Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei sydänääniä rv 15!!

10.12.2008 |

Kertokaahan onko muita, joilla vauvan sydänääniä ei ole saatu kuulumaan näillä viikoilla, tai jossain muussa vaiheessa raskautta. Ja kaikki oli siitä huolimatta ok?

Eilen olin siis neuvolassa, rv tasan 15, eikä sydänääniä dopplerilla saatu kuulumaan. Kyseessä oli nuori terkka, joka sijaisena naeuvolassa. Myöskään tk lääkäri ei onnistunut. Mitään kipuja tai vuotoja ei ole ollut, joten lääkäri ei ollut yhtään huolissaan. Viikon päästä mennään uudelleen, kunpa silloin kuuluisivat!!! Mutta onhan tässä pitkä viikko odotella.... Huoh...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hieman siitä onko aiemmin kuultu vai ei ? Jos aiemmin saatu kuulumaan niin mielestäni sinun olisi pitänyt saada lähete ultraan äitipolille. viikko tuntuu kohtuuttoman pitkältä ajalta odotella. Yksi vaihtoehto on soittaa teidän äitipolille/naistentautien päivystykseen ja kysäistä heidän mielipidettään asiaan, tietävät ainakin kriteerit millä lähete pitäisi kirjoittaa.

Vierailija
2/12 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Varaa pikaisesti aika yksityiseltä lääkäriltä ultraan. Ethän sä voi viikkoa kärvistellä epätietoisuudessa, että onko sikiö hengissä vai ei.

Terkuin, Hopefully

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialla oli neuvolalääkäri ja yks terkka. Ei löytynyt ääniä, nyt mies on 2 v. Itse painelin kyllä yksityiselle, kun en pystynyt ajattelemaan mitään muuta. Mutta oli kuulemma ollut selkärangan vieressä piilossa. Eli huono laite ja kokemattomat käyttäjät oli kai se varsinainen syy.

Tsemppiä, toivotaan että pikkuinen löytyy jostain piilottelemasta.

Tuuti

Vierailija
4/12 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin kuultu, ne pitää löytyä joka kerta sen jälkeenkin kuunneltaessa. Sen sijaan ei ole ihan tavatonta että kokemattoman th:n ja huonon laitteen yhdistelmänä äänet kuullaan ekan kerran vasta rv 15 jälkeenkin. Odottajan omalla rakenteella (lihavuudella ja kohdun kallistuksella) on myös asiaan suuri vaikutus. Mutta jos äänet on aiemmin kuultu samassa paikassa, vaadit lähetteen äitipolille tilanteen tarkistamiseksi.

Vierailija
5/12 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ekassa raskaudessa (rv 13+2) neuvolalääkäri ei saanut ääniä kuulumaan ja laittoi sitten seuraavalle päivälle lähetteen äitipolille ultraukseen.

Ei kannata odotella turhaan viikkoa, kannattaa vaatia lähete ultraan tai vaikkapa uudelleen yrittää käydä kuuntelemassa neuvolassa sydänäänet.

Tsemppiä!

Vierailija
6/12 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla juuri tänään oli nla ja kuunneltiin ekakertaa sydänääniä,mulla on rv 17+1 ja terkka sanokin että näin alussa on haasteellista saada sydänäänet kunnolla kuuluviin kun vauva on niin pieni vielä että mahtuu liikkumaan paljon. saatiin kuulumaan kaksikertaa kunnolla mutta sitten vauva taas liikkui eriasentoon:) ei siis hätää,ihan normaalia tuollainen!!

Vierailija
7/12 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä tosiaan huono laite ja kokematon terkka, tuosta lääkäristä en tiedä. Mutta lääkäri oli vahvasti sitä mieltä, ettei syytä huoleen. Perusteli sillä, että ennen vkoa 16 on todella vaikeaa saada kuulumaan.

Tässä raskaudessa ei ole sydänääniä aikaisemmin kuunneltu. Ultra tehty rv 12, jossa nähtiin varsin vilkas vaavi, jolla kaikki oli hyvin... Tuota yksityiselle menoa mietin itsekin, mutta toisaalta en tiedä... Jotenkin uskoisin, että kaikki olisi hyvin...

Vierailija
8/12 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan sama asia, vkolla 15 ei kuulunut ääniä ja mun neuvolan täti on ollut virassaan kauan. Selitti samoja juttuja, vauva on liikkuvainen etc ja mulla on vatsapeitettä. JOten hän itse automaattisesti antoi lähetteen äitipolille ja koska siellä oli ruuhkaa, menin sinne vasta töitten jälkeen. Työnteosta ei tullut yhtään mitään koko päivänä ja itku tuli heti kun työpaikan ovi meni kiinni. Sairaalassa mulla piti ekaks olla sairaanhoitajan vastaanotto, mutta mä parruin siellä ihan hirveesti, pääsin suoraan lääkärin vastaanotolle, joka kyseli sitä ja tätä ja siinä vaiheessa oli jo varma ettei vauvalla ole mitään hätää. Ultra paljasti sen että vauva oli HYVIN ja on edelleen liikkuvaista sorttia, näytti että tässä on sydän jne. Helpottava olo. Selitti vielä vaikka mitä, joista mä en tajunnut yhtään mitään, kun olin niin sekaisin, mutta onneksi mies oli vieressä ja rekisteröi enemmän lääkärin puhetta.

Jos pystyt olemaan asian kanssa viikon, ole, mä en olis voinut olla vaan sain lähetteen. Mutta jos lääkäri on kysynyt onko sulla ollut sellaista ja sellaista ja olet vastannut ei, kyllä se lääkärikin jotain tietää. Mun lääkäri olis voinut ilman ultraakin sanoa että vauvalla on kaikki hyvin, mutta saatiin taas yksi valokuva valokuvakansioon.

22 eurolla sain paljon varmuutta.

Vierailija
9/12 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä sitten oliko huonossa asennossa viimeksi vai oliko terkassa vikaa... Tänään kävin uudestaan neuvolassa, oli toinen terkka ja sai sydänäänet heti kuulumaan =) Kovaa vauhtia siellä mentiin, koko ajan sai dopplerin paikkaa vaihtaa, kun pieni meni alta karkuun. 160 oli syke.. Huh, onnellinen odotus jatkuu :o)

Vierailija
10/12 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, tosi ihana kuulla, että kaikki oli hyvin pikkuisella:)! Onnellista odotuksen jatkoa!

Vierailija
11/12 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli kuollut. Kyllä rv 15 ne äänet pitäisi kuulua.

Vierailija
12/12 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy saattaa selvitä ultrassa. Jospa istukka edessä ja vaimensi ääniä... Silloin ei kannata olla myöhemmin huolissaa liikkeidenkään tuntumisesta. Siis jos istukka edessä....