Uusi turvaistuin tasan 4-vuotiaalle? Ov
Paljonko autoillaan, ja montako lasta perheessä?
Kommentit (11)
Ei taida olla vaihtoehtoja. Minun 1v11kk noin 99cm pitkällä pojalla alkaa tulla pää yli turvaistuimesta. Turvaistuimia joissa on pisin selkänojat ovat Britax multitach ja two way elita. Multitech toimii jatkossa myös turvavyöistuimena, mutta ei varmana kauan turavaistuimena mene enää sekään.
Autoilemme paljon ja hän on ainut lapsi.
Taidetaan ostaa pelkkä istuin, jossa käytetään auton omia vöitä.
HTS:n 5-pistevyöistuin jäi pieneksi ajat sitten. Recaron joku luksuspenkki, josta voi riisua sopivaksi istuimeksi ei myöskään oikein mahdu, tai penkki tuntuu huteralta jos siinä ei ole käytössä sitä 5-pistevyösysteemiä. Hankalaa, sillä tyttö haluaa vielä nukkua parin tunnin matkoilla ja retkottaisi sitten huonosti jos ei saisi kallistettua yhtään.
Itse tehtiin niin, että sinniteltiin vielä vuosi tuosta tilanteesta, ja nyt vasta ostetaan se 3-pistevyökorokeistuin. Ei kyllä autoillakaan niin paljon.
Joopa joo. Ei taida sellaista 6-vuotiasta olla, joka siihen mahtuu, jos mun keskimittainen tasan 4-vuotiaskaan ei meinaa enää mahtua. Ap
pakko suositella silti.
Minulla on autossani Isofix- kiinnitykset takapenkillä kiinteinä. Oli aika luonnollista että valittiin niihin sopiva turvavyöistuin. NIistä parhaaksi rankattiin kokeilujen jälkeen Römerin Kidfix. Eikä olla kaduttu tippaakaan.
On niin jämäkästi paikoillaan, ettei meillä koskaan itse turvaistuinkaan ollut niin hyvin aloillaan. Tämä on helppo asentaa ja helppo napata pois. Istuin kasvaa lapsen mukana vielä monta vuotta. Selkänojaa/niskan tukea sai nostettua vielä aika paljon ja lopulta selkämyksen saa poiskin.
Turvavyö= auton oma tietenkin ja pysyy juuri sopivalla korkeudella istuimessa olevien turvavyön johtimien avulla.
Itse olen tykännyt.
Että sama istuin käy lapselle 6 vuoden ajan? Koko ajatushan on täysin järjetön. Miten voidaan tehdään istuin, mikä on turvallinen sekä 1-vuotiaalle, että 6-vuotiaalle?
No, joka tapauksessa jos olisin ap ostaisin jo ihan turvavyöistuimen.
Esim. Römer Kid+ on loistava ja kohtuuhintainen. Hyvät sivutörmäyssuojat ja istuinosan leveydensäätö on loistava, varsinkin jos lapsi on pieni ja hoikka.
Pärjännyt myös testeissa hyvin.
two way eliten saa myös turvavyöistuimeksi, eli istuimen ovat vyöt pois ja auton turvavöillä kiinni. Kannattaa tarkistaa käyttöohjeista, muistaakseni näin oli...
me ostettiin 4v, turvavyöistuimeksi maxi cosin rodi, siitä saa helposti selkänojaa kallistettua jos lapsi vielä nukkuu autossa.
Recaron youngsport malleja? Täältä ainakin piste niille. Saa isofixinä tai vöihin kiinnitettävänä mallina. Isofixistä täytyy sanoa se huonopuoli (mikä nyt kaikissa isofixeissä on) että se natisee ärsyttävästi (muovi vasten muovia) mutta sitä voi vippaskonsteilla vähentää, esim. kumista tiivistenauhaa laittaa alustan ja penkin väliin..
ja ostettiin just Two-Way Eliten tilalle Cybex Solution X -turvavyöistuin. Meille ei kyllä pieneksi jäänyt istuin, mutta on tosi huono autossa nukkuvalle lapselle, tuossa uudessa on paremmat säädöt.
Britaxin to-way elite on käymässä pieneksi. Ostaisitteko tuon ikäiselle vaan turvavyöistuimen vai kokonaan uuden turvaistuimen? Harmittaa, miten tuo Britax voi nyt jo olla pieni kun tyttö ei ole edes mikään kovin pitkä, vaan ihan keskimittainen!!