~*~ PIKKUKAKKOSET vko 11 (09. - 14.03.2009) ~*~
Linkki viime viikkoseen..
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (11)
Heippa !! Lisbet81 uutta yritystä kehiin sitten taas menkkojen jälkeen, kyllä ne vielä pois jää. Mehän ei lannistuta :D
Mulla loppui eilen ja nyt ootellaan ovulaatiotikun kanssa että pääsee petipuuhiin sitten yrittään taas... Sais kyllä napata... Niin paljon odottais jo raskaana olemista ja ennen kaikkea sitä ihanaa pikkuista! Peukut pytyyn taas. :) Kevään fiilikset ja mieli virkeä, elämä on ihanaa! ;)
Lisbet, voi itku, oon sun puolesta tosi pettynyt. Tsemppiä ja jaksamista uuteen kiertoon! Ehkäpä seitsemäs kerta toden sanoo.
Oma napa voi hyvin. Esikoista odottaessani olin koko ajan kovassa täpinässä, nyt voin jopa hetkeksi unohtaa olevani raskaana. Alussa ollaan ja pelkään järjettömästi keskenmenoa. Tekis mieli jo kaikille kuuluttaa, että me ootetaan toista lasta, mutta taidan odottaa sinne 12 viikkoon asti. Oireita on vähän kaikenlaista, väsyttää ja jatkuva näläntunne lähinnä. Oksentanut en ole vielä kertaakaan, mutta esikoisenkin kohdalla se alkoi vasta vähän myöhemmin ja kesti 20 viikolle asti.
Voimia kaikille pikkukakkosen parissa uurastajille!!!
Adara 5+0 (eikö muka tuon enempää)
Heippa tuolta o-puolelta taas vaihteeksi!
Adaralle isot onnittelut plussan johdosta! Muistan selvästi, miten keskenmenon pelko oli läsnä varmaankin kolme ekaa kuukautta, kun välillä tuli vuotoakin. Mutta kaikkein "kamalinta" alkuraskaudessa oli se järjetön väsymys ja haluttomuus ja tympäsevä olo. Tuntui ettei mikään huvita, ei edes se ajatus siitä vauvasta. Ihmeellisiä nuo hormonit, kun ihana vauvakuumeilu muuttui melkein kertaheitolla täydelliseksi flegmaattisuudeksi. :( Mutta onhan tässä jo aikoja sitten noustu tuostakin hormoni"häiriöstä" ja elämä tuntuu nyt ihan järjettömän kivalle ja vauva-ajatukset on tietysti ykkösenä koko ajan. Aika menee kamalan nopeesti, ihan just oon puolivälissä raskautta!!!
Lisbetille pahoittelut jälleen tädin tulosta. :( Tuntuu epäreilulta, että sua pidetään jännityksessä melkein kaksi viikkoa yli normaalikierron ja sitten ne menkat kehtaavatkin vielä tulla. Todella typerää.
Yksi lohduttava ajatus kuitenkin teille, jotka pitkään yritätte plussata... teidän seksielämänne on vilkasta! Alkuraskauden äklötyksessä ja surumielisyydessä oli paljon hankalampaa innostua seksistä ja jotenkin tuntuu, että se kerran viikossa systeemi on jäänyt päälle, vaikka nyt jo tekisi mieli useamminkin. Mietin tuossa, että miten käy kun vauva tulee, missä välissä sitten harrastetaan yhtään mitään, kun talossa on kymppivuotias, jolta on vaikea salaa enää puuhastella muuta kuin yöllä ja luultavasti silloin ollaan ihan poikki muutenkin. Täytynee pistää mielikuvitus liikkeelle ja yrittää olla luova. Mun onnellisuus on kyllä nimittäin tosi paljon kiinni myös siitä, että tapahtuuko makuuhuoneessa mitään. Jos ei tapahdu, vedän siitä hyvin suoria johtopäätöksiä (liiankin suoria) ja alan epäillä jos vaikka mitä. Tämä johtuu tietty vain siitä tosiasiasta, että elämä on koulinut ja lyönyt päähän tällä sektorilla. :(
Oikein paljon tsempitystä ja iloa jokaisen pikkukakkosta toivovan kevääseen!
Ritu rv 19+1
Voi surku Lisbetin puolesta. Toivotaan parempi onni seuraavaan kiertoon.
Toivottavasti täällä tärppäilee taas pian. Oli ihana lukea plussa uutisia. Toivotaan kaikille super-vauvaliimaa ja tarrasukkia tähän kiertoon.
Kalluppiakin oli tupakoinnista ollu. Itse en polta, enkä ole oikeestaan ikinä kunnolla polttanutkaan. Onneksi se ei kuulu paheisiini. Pääsisköhän samoilla lääkkeillä eroon suklaasta? :-)
ON: Itsellä tosiaan oli kyllä mammutti kierto tuo edellinen sentäs kp 50 vaihtu jo kp 1. No nyt on tätikin jo pakannut kimpsut ja kampsut, niin pääsee taas tarkkailemaan itseään ja toivotaan että tuo kierto tuosta lyhenis. Nyt oli siis toiset menkat imetyksen lopettamisen jälkeen, et ehkä se tästä. Vauvakuumekin on kohonnut tässä aivan äärimmäisyyksiin ja haluis jo nopeesti taas kokea odotuksen ihanuutta. Sitä se oli ainakin viimeksi. Palasin taas takaisin töihin, niin toivotaan että se vähän veis vauva ajatuksia tuonne taka-alalle.
Onnea Adara plussasta!!!
En ole kirjoitellut vähään aikaan, kun jotenkin ollu mieliala apeana koko viikon. Menkat siis alkoi, vaikka olin ihan varma että tärppi tuli... Nyt taas alkais olla yrityspäivät kohdalla.
Viikonloppuna kaverini ilmoitti, että heille tulee syksyllä vauva ja se tuntu tosi pahalta, vaikka tietysti oon ilonen heidän puolestaan. Lisäksi meidän äiti ja naapurin täti kommentoivat että "kyllä teidän pitäis jo toista pian ruveta hommaamaan"... argh. En oo kertonu keskenmenosta.. Välillä ahdistaa niin paljon, kun toivoo niin kovasti, että PIAN olis jo raskaana taas.
Tällaista valitusta tällä kertaa. Toivotaan tälle kuukaudelle paljon plussia ja tsemppiä peittojen heilutteluun!!!
Irina kp 11/28-30
*CHLIPPA*
Joo, me ei lannistuta!! =) Nostan (kunhan löydän) esittelypinon, niin voisit laittaa tietos sinne, nii päivitän sen sitten taas tässä joku päivä.
*ADARA*
Vielä viikot tuntuu niin vähäisiltä, mutta kohta oot jo synnyttämässä, oota vaan! =) Ihanaa odotusaikaa!! =)
*RITU-74*
Ihana kuulla susta pitkästä aikaa! =) Sä oot just puolessa välissä raskautta, voi kauhia ku aika on menny äkkiä!! Muistan vielä kun olit tehny sen plussa testin! =) Sullekin ihanaa odotusaikaa!! =)
*LYYLIKKI81*
Oho, sullakin oli sitten vaan *TOSI* pitkä kierto!! =( Mullakin oli tämä nyt 44 päivää ja meinas hermot mennä!! Onko sulla ollu aina noin epäsäännöllinen kierto? Entä ootko saanu niihin jotain lääkettä avuksi joskus?
*IRINA77*
Pupuiluintoa sinne teidänkin suuntaan!! =) Toivotaan nyt pian sitä tärppiä sinnekin! =)
*OMA NAPA*
Vielä tulee vuotoa jonkun verran, sanoisin että menee tuonne perjantaille, kunnes täti pakkaa kamppeensa ja lähtee.
Otin eilen yhteyttä lääkäriin, koska mulla meni nyt hermot tän mun kierron kanssa. Ja koska muistin, että kun munasarjani ultrattiin keväällä 2006, niin huomattiin, että ne on monirakkulaiset. Ajan sain 22.4, jolloin lääkäri ultraa ja katotaan kirjoittaako lähetteen mulle naistenpolille. Toivottavasti saisin *jotain* apua tähän kiertoon!! =)
Nyt aamupalan tekoon ja sitten ulkoilemaan.
*=) Lisbet, kp 3/31-44, yk 7.*
Terveisiä taas odotuspuolelta.
Siellä on tylsää kun kukaan ei kirjoittele pikkukakkosten pinoon ja oman kuun pinossa on niin täyttä ettei kukaan pysy perässä mitä kenellekin kuuluu!
Adaralle onnittelut plussasta, tosi hieno juttu!
Ei sitten kuitenkaan tullut samanlaista plussa-aaltoa kuin mitä täällä yhdessä välissä oli, harmin paikka!
Lisbet!
Jos sulla tosiaan on monirakkulaiset muasarjat eli PCO, niin mene ihmeessä heti yksityiselle! Vaikka raskautuisitkin ilman mitään lääkkeitä, on keskenmenon riski paljon normaalia suurempi. Mä olen molemmilla kerroilla syönyt alkuraskaudessa lääkettä, mikä auttaa siihen.
Muistaakseni et asunut pääkaupunkiseudulla, mutta teilläkin on varmaan joku yksityinen, josta saa hedelmöityshoitoja. Varaat sieltä ajan niin saat pillerit, joita käytetään diabeteksenkin hoitoon. Näitä pitäis syödä muutenkin, ne normalisoi pco:n oireet. Ainakaan itse en saanut niitä normaalilta gyneltä, se antoi vaan lähetteen Naikkarille, jonne jonotusaika oli 10kk!
Mä itse (kaksi kertaa:)) ja kolme mun kaveria on raskautuneet ihan pelkästään tuolla lääkkeellä ja niin on monet muutkin, monelle toimii hienosti eikä tarvi kärsiä hormonilääkkeistä. Etsi netistä nimellä Metformin ja pco, löytyy vaikka mitä!
Tulipa selostus :)
Omaan napaan kuuluu toivottavasti hyvää, viimeviikkoinen noro-virus vähän säikäytti kun veti niin huonoon kuntoon. Onneksi kuitenkin oksensin sen verran harvoin että nestettä ehti aina välissä imeytyä.
Niskapoimu-ultraan kuului hyvää, turvotuskin oli vaan 0,4mm ja veriseula nega. Itsellä on vähän tyttöfiilis, viimeksi oli 100% varma poikafiilis ja olin oikeassa, saa nyt sitten nähdä mitä rakenneultra kertoo.
Adele 14+1
ADARA: Suuret onnittelut sinulle<3Toivotaan että kaikki menee hyvin:) ja saat "nauttia"masuajasta.
LISBET ja LYYLIKKI: Toivotaan nyt että kierrto tasaantuu ymmärrän että vähän sapettaa tollanen piina.
ON: Viime kierto oli mullakin tosiaan sen 52pvä!!Ja ihan siitä syystä oon nyt yrittäny olla vähän miettimättä koko asiaa ettei sitten niin kovaa lyö kasvoihin pettymykset.Joten eipä minua täälläkään ole siis näkynyt..
Ovis oli ja meni mutta eipä tainnu tärppiä tulla jos edes koko ovista oli..vähän siltä tuntuu..osaan kyllä itestäni aika tarkkaan sanoa kun ovislähenee ja munasolu irtoo..
Nyt alkais kohta piianviikko..Kyllä sitä silti jännittää ja miettii vaikka olen kyllä ihan varma että ei tullu tärppiä!:( No jospa edes kierto normalisoituis niin ois hyvä!!!
KAIKKI:Oikein ihanaa kevään ja kesän odotusta..Pirteää mieltä ja niitä plussia<3
Lellu kp27/32-52 yk 3
Vähän ollut tässä taukoa, ollaan oltu vähän nuhassa, lähinnä meidän neitonen. Nyt alkaa olemaan onneksi ohi mennyttä!!
Lisbetille ensimmäiseksi pahoittelut tädistä!!! Vitsi, että oli niin hurjan pitkä kierto ja niin pitkään pidettiin jännityksessä turhaan. HÖH!!!
Lyylikilläkin ollut tosi pitkä kierto. Mutta sulla olikin imetyksestä kulunut noinkin lyhyt aika. Eiköhän se siitä palaannu!! Mä söin imetyksen lopetettua pilleireitä vielä vähän aikaa ja siinähän ne menkat "pakostakin" tulee ja oli kyllä tosi niukat, ettei varmaan luomuna olisi tulleet vielä lähelläkään.
Irina77: Joo, tiedän tunteen, miten ärsyttävää on, kun ihmiset "tsemppailee", että kyllähän teidän nyt toinen samanlainen kannattaa tehdä!! Toivottavasti on riittänyt pupuiluintoa!!
Kiva kuulla Adarasta ja muista odotuspuolelta -alkaa taas pikkuhiljaa uskomaan tähän hommaan ;)
ON: Täällä on piinaviikko meneillään.. Oon yrittänyt ottaa mahdollisimman iisisti tän suhteen ja jotenkin on semmoinen tunne, ettei vauvauutisia oo tulossa.. En tiiä johtuuko se siitä, että viime kuussa oli niin rankka pettymys, että nyt mieluummin asennoituu näin. Mulla tää kierto on sen 30 pv, joten menee ens viikon loppupuolelle ennen kuin voin testailla. Tai jos vain pystyn, niin en testaa ennen kuin menkat on oikeasti myöhässä -jos vaikka sitten helpottaisi pettymystä ;) Kaikki psykologiset keinot käytössä!!! Peittoja heiluteltiin muutaman kerran oviksen aikoihin, mielestäni viimeisen kerran juuri päivä ennen ovista, joka ymmärtääkseni olisi se otollisin ajankohta. Vai olisiko hyvä jatkaa vielä oviksen jälkeen??? Oon välillä vähän ulapalla näistä ;) Mutta näin oli muistaakseni viime kuussakin, eikä tärppiä tullut!!
Mutta oikein hyvää viikonloppua kaikille ja auringonpaisteen tuomia plussatuulia!!!
Kaisa4 kp 25/30, yk4 (oho, piti oikein kalenterista laskea kiertopäivät!!! :))
*HALEJA88*
Toivotaan että sulla pieni salamatkustaja olis jo kyydissä masussa! =) Pidäthän ajan tasalla meidät sitten? =)
*KAISA4*
Sullakin siellä piinaviikko menossa, toivotaan plussauutisia pian!! =)
*OMA NAPA*
Täti pakkas tavaransa eilen, eli jospa sitä tänään sais miehen innostuun pupuilemaan! =) Meinataan just mennä saunomaan ja katotaan sitten mitä ilta tuo tullessaan.. =) Poika nukahti just yöunillekin..
Huomenna mennään mun veljen synttärikahveille ja sunnuntaina olis tiedossa ulkoilua..
Mutta nyt saunomaan! =)
Ihanaa viikonloppua teille kaikille!! =)
*=) Lisbet, kp 5/31-44, yk 7.*
että menkat alkoi.. Eli kp 44 vaihtui kp 1..
Toisaalta olen iloinen, että alkoi nyt, niin ei tarvinu pidempään "kärvistellä". Mutta tottakai olen pettynytkin. Ei se auta kun lähteä taas kohti uutta yritystä!!
*=) Lisbet, kp 1/31-44 yk 7.*