Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leivänpäällisistä kysymys

Vierailija
07.03.2009 |

Siis ihan totta...kuinka monilla on edelleen se tapa, että leivän päälle kuuluu nimenomaan leikkele+juusto, ei muuta?? Olen välillä ihan pöyristynyt aikuisten ystävieni luona, joilla leivänpäällisinä aina vain se sama leikkele+juusto. Sitten kun tulevat meille kylään, tarjoan normaalisti myös kurkkua, tomaattia, paprikaa, salaatinlehtiä yms. Ja kukaan ei ota kun sen kasan leikkelettä+juustoa.

Sitten muutama gallupin omainen kysymys:

Onko se huikopala vai hiukopala??

Laitatko margariinin näkkileivän reikäpuolelle vai tasaiselle puolelle?

Siivutetaanko teillä kurkku juustohöylällä?

Ostaako joku vielä kaupasta hiivaleipää, ranskanleipää tai vehnäleipää?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä leivällä vain leikkele ja juusto. Joskus jos jaksan niin laitan paprikaa, kurkkua ja tomaattia (en ikinä salaattia, en tykkää siitä leivällä). Mutta tosi harvoin noita kasviksia on leivällä. Meillä syödään niin paljon muuten kasviksia (vähintään se puoli kiloa päivässä), että leivälle en tunne tarvetta laittaa.

Sitten gallupit:

Huikopala

Tasaiselle puolelle

Kurkku siivutetaan juustohöylällä

Ei osteta vaaleita leipiä kaupasta

Vierailija
22/22 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme siis käytä margariinia. Leipä leivotaan itse, joskus ostan patonkia/ruisleipää kaupasta. Itse tehty leipä ei kaipaa päällisiä. Leipää ei muutenkaan pahemmin meillä syödä, yleensä keiton kanssa tmv.

En sano hiuko-enkä huikopala, en koskaan varmaan ole noita sanoja käyttänyt:)

Tasaiselle puolelle, tosin näkkäriä syön ehkä pari kertaa vuodessa.

Kurkku siivutetaan yleensä veitsellä, juustohöylällä joskus.

Ostin paljon vaaleaa leipää, nykyään sitä vaan ei tule syötyä vaan leivon itse sämpylöitä tmv. ja yleensä laitan niihin vehnäjauhoja, ruisjauhoja, kaurahiutaleita +porkkanaa/juustia/siemeniä/perunaa/oliiveja tmv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi