Kaikkein rasistisimpia ovat koulutetut, hyvätuloiset ihmiset
He toitottavat kyllä ahkerasti että Suomeen on otettava pakolaisia ja maahanmuuttoa lisättävä. Mutta pakolaisten naapurissa eivät halua asua, lapsia ei haluta somalien kanssa samaan kouluun. Suvaitsevaisia ollaan niin kauan kun ei tarvitse asua ja olla muuten tekemisissä pakolaisten kanssa.
Kommentit (52)
"Hmm, tutkimustulokset ovat kyllä eri mieltä."
No ne tutkimustulokset on Iltiksen - mamujen ystävä numero yksi - tekemiä.
uutisjutussa vantaalaisesta koululuokasta ei näkynyt ensimmäistäkään hyvin päivettynyttä lasta. Sieltä Vantaan hienostolähiöstä on hyvä olla niin suvaitseva että, kun oman lapsen koulussa ei kielletä Suvivirren esittämistä mamujen takia.
Vois ääni kellossa muuttua kun lapsen luokalle ilmestyisi muutama viiksekäs ankkurilapsi
Ei kai kukaan? Onhan meillä sentään vielä yliopistot, jotka vastaavat tutkimuksesta. - olinkohan 3
olen koulutette/kouluttautunut ja hyva tuloinen niin kuin miehenikin. Me olemme asuin maassamme ulkomaalaisia ( mieheni on Afrikkalainen ). Ja ei kylla olla huomattu moista ilmiota, ehkapa pain vastoin. Sosiaaliturvan varoin elavat ovat niita jotka nakevat meista ulkomaalaisista vaivaa...
Itse asiassa he ovat hyvinkin paljon tekemisissä ulkomaalaisten kanssa. Yliopistossa opiskelleista 30% on ollut vaihdossa ulkomailla ja työn mukana suuri osa viettää osan elämästään ulkomailla. Ulkomailla asuessa jokainen oppii, ettei ulkomaalaiset tai eri väriset ihmiset ole mitenkään erilaista porukkaa kuin oman maan kansalaisetkaan. Tuskin kukaan Westendissä asuva pahastuisi siitä, että naapuriin muuttaisi mustaihoinen tai aasialainen. Itse asiassa ko. kaupunginosassa taitaa ulkomaalaisten osuus olla yllättävänkin korkea.
eivät kaikki!
Kyllä siinä westendiläiset menettäisivät yöunensa jos naapuriin muuttaisi 8-lapsinen somaliperhe. Helppohan se on Westendissä asua rikkaiden ulkomaalaisten parissa ja sieltä mainostaa suvaitsevaisuuttaan. Tietenkin tutkimuksiin vastataan että "Ei, en ole rasisti", "Ihanaa että kouluissa on ulkomaalaisia"
Eipä heidän lasten kouluissa näy pakolaislapsia vaan hyvätuloisten, diplomaattien ym. lapsia.
Kyllä muuttuisi asenteet heilläkin jos asuisivat jossain Vesalassa.
Mainitsit että hyvinkoulutetut ovat paljon tekemisissä ulkomaalaisten kanssa, mietihän ensin että millaisten ulkomaalaisten kanssa. Kuinka moni niistä ulkomaalaisista on sossun tuilla elävä pakolaisperhe? Kuinka moni esim. westendiläisvanhempi haluaa lapsensa kouluun jossa ei puolet luokasta edes osaa kunnolla koulun opetuskieltä
Itse asiassa he ovat hyvinkin paljon tekemisissä ulkomaalaisten kanssa. Yliopistossa opiskelleista 30% on ollut vaihdossa ulkomailla ja työn mukana suuri osa viettää osan elämästään ulkomailla. Ulkomailla asuessa jokainen oppii, ettei ulkomaalaiset tai eri väriset ihmiset ole mitenkään erilaista porukkaa kuin oman maan kansalaisetkaan. Tuskin kukaan Westendissä asuva pahastuisi siitä, että naapuriin muuttaisi mustaihoinen tai aasialainen. Itse asiassa ko. kaupunginosassa taitaa ulkomaalaisten osuus olla yllättävänkin korkea.
Eniten rasistisia ihmisiä tuntuvat olevan vähänkoulutetut, suppean maailmankatsomuksen omaavat ihmiset. Jollain tavalla myös "normaalia" yksinkertaisemmat.
Tämä on yleistämistä, mutta näin olen itse asian nähnyt. Ap ilmeisesti toisella tavalla.
ja ollut paljonkin tekemisissä ulkomaisten mamujen kanssa suomessa yliopistolla tutkijana työskennellessä ja työn kautta yms.
ja tällä hetkelläkin asumme perheen kanssa ulkomailla, eli olemme itse täällä mamuja.
sanotaanko diplomaattisesti näin että tunnen paljon hurmaavia ja ihania ihmisiä, niin ulkomaisia kuin suomaisiakin.
yksikään heistä ei ole kuitenkaan pohjoisafrikasta kotoisin tai muslimi, sillä heidän osaltaan tieto on vain lisännyt tuskaa mun kohdalla.
Arvaanko oikein jos päättelen, että olet päätynyt tähän tulokseen seuraamalla kavereitasi ja kaverien kavereita ja kummin kaiman serkkuja?
Kyllä mekin rakennettiin talo hyvälle omakotialueelle ja kauas vuokrataloista. Nyt alueelle tulee pakolaiskeskus! Eipä olisi ikinä tullut moinen mahdollisuus mieleenkään! Nyt haluisi äkkiä ja kauas, mutta taisi jo talonarvo alentua ja kukapa muukaan tänne nyt haluaisikaan?
Eniten rasistisia ihmisiä tuntuvat olevan vähänkoulutetut, suppean maailmankatsomuksen omaavat ihmiset. Jollain tavalla myös "normaalia" yksinkertaisemmat.
Tämä on yleistämistä, mutta näin olen itse asian nähnyt. Ap ilmeisesti toisella tavalla.
uutisjutussa vantaalaisesta koululuokasta ei näkynyt ensimmäistäkään hyvin päivettynyttä lasta. Sieltä Vantaan hienostolähiöstä on hyvä olla niin suvaitseva että, kun oman lapsen koulussa ei kielletä Suvivirren esittämistä mamujen takia.
Vois ääni kellossa muuttua kun lapsen luokalle ilmestyisi muutama viiksekäs ankkurilapsi