Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikko erossa 11kk vauvasta?

Vierailija
03.03.2009 |

Mieheni työpaikka tarjoaisi syyskuuksi älyttömän edullisen kaukomatkan, joka kestää viikon. Nyt mieheni ymmärrettävästi haluaa lähteä ja tahtoisi ottaa myös minut mukaan. Mua vaan arveluttaa, en haluaisi olla vauvasta erossa niin kauan, vauva on siis silloin 11kk. Toinen vaihtoehto olis lähteä kesäkuussa, jolloin vauva olisi 8kk.

Mitä mieltä olette? Lähtisittekö? Emme koskaan tule pääsemään tuohon kohteeseen noin edullisesti, joten jos en nyt mene, tuskin koskaan tulen sinne matkustamaan. Jos en lähde, mieheni varmasti lähtee työkavereidensa kanssa ja siinä tapauksessa mä olen kyllä varmasti kateellinen.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuen siitä kuka vauvaa hoitaa.

Vierailija
2/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä nyt vauvaa mihinkään matkaan olla vaihtamassakaan! Olisi vaan toisaalta ihan kiva saada viettää aikaa miehen kanssa, mutta en vaan usko pystyväni siihen... Mies on kyllä katkera jos en lähde.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat vastauksia että et voi lähteä yms..mutta itse lähtisin.Syyskuuhun on aikaa ja alkaisin totuttamaan vauvaa jo nyt pikkuhiljaa olemaan hoitajan kanssa joka hoitaa häntä loman ajan.Tutun ja turvallisen henkilön kanssa vauva pärjää hyvin.

Parisuhdettakin pitää hoitaa välillä ja tuo loma olisi oiva irtiotto teille=)

Vierailija
4/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista ottaa lastakin mukaan. Viikko on aika pitkä aika noin pienelle. Itse tiedän etten pystyisi nauttimaan erossa lapsesta. Ja kotiinpaluu voi olla karu kun lapsi protestoi eroa sinusta/teistä.

Kaikkea ei vaan voi saada.

Vierailija
5/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tehän sen päätöksen teette, en minä

Vierailija
6/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa hoitaisivan miehen äiti ja sisko (oma perhe asuu liian kaukana).

Vierailija
7/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähden vajaan viikon työmatkalle kun lapsi 4kk. mutta täällä maassa ei olekaan kuin 3kk äitiysloma.

Vierailija
8/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on pahin mahdollinen ikä olla erossa vauvasta. Lue vaikka Keltinkangas-Järvisen lastenkasvatusopus.

Vierailija
9/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk on varmaan helpompi mukana kuin 11kk ( ei liiku vielä niin paljoa)

Vierailija
10/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen lähdössä neljäksi päiväksi pois kun vauva on 1v2kk ja sekin tuntuu tosi vaikealta...

Vierailija
11/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa ei valitettavasti voi ottaa matkalle mukaan.

Jos oletetaan että lähtisin, olisiko parempi lähteä kesäkuussa kun vauva olisi 7-8kk?

Ap

Vierailija
12/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ei saisi hävitä hetkeksikään silmistä. En voisi kuvitellakaan lähteväni tässä vaiheessa, kun yksi iltakin tekee tiukkaa.

Vierailija
13/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään mätkoja tarvita, vaikka matkustelu kivaa onkin.

Vierailija
14/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmat vauvan syntymästä asti hyvin tiviisti arjessamme mukana. Lapsille isovanhemmat todella tärkeitä ja iloisesti ovat lapset vilkuttaneet kun ovat isovanhempien kanssa lähteneet yksi vuotiaista lähtien viikon mökkireissulle.

Mitään traumoja ei ole lapset saaneet.

Minusta parasta lapsille on että heillä muitakin luotettavia hoitajia kuin vanhemmat.

Aluski lapsi on isovanhempien kanssa omassa kodissa muutamia tunteja siitä aika pidennetään. Sitten mennään mummolaan ja vanhemmat ovat poissa vähän aikaa.

Minusta vanhemmat tekevät väärin jos lapsilla ainoastaan kaksi luotettavaa aikuista elämässään.

Minä olen kaikissa raskauksissa joutunut olemaan sairaalassa hoidossa, onneksi oli tutut ja turvalliset isovanhemmat. Pahempi olisi ollut jos lapset oli pakosti joutuneet johonki outoon paikkaan hoitoon kun äiti makaa sairaalassa ja isä töissä.

Joten minusta voit hyvin lähteä kunhan nyt jo valmistelet.

Vierailija
15/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkalle lähtöänne, mutta samoilla linjoilla monen muun kanssa eli minä en lähtisi ilman lastani. Meillä 1 v 2 kk lapsi ja ollut pahaa eroahdistusta jo pari kuukautta, en saisi hävitä näkyvistä ollenkaan tai lapselle tulee hätä ja surupuseroon. Ja tässä tilanteessa kun ei meinaa oma isäkään kelvata, joten en voisi kuvitellakkaan olevani viikkoa pois kerrallaan.

Mutta tehän itse tiedätte mikä teille sopii.

Vierailija
16/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi mitään mutta minä taas olen sitä mieltä, että voi lähteä. Viikko on pitkä aika mutta lyhyt aika kuitenkin lapsuudessa. Lapsi tuskin tulee tuota edes muistamaan myöhemmin ja varsinkin jos hoitajina tutut ihmiset eikä montaa hoitopaikkaa. Syliä, rakkautta ja turvaa varmasti saa muualtakin. Oma ikävä on varmasti suurin kysymys.

Vierailija
17/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei lähtisi mieskään. Ajatuskin olisi meille molemmille tosi vieras.

Vierailija
18/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en lähde moralisoimaan häntä. Mutta jos ajattelen mitä itse tekisin niin en lähtisi. Meidän pienin on 11kk,ja on kyllä kovasti vielä aidissä kiinni. Puhumattakaan kuinka kiinni äiti pikkuisessa.)) Pisimmillään ollaan oltu erossa muutamia tunteja. Minä ainakin ikävöisin liikaa.

Vierailija
19/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ja aikuisen aikakäsitykset on ihan erilaiset, ei ton ikäinen lapsi ymmärrä sitä että kyllä äiti vielä tulee takaisin jos tuntuu siltä että on hylätty. Mun ymmärtääkseni eroahdistus tuossa 8 kk eteenpäin on juuri pahimmillaan, joillakin vielä vuoden jälkeenkin. Lapsihan ylipäätään vasta opettelee sitä, että asiat ovat olemassa vaikka eivät ole näkyvissä.. Monet on olleet täällä kauhean diplomaattisia sanoissaan, mutta musta teet yksiselitteisesti väärin sekä lasta että itseäsi kohtaan jos lähdet. Ja mitä muistoihin tulee, ei sitä voi sanoa, jääkö lapselle alitajuntaan kolhu noin pitkästä erosta.

Vierailija
20/53 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pienemmät ajat ja asteittainen hoitoon oppiminen ovat musta kyllä ok, mutta eivät pidemmät ajat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi