Jos posti hukkaa huutonet paketin niin
myyjälle on pakko antaa positiivinen ja siihen sitten kirjoittaa että pakettia paketti on hukkunut postissa? Mun pointti tässä on lähinnä se että miten muut mahdolliset ostajat saavat tietää pakettien hukkumisista jos tieto on positiivisessa palautteessa joka ajan myötä häviää näkyvistä kun myyjä tekee suht usein kauppoja.
Kommentit (9)
postin hävittämistä tavaroista???
Eikä minun mielestäni edes tarvitse.
se yleensä on paketin lähettäjä joka sitten tekee katoamisilmoituksen ja saa mahdolliset korvaukset jos lähetystä ei löydy. Että siinä mielessä outoa, ettei kauppaa peruta, lähettäjähän saa sitten tuplasti rahat.
postin hävittämistä tavaroista???
Eikä minun mielestäni edes tarvitse.
Itse huuto.net myyjänä ei tulisi mieleenkään olla palauttamatta rahoja jos paketti häviäisi postin syövereihin ja ostaja ei saisikaan tuotetta. Ja ei, itse en vakuuta paketteja. Toisaalta myyn max 100e tavaraa ja otan kyllä se takkiini jos posti hävittäisi paketin.
Ei ole tosiaankaan ostajankaan otettava sitä riskiä että tuotetta ei tule kun posti on hävittänyt sen. Ostaja ei voi vakuuttaa pakettia...myyjä voi jos niin haluaa.
se yleensä on paketin lähettäjä joka sitten tekee katoamisilmoituksen ja saa mahdolliset korvaukset jos lähetystä ei löydy. Että siinä mielessä outoa, ettei kauppaa peruta, lähettäjähän saa sitten tuplasti rahat.
Eli kauppa tietenkin perutaan jos paketti häviää.
Ja kannattaa seurata itse myyjänä pakettia seurantakoodilla niin tietää missä mennään (jos esim. ostaja kivenkovaa väittää että ei ole tullut ei ja näet itse että paketti junnaa noudettavana postitoimipaikassa --> ts. ostaja on tullut katumapäälle).
Minulla on omassa esittelyssäkin teksti etten kanna vastuuta postin mogista, oli kyse sitten rikoutuneesta tai kadonneesta.
kadonneen noin satasen huutispaketin. Suurikokoinen, varmasti varastettu, ei se ilmaan voinut hävitä.. Miten paketin arvo noissa todistetaan, en tiedä, mutta kai joku vastuu postillakin on.
esim. jos vaikka posti hävittää vaikka lippuja tms. mitä ei lähetetäpaketissa ( saa sentään seurantakoodin)
Minulle lähetettyjä postia on hävinnyt niin paljon ( ei huuto.netistäostettuja), etten luota postiin.
Esim.kerran ystäväni lähetti minulle lippuja, joiden arvo oli 40 €. Hävisivät jonnekin, posti korvannut millään tavalla, vaan sanoivat, että pitää lähettää kirjattuna.
sitten pyytää lähettäjää laittamaan se lisäpalvelu ja antaa siihen rahat. Jos ostaja ei halua turvata postitse menevää ostostaan, niin käykööt sitten noutamassa. Myyjä ei ole vastuussa. Ostaja itse valitsee ottaako halvimmalla (ja riskin) vai maksaako vakuutettuna (jolloin ei riskiä) postikulut. Myyjä ei ole velvollinen niitä lisäpalveluja suorittamaan, sillä oikeasti haku on se peruslähtökohta.
Minusta kyllä jos posti hukkaa paketin niin myyjä palauttaa ostajalle rahat ihan kuin kauppaa ei olisi tehtykään. Mielestäni tavara on myyjän vastuulla niin kauan kunnes se saavuttaa konkreettisesti ostajan. Ja silloinhan on ihan ok laittaa positiivinen jos on saanut rahat takaisin.
Ps. kyllä ainakin minä tsekkailen monilta palautteita vuosienkin takaa ja itsekin teen paljon kauppaa (ja tiedän että minun palautteitani v. 2002 asti luetaan)