Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetän reilu 2-vuotiasta n.1-2krt päivässä. Pitäisi lopettaa mutta kun en halua :(.

Vierailija
09.03.2009 |

Lapsi nukahtaa niin helposti rinnalle. Samoin jos herää aikaisin aamulla saan hänet takuuvarmasti takaisin uneen imettämällä. Imettäminen tuntuu olevan muutenkin ainoa keino jolla lapsi rauhoittuu lähes välittömästi ja onhan se minullekin ainoa hetki kun lapsen kanssa vain tuijotellaan toisiamme ja paijailen pientä. Siinä on niin hyvä.

Mutta, onhan hän jo 2v ja pitäisi alkaa vieroittamaan. Kertokaapa nyt oikeita syitä lapsen kannalta miksi pitäisi vieroittaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin ekaa 2,5v ja toinen on nyt 2v2kk ja edelleen tissuttelee monta kertaa päivässä sekä yölläkin. Miksi pitäisi pieni vierottaa? Ekan vierotin koska aloin odottaa toista ja olin kyllä ajatellut jatkaa imetystä ns. tandemina mutta tuli jostain (hormonit?) syystä voimakasta pahoinvointia aina imetyksellä, niin piti lopettaa siksi. Ja tämä eka pikkunen 2.5v ymmärsi ihan hyvin että nyt ei voi kun tisut on rikki :D selityksen. Haikeena oli toki, mut ei ollu mitään itkuhuutoraivareita tms. kun lopetettiin imetys. Ja rauhoittumiseen tuli muita juttuja sylittelyä sun muuta tilalle ihan helposti.

Vierailija
22/33 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että molemmilla lapsilla on ihan ehjät hampaat vaikka meilläkin just viimeisenä oli nukutus-ja yöimetykset. Rintamaito ei ole samalla tavalla kariesoivaa kun muut jutut. Ja jos lapsen ei anneta kitata jatkuvasti mehuja yms. hampaiden vihollisia niin en pitäis yöimetystä mitenkään pahana. Ulkomaanreissuilla olen nähnyt pienilläkin ihan mätiä hampaita kun juottavat mehua tuttipullosta:-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitäkin voi välttää imettämällä vain silloin kun kyyliä ei ole paikalla. Itse imetin nuorinta lastani 3,5 vuotta. Nukutin rinnalle ja imetin myös yöllä. Mitään haittaa ei siitä ole ilmennyt. Ei purentavikoja, ei reikiä, vieroituksen yhteydessä siirtyi myös omaan sänkyyn perhepedistä ja pärjää siellä oikein hyvin. On nyt reilu 4v. Joskus haikeasti paijailee ja pussailee tissejäni, mutta ymmärtää olevansa nyt "iso tyttö".

sinä annat lapsen pussailla tissejäsi. hanki nautintosi jostain muualta, äläkä käytä lasta hyväksesi.

meillä ei ainakaan 2v ikäinen saa tisseille tulla suunsa kanssa, koska se tuntuisi sopimattomalta. eri asia tietysti jos joku nyt sen ikäistä vielä halua imettää. josksun on yrittänyt tissistä purra, enkä todellakaan anna saatikan että antaisin tissejä pussailla :O

Vierailija
24/33 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä imetys takkuili alusta asti ja yritin imettää "väkisin" koska sen sanottiin olevan lapselle hyväksi. Äitini syyllisti jatkuvasti kun en täysimettänyt ja itse koin asian masentavana. Poika itse vieroittautui 9,5kk:n iässä kun ei jaksanut enää keskittyä tissiin vaan liikkumisinto oli liian kova (oppi tällöin kävelemään eikä ollut paikallaan edes nukkuessa vaan pyöri yön ympäri sänkyä).

Nyt toista odottaessa on todennut, että on oikeastaan aivan sama onko lapsi alusta asti pullolla vai kolmivuotiaaksi rinnalla. Kunhan edes osan maidosta saisi sitä "äitilääkettä", niin en aio olla kireänä jos osa tulee kaupasta.

Toki imetyksestä on hyötyä, mutta tärkeintä on että vauvalla on vatsa täynnä, että lapsi saa riittävästi läheisyyttä ja että että äiti ja lapsi saavat lepoa ja ovat hyvällä tuulella. Jos nuo täyttyvät ja imetys tuntuu molemmista hyvältä niin miksi lopettaisit? Ja vastaavasti mikäli molemmilla on hyvä olla ilman imetystä niin voit yhtä hyvin lopettaa. Se on kiinni vain sinusta ja lapsestasi. Ei kukaan ole oikeasti rinnalla kouluikäisenä..

Kokeile muutamana kertana jättää imetys väliin, jos lapsesi selkeästi kaipaa sitä, jatkaakaa vain. Voithan myös kokeilla halata häntä rintsikat päällä (siis ihokontaktissa). Jos se rauhoittaa lapsen, ei hän kaipaa rintaa vaan vain läheisyyttä.

Vierailija
25/33 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin se kaksivuotias ymmärtää jo ihan hyvin puhetta ja sille voi puhua ja kertoa siitä imettämisestä ja siitä että nyt ollaan luopumassa siitä. Siis jos haluat lopettaa. Mä olen itse imettänyt kahta lasta n. kahden vuoden ikään, ekaa vähän vajaa ja toista tasan 2v.

Vierailija
26/33 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika litkutti yömaitonsa tuttipullosta ja eroon siitä piti päästä. läheisyyttä saa muutenkin ja aluksi lapsi nukahtaa huonommin, mutta tulee muut keinot tilalle.

meillä lapsia hierotaan ,kutitellaan ja sivellään esimerkiksi jalkapohjaa.

taitaa olla vähän laiskuuttakin tua imettäminen kohdallasi, kun lapsi nukahtaa niin hyvin rinnalla.

Vierailija
27/33 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä imetät 2-vuotiasta niin lienet jo tottunut kaiken maailman kummastelijoihin.

Vierailija
28/33 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta sitten kun tuntuu oikealta. vuoden päästä voi tuntua jo ihan toiselta. nimim. 3 v 10 kk imettänyt

Vierailija
29/33 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halunnut imettää omaani noin pitkään), mutta eipä minulla ole mitään fanaattista mielipidettäkään asiasta. Ne, joille se sopii, imettäköön pitkään. Käsittääkseni mitään todettua haittaa ei ole asian tiimoilta tullut esiin tutkimuksissa.

Mutta minua kyllä vähän ihmetyttää se, että moni sanoo lapsen kaipaavan läheisyyttä ja sitä imetyksen tuomaa läheistä rauhoittumishetkeä. Loppuuko teillä sitten läheisyys, sylittely ja yhdessä lähekkäin rauhoittuminen imetyksen loppumiseen? Miksi?

Itselläni on tokaluokkalainen, ja vieläkin joka ilta rauhotutaan lähekkäin sängyllä tai sohvalla. Minä luen kirjaa, lapsi köllöttää kainalossa, silittelen päätä, annan pusuja.

Taaperona, kun imetys lopeteltiin, pidettiin kuitenkin TIETYSTI kiinni vielä läheisyydestä. Lapsi syliin, samat pusut ja silitykset ja yhteinen läheisyyden hetki. Esimerkiksi lukeminen, laulaminen tai muu hiljainen juttelu yhdistyy luontevasti siihen hetkeen.

En oikein ymmärrä, miksi imetys on joillekin "ainoa hetki kun rauhotutaan silittelemään ja sylittelemään". Kai se onnistuu, vaikkei rinta ole suussa?

Aluksi lapselle voi antaa vaikka nokkamukissa maitoa, jonka hän sitten juo äidin sylissä.

Vierailija
30/33 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En oikein ymmärrä, miksi imetys on joillekin "ainoa hetki kun rauhotutaan silittelemään ja sylittelemään". Kai se onnistuu, vaikkei rinta ole suussa?"

Meillä kukaan kolmesta lapsesta ei ole rauhoittunut viereen muuta kuin imettäessä. Kun ottaa viereen eivät ole hetkeäkään paikoillaan. Itse ovat pyytäneet maitoa yli vuoden vanhoina joten kai se heillekin on tärkeää.

Vierailija
31/33 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä annat lapsen pussailla tissejäsi. hanki nautintosi jostain muualta, äläkä käytä lasta hyväksesi.

meillä ei ainakaan 2v ikäinen saa tisseille tulla suunsa kanssa, koska se tuntuisi sopimattomalta. eri asia tietysti jos joku nyt sen ikäistä vielä halua imettää. josksun on yrittänyt tissistä purra, enkä todellakaan anna saatikan että antaisin tissejä pussailla :O

Tissit on tarkoitettu lapsia varten, miksi niistä on tehty joku miehen leikkikalu? Toki mieskin saa niitä näykkiä, mutta ensisijainen käyttäjä on lapsi. Nelivuotiaskin on vielä pieni.

Kouluikäisten poikieni en toki antaisi enää niitä pussailla, mutta en myöskään heille siitä rääkäise jos (kun) he "huomaamatta" niitä taputtelevat, tokihan ne kiinnostavat.

Vierailija
32/33 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit on tarkoitettu lapsia varten, miksi niistä on tehty joku miehen leikkikalu? Toki mieskin saa niitä näykkiä, mutta ensisijainen käyttäjä on lapsi. Nelivuotiaskin on vielä pieni.

Kouluikäisten poikieni en toki antaisi enää niitä pussailla, mutta en myöskään heille siitä rääkäise jos (kun) he "huomaamatta" niitä taputtelevat, tokihan ne kiinnostavat.

Jos joku saa perverssejä ajatuksia siitä, kun nelivuotias kaipaa äidin tissejä, niin kyllä se sairaus on sen ajattelijan korvien välissä. Lasten ruokintaan ne tissit on alunperin tarkoitettu, eikä mihinkään muuhun.

Vierailija
33/33 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos joku saa perverssejä ajatuksia siitä, kun nelivuotias kaipaa äidin tissejä, niin kyllä se sairaus on sen ajattelijan korvien välissä. Lasten ruokintaan ne tissit on alunperin tarkoitettu, eikä mihinkään muuhun."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi