Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omaa aikaa, omaa aikaa

Vierailija
04.03.2009 |

Aina saa lukea kuinka tärkeää on saada viettää sitä omaa aikaa. Mutta mutta kertokaapas mistä hitosta saa sitä omaa aikaa??

Kävin tänään ensimmäistä kertaa 2-vuoteen yksin suihkussa! Viimeiset 2-vuotta on ollut lapsi aina mukana! Vessassakaan en ole käynyt yksin ties milloin! Lapseni on ollut viimeksi hoidossa 1,5 vuotta sitten se olikin samalla myös ensimmäinen kerta (meni illalla 20.00 ja tuli takaisin aamulla 10.00)

Rakastan kyllä lastani enemmän kuin mitään tässä maailmassa, mutta edes joskus haluaisin olla vaan edes muutaman tunnin. Tai käydä rauhassa vaikka siellä suihkussa,, ati edes vessassa..

Kertokaa siis te oi niin viisaat mistä ja miten saan sitä omaa aikaa?

Lapsen isä ei ole koskaan lastaan tavannut eikä halua tavatakkaan. Sukulaisilla ei kiinnostusta, vaikka joskus olen itkienkin pyytänyt edes muutamaksi tunniksi ottamaan, kun olen ollut 39 asteen kuumeessa!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää vaan OSTAA aikaa. Ja luopua siitä ajatuksesta ettei ne vieraat osaa hoitaa sun lasta.

Lisäksi ihan kotona saa omaa aikaa istuttamalla lapsen dvd:n ääreen,menemällä toiseen huoneeseen ja vaikka nettailemalla tai lukemalla kirjaa.

Ja 2v voi pistää vaikkapa puolipäivähoitoon päiväkotiin..

Vierailija
2/23 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v alkaa joissain maissa jo koulu suunnilleen. Miksi ei voi laittaa ihan hoitoon tuon ikäistä puolipäiväiseksi? kaikki hyötyisivät.

en ottaisi suihkuunkaan, esikoisen kanssa toimin noin, mutta kuopus kyllä osasi katsoa esim. elokuvaa alle 2v kun olin suihkussa. Ei kannata tehdä ylettömän vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähileikkipuistossa sellainen lapsiparkki kerran viikossa.

Vierailija
4/23 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei paljon osteta mitään ylimääräistä. Olen siin kotona lapsen kanssa ja yh. Eli rahaa ei tod. ole mihinkään mikä ei ole pakko.

Arki siis meillä pääsäntöisewsti mukavaa ja lapsi on kiltti ja ns. helppo.

Ulkoillaan ja pelaillaan, käydään puistoissa, retkillä lähimetsissä, kaupungilla tehdään ruokaa yms. normaalia.

En siis tahdo lastani hoitoon viedä ennen kuin 3-vuotta täyttää.

En ole masentunut enkä väsynyt, mutta silloin tällöin, vaikka 1x kk tarvitsisin muutaman tunnin ihan vain itselleni. Voisin vaikka lueskella tai käydä kaupassa,,

ap

Vierailija
5/23 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä suihkussa kun lapsi nukkuu? Lapsen nukkuessa voi myös katsoo hyvän leffan, herkutella vähän, lukea kirjaa tai tehdä jotain muuta rentouttavaa... :)

Vierailija
6/23 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös yh kotihoidontuella,mulla on 1v1kk ja 3v lapset.

Isää ei oo ja elarit tulee valtioilta.

Silti mulla on varaa käyttää sitä "niin kallista" maksullista hoitajaa. Kerran kuussa jätän lapset MLL vakihoitajan kanssa (17v tyttö) ja käyn 3h omilla asioillani. Maksan tästä kamalat n.16,40e. Noh,säästän sen muualta.

MLL sivuilta:

"Palkanmaksu

Perhe maksaa käteisellä lasten hoitajalle palkkana 6,20 e/tunti, puolen tunnin tarkkuudella. Kymen, Uudenmaan, Hämeen, Keski-Suomen ja Varsinais-Suomen piirien alueilla tuntipalkka on 8,20 e/tunti. Tämä on kokonaiskorvaus, joka sisältää lomakorvauksen.

Hoitajalle maksettava minimipalkka on kahden tunnin palkka.

TyEL-eläkevakuutusmaksu

TyEL -eläkevakuutusmaksu koskee 18-67 vuotiaita hoitajia. Maksu on kuukausi- ja työntekijäkohtainen ja se maksetaan, mikäli samalle työntekijälle maksettujen palkkojen määrä on yli 49,93 e/kk.

Kokonaisprosentti vuonna 2009 on 22,4%. Työntekijän osuus tästä on alle 53-vuotiaalla 4,3 % ja yli 53 vuotiaalla 5,4 %. Työnantaja on vastuussa koko vakuutusmaksun maksamisesta."

Vierailija
7/23 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko omalla paikkakunnallasi MLL lastenparkkia/lasten ryhmähoitoa? Monilla paikkakunnilla on?

Kyseessä on täysin 2-3e/h maksava 2-3h kestävä lastenhoitopalvelu,ainoa velvoite on et lapsi ilmoitetaan sinne edellisenä päivänä,meidän paikkakunnalla se taitaa olla torstaisin klo 9-12 tmv (en oo enää ihan varma,aiemmin käytin itsekin mut lapset jo isompia) JA omat eväät pitää olla mukana...

Vierailija
8/23 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin yh eikä aikaa tuntunu riittävän omiin hommiin. Mä en uskaltanu luottaa et sellanen vähän yli teini-ikänen likka ois ollu hyvä,aluksi siis,niimpä mä palkkasin sen meille vaikka olin itte kotona ja hyvin meni!

Se vei lapset (2 kpl) tohon pihalle laskeen pulkalla ja ekoilla kerroilla mulla oli partsin voi auki ja vahdin :D sitten uskalsin jo lukee kirjaa tai kattoo elokuvaa ja muutaman kk päästä lähdin käväseen kaupoilla jne,kun se luottamus kasvo.

Se tyttö kävi meillä 2 vuotta ja oli tosi kiva ja lapset tykkäs siitä kauheesti. Mä käytin sitä 2x kk ja ei todellakaan kaduttanu se rahan meno. Olin ostamatta ittelleni siideriä perjantaiksi ihan siitä ilosta tai muuta vastaavaa. 50e/kk suunnilleen on tietty iso raha mutta mä pulitin sen tosta hyvästä kyllä ihan mielellään.

Vierailija
9/23 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tutustua ja joskus vaikka vaihdella lastenhoitovuoroja.

Vierailija
10/23 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun lapsilla on isäkin, mutta ei sitä kiinnosta jos olen esim. kuumeessa tms., aina joudun lapset hoitamaan. Joka paikkaan ne joutuu ottamaan mukaan.

Mitä jos perustettaisiin joku "äitirinki" tms. jossa äidit auttais toisiaan? Olis muutenkin helpompaa, jos ei tarvitse aina olla yksin. Toinen äideistä voisi esim. vahtia lapsia sillä aikaa kun toinen käy suihkussa.

Vierailija
11/23 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan noi n.100km Helsingistä,, eli tervetuloa tänne :)

ap

Vierailija
12/23 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku tarvitsee apua. :)

Vierailija
13/23 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin minä teen

Tai sitten lapsia kokoamaan palapeliä... äiti lukee nyt tämän lehden/juo kupposen kahvia. Lapsi kokoaa kiltisti palapeliään

Vierailija
14/23 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse kans yh kun esikoinen oli 2v. Sain omaa aikaa joka ilta kun lapsi meni nukkumaan illalla kasin-ysin välillä (lapsi oli helppo eikä sitä tarvinnut nukuttaa eikä herännyt vaikka kuuntelin musiikkia tai puuhastelin jotain tai pyysin iltavuorosta tulleen ystäväni sumpille). Nuo illat oli mun mielenterveyden pelastus, sain rauhassa ladata akkuja joka ilta pari-kolme tuntia ennen kun menin nukkumaan.

Paljon vähemmän mulla on nykyään omaa aikaa vaikka eletään nelihenkisenä perheenä.

Vierailija
15/23 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon monta vuotta käynyt suihkussa vasta lasten mentyä nukkumaan. Ensinnäkin rentouttaa paremmin kun tietää ettei tarvii ryhtyä iltatoimiin vaan saa olla rauhassa valveilla vielä muutaman tunnin. On aikaa hoitaa ihoaan ja vaikka lakata kynnet. Lapset menevät noin kahdeksan aikoihin nukkumaan joten voin hyvin valvoa kymmeneen vaikka olisi aikainen töihin lähtö. Itse en oo yh mutta mies reissutyössä aina kaksi viikkoa kerrallaan. ,

Vierailija
16/23 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin tukiperheen hakemista.

Vierailija
17/23 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai nukutko yhtä paljon kuin lapsesi?

Vierailija
18/23 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset nukkuu eli klo 20 jälkeen illalla. Samoin oma aikaa on kun ajan töihin ja töistä pois päivittäin, yhteensä n. 1 t. Saa ajatella omiaan ja kuunnella radiota.

Ja on tietysti lisäksi lounastunti jonka voi viettää hyvässä aikuisseurassa.

Ei meilläkään lapset ikinä kenelläkään hoidossa ole, muta kieltämättä miehen läsnäolo helpottaa asioita.

Vierailija
19/23 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla osoitetta johon kirjoittaa?

T. Toinen äiti samanlaisessa tilanteessa, asumme myös n. 100 km Helsingistä.

Vierailija
20/23 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai muita kiinnostuneita äitejä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi