Onko seksistä kieltäytyminen syntiä lestadiolaispiireissä?
Itse kun tätä asiaa mietin, niin jos mieheni haluaisi seksiä ehdottomasti ilman ehkäisyä heti synnytyksen jälkeen, saisi olla kyllä kokonaan ilman. Itseasiassa saisi olla ilman ainakin 1-2 vuotta.
Lestadiolaisilla kuitenkin noita lapsia saattaa tulla jopa alle vuoden välein, ja minun on vaikea uskoa, että juuri synnyttänyt 10-lapsinen nainen edes ajattelee seksiä 1kk synnytyksen jälkeen, varsinkaan ilman ehkäisyä. Onko siis niin, ettei nainen edes uskalla kieltäytyä seksistä peläten että sekin on syntiä? Mies nyt tuossa tilanteessa laittaa itsekkäästi omat seksihimonsa vaimonsa (ja lastensa) hyvinvoinnin edelle, mutta eikö naisella ole mahdollisuutta kieltäytyä seksistä?
Kommentit (46)
Ortodoksit erosi katolisesta mutta heillä on omat luostarit . Miehille erikseen ja naisille omat . Elävät rukoillen syöden ja kasvimaata hoitaen. Lampaita syövät ja munkkeja paistavat .
Ortodoksit syö lampaita luostarissa . Kouluihin he jakaa sikoja.
Lestanaiset ovat kyllä kokemusteni mukaan hyvin kiihkeitä, koska kemiallinen ehkäisy ei ole koskaan ollut sotkemassa heidän omaa hormonitoimintaansa. Mutta kyllä synnytysten jälkeen jokaisella naisella tulisi olla oikeus olla rauhassa siihen saakka, kun kokee itse olevansa taas valmis avioelämään.
En osaa sanoa muuta kuin yhden lestadiolais perheen tuntevana, että mielenvikaista porukkaa ovat. Sori vaan.
Se on annettava tai aavikon jumala suuttuu
Uudessa testamentissa on ihan oikeasti ehdotukset olla naimatta kuin ettei ota puolisoa tai tekee työtä eikä nai . Eikä näitä tyttäriään vaan säästää heidät tuskalta .