Onko 2-ovinen auto aivan toivoton lasten kanssa (turvaistuimet)?
Onko ylitsepääsemättömän hankalaa 2 ovisessa laittaa lapset takapenkille? Kakkosauto pitäisi ostaa ja 2-ovinen edullinen tietty malli kiinnostaa, ei saa kuin 2 ovisena...
Kommentit (12)
riippuu kovasti lasten iästäkin, kolmevuotiaan kans ihan eri kuin vuoden ikäisen kanssa. on siinä oma hommansa mut toisaalta onko ilman autoa sen kivampi jos se kuitenkin on kakkosauto?
kaksovinen on kyl hankalampi ja kakkosautookin tulee käytettyy aika paljon. kannattaa miettii onks se hintaero kuitenkaan niin kamala..
mutta lapsetkin laittavat jo itse vyöt kiinni. Olihan se ennen sellaista ryömimistä... Mutta kyllähän se etupenkkikin menee aika eteen. En koskaan kokenut sitä ongelmaksi, mutta vähän hikiseksi puuhaksi.
meillä 1,5v:tä ei meinaa saada turvaistuimeen vaikka meillä normaali 5-ovinen malli. Lapsi rimpuilee ja vääntelehtii ihan kamalasti kun ei haluaisi vielä kaupasta kotiin. 2-oviseen en häntä varmasti saisi.
Ja riippuu siitäkin, paljonko autoa käytät. Jos lapset on pakattava päivittäin useaita kertoja, miettisin mahdollisimman helpon vaihtoehdon valitsemista. Jos taas et aja päivittäin, sen turvakaukalo/turvaistuinvaiheen sietää, ja turvavyöistuimen kanssa on jo aika sama, kun lapsi yleensä osaa jo itse laittaa vyönsä.
Minusta oli paljon helpompaa 2-ovisen kuin 4-ovisen kanssa. Polossa ainakin etupenkki menee tosi eteen ja mahduin hyvin siihen penkkien väliin kiinnittämään pienimmän turvavyön. Isompi hoisi sen jo silloin itse (5v).
JOkuaika sitten mulla oli Peugeot 207 2-ovisena kun oma auto oli korjattavana, enkä senkään kanssa tunut hankalaksi turvaistuimia tai -vöitä takapenkillä.
JOs sulla on vauva ja turvakaukalo, saattaa olla hankalampaa. Mutta se kausi on aika lyhyt.
Kaikkeen tottuu! Mene kokeilemaan!
alkuun 2 ovinen kun lapsi oli pieni ja vielä kaukalossa. oli kyllä se telakka systeemi että ei muutaku napsautti sen kaukalon paikalleen, ei ollu ongelmaa. pari kertaa kun oli telakka pois käytöstä niin piti laitta turvavvöillä mutta kyllä seki onnistu kun penkki meni niin taakse....
oli ensimmäinen kriteeri kakkosautoa hankittaessa. Muut ominaisuudet tulivat sen jälkeen. Meidän lapset eivät saa vielä itse turvavöitä kiinni eikä auki.
Meillä isoin ongelma saada lapsi pysymään aloillaan turvaistuimessa sen aikaa että ehdin kiinnitää turvavyön. Tosi hankalaa olisi 2-ovisessa kökkiä takapenkille ja yrittää toisella kädellä pidellä lasta aloillaan istuimessa ja toisella nykiä turvavyötä kiinni.
Ja autosta tietenkin. Meidän 1,5 vuotiasta selkä menosuuntaan en saisi mitenkään takapenkille 2-ovisessa autossa, mutta 5-vuotias menisi helposti turvavyöistuimeen.
ihan hoikka olen :D