Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sterilisaatiosta kokemuksia ?

Vierailija
04.03.2009 |

Olen päätynyt sterilisaatioon , vuoden verran on ollut Mirena kierukka , mutta nyt on alkanut tuo sterilisaatio tuntumaan paremmalta ajatukselta, kuin että olisi kikkura kohdussa vuosikausia. (Sivuoireina alavatsa kivut , mahdoton päänsärky yms.)

Onko täällä äskettäin toimenpiteessä käyneitä

Kävittekö julkisella vai yksityisellä ?

Kauan jonotitte ja mitä maksoi ?

Kiitos etukäteen vastauksistanne =)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen gyne teki lähetteen HUSsiin ja jonotin jotain 30 päivää. Päiväkirurgisena Jorvissa.

Vierailija
2/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan että naisella munasolu saattaa etsiä toisen pääsytien kohtuun, joten vaikkakin harvoin niin toisinaan ehkäisy pettää.

Miehellä lopputulos varmempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jonotusaikoja ....

T: AP

Vierailija
4/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea ja kivuton.

Suosittelen ennemmin tätä,kun normaalia sterilisaatiota.

Vierailija
5/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo,oon tyhmä... =D

Vierailija
6/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toinen sektio, neljäs lapsi.

yleensä sektion yhteydessä tehtävä sterilisaatio tehdään niin, että "johdot" laitetaan poikki, pala pois, ja päät ommellaan kiinni.

Näin mullekin luvattiin tehdä.

Mutta operoiva lääkäri tekikin klipsuilla. Yksi klipsu puolellaan.

Yritin saada korjausta, eli joko uusinta leikkaus tai uusinta klipsut, mutta ei suostuttu vaikka hoitovirhe onkin.

JA MIKÄ ON ESSURE???

Vierailija
7/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on päiväkirurginen sterilisaatio. Munatorviin viedään alakautta eräänlaiset spiraalit, jotka arpeuttavat munanjohtimet umpeen. Munasolulla ei tämän jälkeen ole reittiä kohtuun.

Vierailija
9/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu?

Vierailija
10/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli päivä ennen kotiinlähtöä, tehtiin.

Minulla kuukautiset runsastuneet PALJON toimenpiteen jälkeen, mutta kivut vastaavasti huomattavasti vähentyneet.

Vierailija
11/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ens viikolla aika.

Vierailija
12/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimenpide on pienempi, riskittömämpi ja varmempi kuin naiselle. Suosittelen.

Mies sanoi, että oli kivulias, mutta kipu ei kestä kauaa.

Vierailija
13/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä nukuteta, eli otat panadolia 2 h ennen ja vielä tunnin päästä yhden ennen ku menet sairaalaan. housut pois ja implantti sisään kameran avulla.

Housut jalkaan, ootellaan ½ tuntia ja lähet kotiin, kiitos ja hei.

Vierailija
14/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

0.4 % riski tulla raskaaksi tällä menetelmällä yhä (jotain sellaista käy että munajohtimet yhtyy takaisin, tulee kohdunulkoinen raskaus tms)

0.1 % riski tulla raskaaksi, jos mies steriloitu. Huima ero. Sitäpaitsi, ulkomailla miehen sterilisaatio on 90 % tapauksista. Paljon yleisempää kuin Suomessa jossa suhdeluku on toisin päin. Miksi???

0.1 % riski tulla raskaaksi Mirena-hormonikierukalla.

Vierailija
15/20 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-sterilisaatio ei ole ihan pieni leikkaus, mikään vatsaonteloon menevä toimenpide ei ole

- Mirena on yleensä alun jälkeen sivuoireeton, nyt lupaavat jo 85% käyttäjistä vuodottomiksi ad 5 vuotta ja pidentävät kayttöikää jopa 7 vuoteen

- Essurea ei tehdä Suomessa juurikaan (muutamia "kokeiltu") ellei joku yksityisellä tee, sen purkaminen (se tulee yllättävän usein esiin vastaanotoilla) ei useimmiten onnistu

Vierailija
16/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jonottanut eikä maksanut mitään. Tehtiin kolmannen sektion yhteydessä. Ikää tuolloin oli 35 vuotta ja lapsikiintiö täynnä.

Toimenpide tehtiin Naistenklinikalla. En ole katunut, koska olin päätöksestä aivan varma. Voihan sen tehdä miehellekin, mutta harva mies siihen suostuu.

Vierailija
17/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap.mutta aihe kiinnostaa minuakin. Jos meille vielä kolmas lapsi suodaan niin se olisi ehdottomasti viimeinen joten sterilisaatio kiinnostaisi. Sektion yhteydessähän se tulisi samalla.

Joten onko sinulla ollut jotain sivuoireita tuosta sterilisaatiosta? JOs niin millaisia?

Vierailija
18/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaisia sivuoireita. Ainoa miinus on runsaat kuukautiset, mutta se ei johdu kuulema sterilisaatiosta. Kolmen lapsen jälkeen kuukautiset yleensä melko runsaat. Eipä tarvitse syödä mitään hormoneja ja ehkäisy takuuvarma ja ilmainen!

Vierailija
19/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivuttomampi kuin perinteinen.

Julkisella tehtiin, toimenpide kesti tasan 7 minsaa. Koko käynti kättärillä vei aikaa 1h.

Mä pyysin sen jälkitarkastuksessa, odotin n. 4kk. siinä on tarkka päivä milloin sen voi tehdä.

Ei siis nukuteta tms. vaan ihan panadolilla. Jälkitarkastus 3 kk päästä implantin laitosta.

Mulla toimii hyvin, enkä ole katunut päätöstä. Menkat ja kivut vähentyneet.

Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
20/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jonotin n. puoli vuotta ja pääsin peruutuspaikalle. Tehtiin päiväkirurgiassa eli maksu oli se pv-kirurgian maksu, mikä ko. sairaalassa on, ehkä n. 70€ (en ole varma...). Ei mitään ongelmia sen jälkeen. Kuukautiset päinvastoin nykyään tosi niukat (olen kuullut usein "uhkakuvana" runsaat kuukautiset).