Söisitkö sinä pe tehtyä jauhelihakastiketta ja perunoita jotka olleet jääkaapissa?
Siinäpä se kysymys olikin.. :) Löysin jääkaapista perjantaina tekemäni tomaattisen jauhelihakastikkeen ja perunat jotka olin sinne laittanut ajatuksella että ne syödään lauantaina... Noh, olivat unohtuneet. Nyt mietin vieläköhän on turvallista niitä syödä? Eivät haise pahalta, eivätkä näytäkään... Söisitkö sinä jos omasta jääkaapistasi löytäisit vastaavan löydön? :)
Kommentit (16)
vanhempiakin ruokia jos eivät ole haisseet epäilyttävältä
itse syön vaan seuraavana päivänä jääkaapissa ollutta ruokaa. ja jos olisin itse tehnyt tuon kastikkeen perjantaina ja olisin nähnyt sitä jäävän reippaasti yli, olisin laittanut sen pakastimeen ja sieltä voisi syödä sitä halutessaan
Tuolla se nyt mikrossa lämpenee.. Toivotaan ettei mene maha sekaisin :) Lapselle on ihan omat eväät (10kk), joten siitä ei ole huolta...
Olen kyllä tosiaan ehkä turhankin varovainen noiden parasta ennen ym. suositusten kanssa... Liian usein meidän jääkaapista lentää roskiin tavaraa joka olisi varmaan ihan ok syötävää vielä, mutta minä kammoineni en uskalla niitä suuhuni laittaa... Kamalaa tuhlausta.
Noh, nyt kastikkeen syöntiin! :)
Ap
eilen olisin vielä saattanut syödä mutta en enää tänään
tomaattipohjasiset ruuat ei säily kauaa hyvänä.
Täällä se soossi parhaillaan uppoaa kurkusta alas mikrolämmityksen jälkeen...
Ap
Vanhetessaan, mutta ihan turvallista ruokaa se on. Mä syön viikonkin jääkaapissa ollutta. Useampaa kertaa en lämmittele.
yli 70 asteen lämmitys tuhoaa suurimman osan haitallisista pöpöistä. eli ei mikrossa mutta hellalla kiehautus.
Joo ja hellan kautta jatkossa jos epäilyttää
ehkä pidempäänkin mutta itsenoudatan tuota viikon sääntöä, eikä ole koskana ollut mitään ongelmia
Parasta ennen -päiväyksistä en välitä ollenkaan. Syön, jos näyttää, tuoksuu ja maistuu hyvältä.
Taidan pitää sellaista 3-4 päivän sääntöä. Tänään menisi hätätilassa vielä torstaina tehty ruoka, jos tosiaan olisi ollut jääkaapissa (jonne tapani mukaan laitan ruoan suoraan pöydästä, en esim seisota pöydällä jäähtymässä tuntikausia joidenkin av-mammojen tyyliin) eikä se olisi kalaa tai äyriäisiä.
t. nimim. "Hei mikä tää keltainen lautanen on... joulukinkku?!?"
Jäähdyttäkää se lämmin ruoka parvekkeella jääkaappia tai pakastinta vasten.
Jauheliha on muuten yksi helpoimmin pilaantuvista elintarvikkeista.
Hulvaton :)))
Noh, palailen kertomaan huomenissa jos sain ruokamyrkytyksen, vielä ainakin tuntuu ihan hyvältä ja normaalilta :)
T. ap joka siis vetäisi safkan naamaansa mikron kautta, ei kiehautellut liedellä (jatkoa ajatellen ei tosiaan pöllömpi idea kuumentaa ruokaa hellalla.. Minä pässinpää en osannut edes ajatella moista tapaa lämmittää ruokaa :-p)
22, löytäisin sen sieltä sitten keväällä... t. nimim. "Hei mikä tää keltainen lautanen on... joulukinkku?!?"
Olen niin usein tehnytkin.