Pakko hehkuttaa Lunette kuukupista!
Innostuin tilaamaan Luneten, kun sitä tällä palstalla niin kovasti on kehuttu. Nyt on ensimmäiset menkat takana ja voi tätä autuutta! Vuodan aina menkkojen alussa kuin pistetty sika ja joudun käyttämään pitkiä siteitä ja vaihtamaan niitä todella usein. Lunettea tyhjensin keskimäärin 3-4 kertaa vuorokaudessa, ohivuotoa tuli todella niukasti vain ensimmäisen päivän aikana (epäilen etten osannut vielä laittaa kuppia kunnolla paikalleen) ja pikkuhousunsuoja riitti varmistukseksi. Kaiken lisäksi kuppi on niin huomaamaton, ettei sitä edes tunne. Aivan kuin ei olisi menkkoja ollenkaan.
Suosittelen siis minäkin lämpimästi kokeilemaan, minun mielestäni ainakin aivan mahtava keksintö!
Kommentit (25)
Ollut jo monta vuotta käytössä. Fanitan myös edelleen ihan 100%.:)
Mutta siihenkin tottuu. Muutama milli verta sinne kupin pohjalle ehtii kertyä, ei paha homma ollenkaan.
ap
Munkin oli vaan pakko jakaa tietoa tästä mahtavasta keksinnöstä. Ihana jos edes yksi on löytänyt kuppionnelan mun hehkuttelujen perusteella. :)
terveisin,
se hehkuttaja
ps. tilasitko muuten siitä tarjouksesta josta mainitsin?
Enkä tarkoita, että huonon ehkäisytehon vuoksi olisin raskaana vaan rengas vähensi tosi rajusti vuodon määrää.
tyytyväinen olen molempiin, mutta eipä tuo Nuvaring ole vähentänyt vuodon määrää, aika lailla sama on kuin ilman mitään ehkäisyä tms. Lunette sen sijaan on aivan mahtava, tyhjennän sen aamulla ja illala (ja jos oikein laiska olen vain aamulla kuukautisten loppupuolella). Voin tehdä ihan mitä vaan, vaikka nukkua alasti menkkojen aikana mikä ei ennen onnistunut. Kukaan ei sitä näe, se ei tunnu, eikä ole hajuja niin kuin siteiden kanssa aina jonkun verran. Ei ohivuotoja joita niitäkin oli siteiden kanssa jatkuvasti
Voi kun jännää. Toivottavasti olen tyytyväinen.
Mutta siihenkin tottuu. Muutama milli verta sinne kupin pohjalle ehtii kertyä, ei paha homma ollenkaan.
ap
Mulla tulee ensimmäisinä kahtena päivänä parin tunnin sisällä kuppi piripintaan täyteen (myös Lunette), tyhjennän ihan täyden kupin koko menkkojen aikana väh. 8x, neljäntenä-kuudentena päivänä vain aamuin illoin.
t. lahdattu entiämikä....
ps: mutta tyytyväinen olen minäkin! :-)
Käytin DivaCupia ennen toista lastani.
Aivan älyttömän hyvä keksintö! Synnytyksen jälkeen jo niin sinut oman kroppansa kanssa, ettei kupin tyhjennysoperaatiokaan miltään tuntunut.
Uskon myös, että auttoi paremmin tunnistamaan nuo lantiopohjan lihakset ja myös sen takia toisen lapsen syntymä oli mukava kokemus. Osasin ponnistaa heti oikein.
Todella mukava käyttää. Ei enää hiostavia siteitä, tuoksahtavaa "vaippa"roskista.
Kierolla tavalla harmittaa, kun kierukan jälkeen loppui kuukautiset =D
ja sit kerta päivään käytännössä riittäisi. Olen synnyttänyt, eikä käytössä hormonalista ehkäisyä. Loisto vehje! Lunette löytyy täältäkin, tosin se pienempi koko.
Jos olet se, joka mainitsi Leastoren, niin kyllä - tilasin kuppini sieltä ;o) Kiitoksia vain vinkistä! Ja heille, jotka vielä miettivät kupin hankintaa, Leastorella on tarjous, jonka mukaan kuukupin voi palauttaa puolen vuoden aikana, mikäli ei jostain syystä ole tyytyväinen siihen. Sekin kertoo mielestäni jotain ihmisten tyytyväisyydestä kuukuppeihin. Lisäksi toimitus oli tosi nopea, tavarat tuli postilaatikkoon kahdessa päivässä.
ap
Munkin oli vaan pakko jakaa tietoa tästä mahtavasta keksinnöstä. Ihana jos edes yksi on löytänyt kuppionnelan mun hehkuttelujen perusteella. :)
terveisin,
se hehkuttajaps. tilasitko muuten siitä tarjouksesta josta mainitsin?
En ainakaan löytänyt siitä mitään mainintaa tuolta sivuilta. Olisin heti käskyttänyt suuresti kuppia epäilevän siskoni sitä ostamaan! :)
ja mihinkään en vaihtaisi.
Itse vuodan 3 ekaa päivää kuin seula ja ihan täyden kupin saan vaihtaa n.4-5 krt päivävässä. Mutta yöt saa nukkua rauhassa ja ei enää lakanat sotkeudu housuista puhumattakaan.
Tosin sen verran nopeasti minulla ehtii kuppi täyttyä, että aina tarvitsee olla side varuiksi, mutta se nyt on pieni harmi.
Heti etusivulla, siellä oikeassa yläreunassa
"Tyytyväisyystakuu kuukupeille!
Tarjoamme 6kk:n palautustakuun lokakuussa 2008 - tammikuussa 2009 tilatuille kuukupeille. Jos et ole tyytyväinen, lähetä kuppi takaisin niin palautamme rahasi!"
http://www.leastore.fi/
ap
koska ostin silloin oman kuukuppini. Ekan käyttökerran jälkeen voin sanoa, että "hyvästi Libresse, en tule taatusti teitä enää käyttämään"! Mulla riittää tyhjennys 3-4 krt/pv. Tosi mukavaa ja helppoa! Suosittelen lämpimästi!
Tuore Lunette-fani
En ainakaan löytänyt siitä mitään mainintaa tuolta sivuilta. Olisin heti käskyttänyt suuresti kuppia epäilevän siskoni sitä ostamaan! :)
Vähänkö tuli hyvä mieli kun joku on ottanut vinkistä vaarin ja vieläpä on yhtä tyytyväinen kuin itsekin!
t. se hehkuttaja
Kiva kuulla! Ja kiitos vinkistä vielä kerran, mukava kun pääsee kiittämään vinkin antajaa näin suoraan!
ap
Vähänkö tuli hyvä mieli kun joku on ottanut vinkistä vaarin ja vieläpä on yhtä tyytyväinen kuin itsekin!
t. se hehkuttaja
Ehkä maailman paras naisille keksitty kapistus. Tosin mulla meni pari kiertoa ennen kuin uskalsin luottaa siihen ja sain ketteryyttä sen käyttöön.
Ihanaa kun on puhdas olo myös menkkojen aikaan. Itse tyhjennän kupin pide-suihkulla pönttöön ja samalla pesen alapään. Ainut huonopuoli (?) on se, ettei mies koskaan tiedä, että koska mulla on menkat =) Aikaisemmin oli aina menkkojen aikaan joko pikkarit ja siteet tai vähintään tamponin naru jalkojen välissä.
Lunette antaa vapauden!
Ikinä en ala "kippoa"tyhjentämään.