Kätilö vastaa kysymyksiin klo 11.30 saakka
Kommentit (12)
Siis että tytöillä korkeampi syke sydänääniä kuunneltaessa?
Tuskinpa flunssa suunnitelmia muuttaa.
klö
Siis että tytöillä korkeampi syke sydänääniä kuunneltaessa?
Mutta huvittaa tuokin, koska eri paikkakunnilla eri uskomukset. Meidän paikkaunnalla kaikki "vanhat" sanovat, että pojalla korkea ja tytöllä matala syke. Lisäksi uskovat, että tytöstä mahanmuoto on levelä, ja pojasta pyöreä.
No, eipä ole ainakaan mun kohdalla pitäneet paikkaansa.
Takana kaksi hyvin mennyttä normaalia alatiesynnytystä. Kumman itse valitsisit? Olen kuullut lähipiirissä vain kauhurepeämisistä tarinoita perätilasynnytyksessä.
Takana kaksi hyvin mennyttä normaalia alatiesynnytystä. Kumman itse valitsisit? Olen kuullut lähipiirissä vain kauhurepeämisistä tarinoita perätilasynnytyksessä.
Jos lantionmitat ovat hyvät ja lapsi ei kovin suuri(alle 4 kg), valitsisin alatien.
klö
Mulla oli tässä edellisessä raskaudessa DMA/B (aikaisemmin eí taustaa). Nyt on ensi viikolla sokerirasitus; Tays muuttanut käytäntöjä ja nykyisin rutiinisti rasitus 3 kk synn jälkeen.
Kysymys: mites imetyspolitiikka? Täysimetyksellä mennään, pullolle heruu tod huonosti, ja eipä noita lastenvahtejakaan ole ihan jonoksi asti.. Eli kun paasto kestää edellisestä illasta lähtien ja itse rasituskin vie sen pari tuntia, niin imetänkö vaan normaalisti? Jnkverranhan siinä vs varmaan aina notkahtaa imetyksen yhteydessä, mutta en viitsisi tämän takia antaa korviketta.
Jos sinä et osaa neuvoa, niin varmasti joku jolla on vastaava tai 'oikea' DM tietää? Kiitos:D
jos vedet menee niin pitääkö ambulanssilla mennä saikulle? olen niin paljon erilaisia versioita kuullut...
Ainakaan meidän sairaalassa ei sokerirasituksen aikana saa imettää, koska se vääristää tulosta. Voit kai soittaa oman sairaalasi labraan ja kysyä heidän käytäntöään.
klö
jos vedet menee niin pitääkö ambulanssilla mennä saikulle? olen niin paljon erilaisia versioita kuullut...
Ei tarvitse mennä ambulanssilla, jos tarjonta on normaali rt. Jos perätila tai lapsivesi vihreää tai supistaakin jo hyvin ja sairaalaan pitkä matka, sitten oman harkinnan mukaan.
klö
mutta kuitenkin sitä vielä paikattu ajatuksella, että jos joskus haluan lisää lapsia niin mitä mun pitäisi tehdä? vauvakuume vaivaa ja ihan itkettää välillä, että tähänkö tämä nyt jäi. Sektiot perusteltuja ja lääketieteellisistä syistä pakon edessä tehtyjä. Kaikenlisäksi synnytyssairaala olisi nyt eri. Kuinka tuota repeämäriskiä voi arvioiduttaa ja kenellä?
Siis jos sellaiseen on jo aika varattu, mutta flunssa iski päälle?