa.

Vierailija
2/8 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lapsihan on ihan itse isänsä valinnut ja hänen on syytä olla se vastuullinen osapuoli...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä pakottamalla mitään tule. Jos lapsi kerran vaikuttaa noinkin tyytyväiseltä, niin parempi on antaa tilanteen olla näin.

Meilläkin on tilanne hyvin samanlainen. Isä ei ole nyt nähnyt lastaan n. vuoteen. Lapsi ei enää kysele isän perään. Joskus kaipailee sisarpuoliaan ja olenkin häntä käyttänyt heitä katsomassa. Isä on näet eronnut jo siitä uudesta onnestaankin.

Vierailija
4/8 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei pidä lapsetkaan. Saatikka minä. Lapset niin pieniä vielä. Ja juu, mun puheluihin tai viesteihin ei vastaa. Mä oon luovuttanut.

Meillä isän katoaminen yhtäkkiä on ollut vaikeaa ja nyt kun lapset jotenkin ovat suht ok niin annan tosiaan asian olla. Meidän tapauksessa lastenvalvoja yrittää herätellä isää, mutta heikolta näyttää. Mun mielestä isä on toiminnallaan tehnyt selväksi ettei halua olla tekemisissä.

Vierailija
5/8 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pokkana ja kysyy, että millonkas tyttö tulee käymään? Öööh..? Ja kun olisi edes välimatka joku este, mutta kun ei ole. Isä asuu 40 km päässä ja omistaa auton.

Ap

Vierailija
6/8 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä välimatkaa vajaa kaks kilometriä. Samassa lähikaupassa käydään ja koska tahansa voidaan törmätä.

5:nen

Vierailija
7/8 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa taas viatonta isukkia syyllistetään! Se on tosiaan nähty ja koettu.

Asia vaan on niin, että etäisällä on vain oikeuksia, ei lainkaan velvollisuuksia. Etää ei voi pakottaa yhtään mihinkään. Et voi vedota lapsen onneen tai oikeuksiin, jos se ei herätä vastapuolessa mitään reaktiota.

Mun lasten isä on hylännyt yli puolet lapsistaan. kukaan ei voi sille mitään; tyyppi vaan jatkaa oman onnellisen elämänsä elämistä, vaikka esikoisensa voi todella pahoin ja kaipaa isäänsä.

Ehkä ap voisit tehdä tiukemmin selväksi, että säännölliset tapaamiset tai ei mitään. Kohtahan lapsikin on jo sen ikäinen, että osaa sanoa mitä itse haluaa. Kuuntele myös lasta.

Vierailija
8/8 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, juu, tämä on nähty. Kerran älähdin ja sanoin, että joko kunnolliset, säännölliset tapaamiset tai ei mitään, koska lapsi menee ihan sekaisin. Heti alkoi keuhkoaminen isän tapaamisoikeuksista, joita mennään vaikka oikeudesta hakemaan. Huhheijaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi