Kuinka nopeasti hedelmöittymisestä alkio kiinnittyy?
Kommentit (9)
Siinä vaiheessa naisen keho rupeaa myös tuottamaan hcg hormonia eli sitä ennen raskausoireita ei voi tuntea.
Mulla oli sitten nopeaa toimintaa, kun yhdyimme sunnuntaina ja jo torstaina tuli rinnat kipeäksi.
Siinä vaiheessa naisen keho rupeaa myös tuottamaan hcg hormonia eli sitä ennen raskausoireita ei voi tuntea.
Tokihan jos kovasti raskautta toivoo niin kuvittelee kaiken mahdollisen liittyvän raskauteen.
Mulla oli sitten nopeaa toimintaa, kun yhdyimme sunnuntaina ja jo torstaina tuli rinnat kipeäksi.
Tokihan jos kovasti raskautta toivoo niin kuvittelee kaiken mahdollisen liittyvän raskauteen.
Raskautta toivoessa mikä tahansa muuttuu raskausoireeksi. Vatsan nippailu, lievästi flunssainen olo, rintojen kipeytyminen, toispuoleinen jomottava pääkipu, pieni tuhru 2pvää ovulaation jälkeen, kipu nivusissa, kylmät kädet, kuumat kädet, jano, ruokahalu, ruokahaluttomuus, oikein pirteä olo, lievä oksetus. Varsinkin jos se raskaus on sitten alkanut. ;)
"Hedelmällisessä iässä olevan naisen elimistö tuottaa yhden munasolun yhden kuukautiskierron aikana. Ovulaatio eli munasolun irtoaminen tapahtuu kuukautiskierron puolivälissä. Munasolu irtoaa munasarjasta ja kulkeutuu munanjohdinta pitkin kohti kohtua. Hedelmöittyminen tapahtuu yleensä munanjohtimessa. Jotta munasolu ja siittiö kohtaisivat on siittiöiden matkattava pitkä tie siemensyöksyn jälkeen emättimestä kohdun kaulakanavan ja kohdun kautta munanjohtimeen. Kun ensimmäinen siittiö läpäisee munasolun kuorikerroksen, kuoren rakenne muuttuu niin, että perässä tulevat siittiöt eivät enää pysty sitä läpäisemään. Siittiön tuma yhdistyy munasolun tumaan ja hedelmöittyminen tapahtuu.
Hedelmöittynyt munasolu alkaa jakautua ja sitä kutsutaan nyt alkioksi. Se jatkaa matkaa kohti kohtua ja kiinnittyy kohdun seinämään noin 6-7 päivää munasolun irtoamisen jälkeen. Jotta kiinnittyminen voisi tapahtua alkion täytyy kuoriutua sitä ympäröivästä alkionkuoresta. Kiinnittymisvaiheessa alkio on kehittynyt blastokystaksi, ja solujen ensimmäinen erilaistuminen on tapahtunut. Sikiön kudokset kehittyvät blastokystan tiiviistä sisäsolumassasta ja sikiön puoleinen istukka muodostuu ympäröivästä trofoblastisolukosta. Kun alkio kiinnittyy kohdun seinämään alkaa istukka erittämään hCG-hormonia. Raskauden alkaminen todetaan mittaamalla hCG-hormonin pitoisuus veri- tai virtsanäytteestä. "
myös niillä kerroilla kun on tullut varhainen keskenmeno. Ainoa oire on hillitön palelu ja väsymys n viikko hedelmöittymisestä. Joudun testaamaan aina mahdollisimman varhaisessa vaiheessa lääkityksen takia, ja aina plussan aikaan on tullut nuo oireet. Kun ei ole ollut oireita, en ole myöskään testannut vaan tyynesti odotellut menkkoja, jotka aina ovat tulleetkin. Sekundaarisesti lapsettomana jo yli 6v on tullut tämä kroppa hormooneineen aika tutuksi.
Itse olen lämpökäyristä nähnyt, että mulla on kiinnittynyt 3 dpo ja muut 10 dpo ja tuosta ainoasta 3. päivänä kiinnittyneestä tiesi jo heti alkuunsa että väärään paikkaan meni (vuotoa kipua) ja keskenhän se meni. Nuo muut tuolloin 10 pvä kiinnittyneet ovat olleet onnistuneita raskauksia, kolme lasta niistä. Että ehkä keskimäärin, mutta itse pidin lukemaani 5-10 pvää parhaana arviona kiinnittymisajalle.
. Se jatkaa matkaa kohti kohtua ja kiinnittyy kohdun seinämään noin 6-7 päivää munasolun irtoamisen jälkeen. ;