Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla taitaa olla vyöruusu

Vierailija
05.03.2009 |

Muita? Paraneeko tuo itsestään? Ei ole kylläkään kipeä, vaan pitkänmallinen ihottumavyö toisella puolella kylkeä/vatsaa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyse oli varmasti vyöruususta, kun lapsi sai siitä itselleen vesirokon (lähipiirissä ei ollut tuolloin vesirokkoa liikkeellä).

Vierailija
22/27 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutiseva, sain lääkekuurin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on selässä euron kokoinen "rusehtava" läntti ja alue sen ympärillä on tosi arka. Mitään rakkuloita ei ole. Mies katsoi sitä ja sanoi, että ihon sisällä näkyy "pisteitä". Särkyä ei ainakaan vielä ole. Tätä arkuutta ollut muutaman päivän. Kutiseekin jonkin verran.

Vierailija
24/27 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22 ja sairastuin vyöruusuun. Netistä löytyy ihan todella paljon tietoa asiasta ja jopa kuvia erilaisita vyöruusurakkuloista ja lääkärillekin diagnoosin pitäisi olla aina hyvin selkeä.

Itselläni kyseinen tauti tuli naamaan. Alkoi pienellä kihelmöinnin tunteella parissa kohtaa otsaa ja pari päivää tuntui pientä särkyä ikäänkuin silmähermossa. Noin kolmen päivän päästä alkoi pikkuhiljaa puhkeamaan kunnon rakkula alue otsaan ja ikävästi silmäluomeen ja hiusten alle. Ja vyöruusuhan muuten esiintyy aina toispuoleisesti. Särky oli jotakin aivan kauheeta muutaman päivän. Sain lääkityksen juuri noita asikloviiri lääkkeitä. Ei kelakorvauksen kanssa maksanut juuri mitään. Ei ne oloon auta, mutta aikaisessa vaiheessa otettuna saattaa estää ihottuma-alueen leviämisen ja pahenemisen ja estää juuri noita jälkisärkyjä. Koska minulla oli kyseinen tauti naamassa niin se puoli kasvoista turposi tulehduksesta niin pahaksi, että minun silmääni ei edes nähnyt turvotuksen alta. Kuumetta tuli yhtenä iltana. Kyllä se siitä sitten viikon päästä olikin jo laskenut. Nyt reilun kahden viikon jälkeen haavat ovat melkeen kokonaan parantuneet, särkyjä ei oo pahemmin ollut viikkoon, mutta hyvin ikävä kutiava tunne tuolla alueella ikään kuin hermostoissa niin, etten pysty nukkumaan varttia pidempään kerralla. Särky oli paremmin siedettävissäkin, kun sentään burana auttoi siihen. Toivottavasti se menee pian ohi, alan olemaan todella väsy.

Olen kuullut tutuiltani, joilla on vyöruusu ollut keskikropassa, että vaikka ihottuma ollut ikävää niin ei ole heidän onnekseen ollut kovin kivulias. Naamaan tullessaan vissiin paljon pahempi.

Taudin puhkeamisen aiheuttaa tosiaan herpes zoster -virus. Jokaiselle jää kyseinen virus vesirokon sairastaminen jälkeen lapsena elämään hermostoon ja voi jossain vaiheessa elämää laukaista vyöruusu-tulehduksen. Syytä ei tarkkaan tiedetä sille, mikä aiheuttaa sen puhkeamisen, mutta vastustuskyvyn aleneminen ja stressi on yksiä tekijöitä. Minulla on ollut kaiken maailman tulehduksia viimesen puoli vuotta ja olen joutunut syömään monta antibioottikuuria eli se oli varmaan laskenut kehon omaa puolustusta. Lisäksi erittäin raju ihmissuhde- ja pääsykoestressi päällä.

Siinä oli aika tarkkaa ja kattavaa tietoa, kun täällä on ihmiset sanonut ties mitä kaikkea vyöruususta, mikä ei pidä paikkansa.

Vierailija
25/27 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan paranee kyllä itsestään ja vain ajan kanssa ja monet hoiteleekin vyöruusunsa itse. Kuitenkin etenkin jos on kasvoissa ja näyttää siltä, että menee silmään on tärkeää mennä lääkäriin ja käydä tarkistamassa, että itse silmän sarveiskalvoon jne ei mee tulehdusta tai se onkin jo ikävämpi juttu. Ja on nuo lääkkeetkin hyvä olla jälkisärkyjen varalta ja itse ainakin sain suhteellisen hyvät kipulääkkeet.

Vierailija
26/27 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni sai vyöruusun ja oli todella kipeänä ja kokeili kipuihin vaikka mitä... kunnes löytyi paras apu kipuihin, hunajarasva... en meinaa uskoa samaksi naiseksi. Sanoin heti, että pitää jakaa heti nettiin jos voisi tavoittaa jonkun joka kärsii samoissa vaivoissa

Vierailija
27/27 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jascuel kirjoitti:

Vaimoni sai vyöruusun ja oli todella kipeänä ja kokeili kipuihin vaikka mitä... kunnes löytyi paras apu kipuihin, hunajarasva... en meinaa uskoa samaksi naiseksi. Sanoin heti, että pitää jakaa heti nettiin jos voisi tavoittaa jonkun joka kärsii samoissa vaivoissa

Mikä ihmeen hunajarasva?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän