Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehkää ne lapset nuorena. 60-vuotiaista isovanhemmista ei ole enää mitään apua lastenhoidossa

Vierailija
08.03.2009 |

.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen myös samaa mieltä, että lapset on hyvä saada nuorena.

Mulla on appivanhemmat 64v ja 75v ja kummastakin on tosi paljon hyötyä lasten hoidossa. Ihan vauvaa eivät jaksa esim koko päivää hoitaa, mutta isompia kyllä ja kuskaavat harrastuksiin ja hakevat koulusta/hoidosta.

Omat vanhemmat päälle 50v ja he jaksavat tietty eri tavalla, mutta minusta asenne on ikää tärkeämpi.

Vierailija
22/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät isovanhemmant sitä varten olekaan.He ovat jo oman osuutensa tehneet ja ovat oikeutettuja nauttimaan vapaasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitus... aika silmiä avaavaa, ainakin pitäisi olla.

Vierailija
24/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-70-vuotiaista isovanhemmista. Eläkkeellä ovat ja HALUAVAT olla lastenlastensa kanssa.

Sitä paitsi ollaan 30+ varauduttu siihenkin, että ihan itse omat lapset hoidetaan.

Vierailija
25/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hänellä ole mitään ongelmia 3 ja 5 vuotiaiden kanssa.

Käsittämätöntä kuinka laskelmoivia ihmiset voivat olla ja täällä sitten varoitellaan että hei tehkää lapsi siinä ja siinä iässä että saatte mahdollisimman ison hyödyn irti.

Vierailija
26/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä isäni ja äitini oli esikoisen synnyttyä 40 -vuotiaita, aina työssä tai muuten menossa...

Äitini kuoli 50 - vuotiaana joten kait tuo on ihan sama koska lapset tekee, tuurista se on kiini

Vierailija
27/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat vanhempani ovat 59 ja 63, ja todella hyvin jaksavat olla 2- ja 4-vuotiaiden kanssa. Touhuavat ja leikkivät, käyvät ulkona.

Kaikkein uppoutunein lastenhoitaja meillä on silti 75-vuotias appeni. Käy uimassa ja retkillä, hoitaa vaikka pari päivää putkeen.

Vierailija
28/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kai sen ikäiset vielä lastenhoidostakin kuntonsa puolesta selviävät. Oma äitini jäi eläkkeelle 60-vuotiaana ja on sen jälkeen auttanut todella paljon lastenhoidossa. Ottaa lapset yökylään kerran viikossa ja mielellään käy heidän kanssaan huvituksissa ja vielä omalla kustannuksellaan pari kertaa viikossa.

Vierailija
29/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta isovanhemmat on silti yli 60v... o-ou,mä ne voinutkaan nuorentaa niitä tekemällä lapset 18v..

Vierailija
30/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 65v äitini ja 74v isäni jaksavat vallan mainiosti hoitaa meidän pieniä.. Ihan itse jopa pyytävät :)

Vierailija
31/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 12-v,kun isäni täytti 50-vuotta.. En ihan teini-äidiksi olisi halunnut.. Eikä ne nykyajan 6-kymppiset mitenkään toinen jalka haudassa ole. Enkä mä isovanhemmilta tarvitse apua lastenhoitoon kovinkaan usein. Kunhan viettää aikaa lasten kanssa,se riittää..

Vierailija
32/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm...olen eri mieltä. mun äitini on syntynyt vuonna 1945 ja jaksaa erittäin hyvin olla 6kk poikani kanssa. ehkä keskustelun pitäisikin käsitellä sitä, miten elää jotta säilyisi kondiksessa kuusikymppiseksi asti. ylikin.

Vierailija
33/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isovanhemmat ovat olleet kaikkea väliltä 40v ja 70v kun lapsia on syntynyt. Koskaan ei ole kukaan heistä suostunut hoitamaaan, minkäänikäisenä.

Vierailija
34/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lapset nuorena. 19-24 ikävuosien välillä.

Isovanhemmat jotka ovat iältään 49-54v, ovat työelämässä täysillä, vapaa-aikanaan matkustelevat ja mökkeilevät ja harrastavat. Heitä näemme kerran kuussa kyläillen, ei lapsenvahtimielessä. He jaksaisivat ehkä hoitaa lapsia, myös öisin, mutta eivät ehdi.

Isoisovanhemmat jotka ovat iältään 72-83v, ovat eläkkeellä ja heillä on aina aikaa kyläilyille ja hyväkuntoiset (kolme heistä) toimivat myös lapsenvahteina jopa viikottain. Heitä näemme moninkertaisesti useammin kuin isovanhempia. Huonompikuntoisilla on aikaa ottaa meitä kylään, jutella ja viettää aikaa.. ja näemme parin viikon välein.

Vierailija
35/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niissä tapauksissa ole kyse kiinnostuksen puutteesta....

Vierailija
36/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten teko?? Olin 18-vuotias esikoisen saadessani ja äitini oli silloin täyttänyt juuri 60 vuotta. Hyvin kyllä jaksoi olla mummi.

Vierailija
37/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä vaan. Jopa yli 80-vuotias isomamma tarjoutuu joskus avuksi!

Vierailija
38/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näetty, koettu, tehty on...

ja vielä jos sisaruksenne lisääntyvät teitä ennen, ei kannata viivytellä! Mummojen energia ei riitä usein kun vain sille esikois-lapsenlapeselle... sitten into alkaa hiipua.

Meillä oli kaksi 60 v mummoa... toinen on nyt haudassa ja tämän toisen jaamme siskoni kanssa, jolla kolme poikaa. Mummo jaksaa olla lasten kanssa korkeintaan 2 tuntia putkeen ja v ain jos nämä nukkuvat ainakin osan ajasta, jonka jälkeen on aivan poikki, kärttyinen ja väsynyt ja lepää monta päivää tämän rupean jälkeen. Syyksi sanoo, että katsoo päivät pitkät siskoni lapsia (kun asuvat samassa talossa), Mummo ei myöskään jaksa katsoa lapsia klo 15 jälkeen kun on kuulemma iltaisin niin väsynyt.

Vierailija
39/39 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisellä vasta on aikaa auttaa.

Kun teimme molemmat gradua, mun yli 70-vuotiaat jaksoi hoitaa vuoden ajan päivät vauvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme