ENSKA-taaperot maaliskuussa 2009!!
Helmikuun jutut täällä:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (66)
Tässä kopioituna toisesta pinosta meidän pikaiset kuulumiset.
Eilen oli hyvä päivä. Ultrassa kaikki hyvin, siellä yksi pikkuinen polskutteli ja sydän sykki:)
Sitten sain soiton siitä tarhasta, johon oltaisiin haluttu Sienna laittaa (mutta joka oli täynnä), että siellä aukeaa paikka huhtikuun alussa ja saadaan se jos halutaan. No ei tarvinnut sekuntiakaan miettiä, se nimittäin helpottaa meidän arkea hirvittävästi. Mun työmatka kestää nyt 1,5h per sivu kun käyn ensin viemässä Siennan sinne kauas tarhaan (eli matkustan julkisissa 3 tuntia päivässä) kun taas uuteen tarhaan kävelee 15min ja se on mun työmatkan varrella!
Tänään on sitten vähän heikompi päivä, olen perjantaihin asti yksin Siennan kanssa ja tyttö päätti tänään herätä klo 4.30. En saanut sitä millään enää nukkumaan, eikä asiaa auttanut se, että jätin sen yksin sänkyyn huutamaan kun oli pakko lähteä vessaan oksentamaan (aamupahoinvointi yllättää myös yöllä). Tulitikkuja kaipailen silmiin, mutta kai se työpäivä näinkin sujuu. Kolme yötä pitäisi vielä jaksaa yksin...
Mieli on kuitenkin aurinkoinen kamalasta lumisateesta huolimatta!
Tipu & Sienna 1v5kk & Ruu rv11+1
TIPULLA hyviä ultra kuulumisia. : ) Ihana kuulla. Siennalle unihiekkaa aamuihin, ei yhtään kivoja noin aikaset herätykset. Meillä Eemil on kans aikastanu aamuja, mut nukkuu kuitenki vähän vaille seiskaan. Ennen nukku 8-8.30. Meillä on selvästi vaikuttanu lisääntyny valon määrä, pitäis jotain pimennystä kehittää ikkunaan... Kiva että saitte Siennalle paikan "paremmasta" tarhasta. On sulla nyt aikamoinen kuskaaminen.
HERMIONE, mä oon kokoajan ajatellu et tää toinenki menee sen viikon ainaki yli, niinku Eemilki meni. (synty 41+2) Mut tosiaan, apua, jos ei menekkään niin meillä on vauva ihan pian!! Ja pian se on vaikka menis ylikin. Mä vaan sitä muuttoa mietin et kun vaan pääsisin uuteen ja saisin jotain paikoilleen ennen tämän syntymää. Varmaan sitten käynnistyy just siinä muutto tohinassa. : ) Mä kyllä ilmottelen jos alkaa viitteitä siihen suuntaan olemaan. Vielä ei ainakaan ole ollu mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Paitsi se että pinna on tosi tiukalla enkä jaksais enään yhtään tätä liikkumisen hankaluutta! tai siis kaikki pakkaaminen sun muu olis paljon helpompaa ilman tätä mahaa. Vaikka terkka oli sitä mieltä että liikun vielä kovinki ketterästi. Maanantaina olis neuvolalääkäri. Jännä kuulla minkä kokoseks arvioi vauvan, Eemiliä ei mitenkään arvioitukkaan.
PIA-MARIA kurja toi Pötkön hammas: : ( Vaan ei niille oikeesti mitään voi! Ymmärrän kyllä paskan fiiliksen ku omalle kohdalle sattuu. Meillä Eemil tuli kerran alas pinnasängystä.
Mä oon täällä pakkaillu pikkuhiljaa kamppeita, en yhtään tykkää koko puuhasta! Varsinki ku tietää että ne on purettavakin. Ja jotenki mua vaivaa ihan älytön saamattomuus. Mitään ei saa aikaseks ja se ärsyttää vielä lisää.
Mutta nyt taidetaan raahautua ulos tuulettamaan päänuppia.
Odottelija rv 36+6 ja Eemil, tässä sylissä, torstaina 1v2kk
Hienoa että Tipulla oli ultrassa kaikki hyvin! ja tosi mukava juttu tuo Siennan tarhapaikan saanti läheltä. Tsemppiä sinne pahoinvointiin!
Odottelijalle myös tsempit pakkaustouhuihin! Koitahan jaksaa...
Luin ton mun aamulla laittaman viestin ja siis olen venytellyt vähintään joka toinen ilta. En nyt sentään montaa kertaa päivässä.. =/ kirjoitusvirheitä sattuu aina välillä mukaan vaikka yritän tarkistella tekstin. Ja raskausviikoissakin sattu päivän heitto, tänään siis 33+5 mut eipä se niin tarkkaa ole.
MamaJaJustus, kiinnostaisko treffit taas tässä lähiaikoina? Se teidän tuoma lahja on muuten edelleen Eetun lempilelu =)
Mitäs Buuffalle ja Neealle kuuluu?
Tipu: Tosi ihana että ultrassa kaikki oli hyvin ja myös Siennan päiväkotikuulumiset oli tosi hyviä:)
Pia-Maria: Jaksuja huono äiti fiilikseen:) Noitahan sattuu ja tapahtuu, mutta aina se vaan pahalta tuntuu. Saakos siitä Pötkön hampaasta enää kalua vai oottaako se nyt sitten rautahampaan tuloa?
Kaikille muillekin vilkutukset (on taas niin lahopää että ei muista muuta kommentoida...) :)
Me oltiin viime viikolla Kotkan mummolassa hiihtolomailemassa. Kivaa oli vaikka viikonloppuna Lauri tulikin kipeeks ja jouduttii lähtee päivää aikasemmin pois. Ulkoiltiin paljon ja shoppailtiin. Ostettiin pojille aurinkolasit ja matkarattaat.
Sunnuntai-iltana siis tultiin kotiin, kun Laurilla hengitys meni yskän takia huonoksi. Kotona alotin yhden lääkkeen annon ja seuraavana päivänä yskää ei enää ollut juuri ollenkaan. Tosi mystistä. Sitten lähdettiiinkin Heinolaan toiseen mummolaan ja eilen kävin sit kampaajalla. Ihanaa oli pitkästä aikaa saada tukkaan väriä. Tultiin sit eilen jo kotiinkin ja napattiin mummi matkaan. Tänään aateltiin mennä kattoo se leffa Kielletty hedelmä:)
Eipä kai muuta... Voisin laittaa tänne yhen kuvan pojista:) Laitan aijaan kautta ku tää kuva hommeli tökkii niin usein. Oisin vielä loppuun huhuillu minäkin Buuffaa ja Neeaa ja lisäks Heltsyä ja Kiiaa sekä Sara-Mariaa ja pojua. Mihis ootte kadonneet?
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=3704326.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/…]
-Butterfly & pojat 1vee1kk (huomenna)
laitan ton uusiks ku tänne ei näköjään pysty laittaa tota pikkusta kuvaa elikäs tässä...
http://www.aijaa.com/v.php?i=3704326.jpg
ja olen pahoillani, kun en ole ehtinyt/jaksanut/muistanut kirjoitella. Ihan on ikävä teitä ollut, mutta silti on tullut puuhailtua muita juttuja päikkäreiden aikaan ja iltaisin.
Isot onnitellut Tipun perheelle Ruun johdosta! Ja jaksuja sinne virkku-Siennan kanssa...
Hermione: Milloinkas sinä olet noin komeille viikoille ehtinyt? Vieläkö ehtisitte tulla kyläilemään ennen Eeron syntymää? Jäätkö milloin äitiyslomalle?
Minun pikkuinen ei enää ole vauva : ( Mutta on se tosi ihana taapero : ) Synttärit oli siis toissa päivänä, mutta juhlittiin jo lauantaina. Oikeana synttäripäivänä tulikin sitten kova yskä ja nuha, joita on podettu siitä lähtien. Lauantain juhlat meni mukavasti, Justus selvästi nautti saamastaan huomiosta ja mutusti tyytyväisenä kakkua, pasteijaa ja muuta herkkua. Lahjaksi sai vaatetta (vähän harmi kun sai osan 80:sia, joka on nyt käytössä, mutta varmaan kesään mennessä siirrytään 86:seen), hakan, potkuauton, lapsikuvauksen ja vesirokkorokotteen (joo, meillä on suvussa lääkäri). Pitää vielä kehua, kun tehtiin mun äidin kanssa Nalle Puhin pää -kakku, joka onnistui yli odotusten. Ihan tavallinen täytekakku muuten, mutta tehtiin ylimääräinen pohja piirakkavuokaan, mistä leikattiin korvat ja nenä, ja kuorrutettiin keltaisella marsipaanilla ja piirrettiin kasvot sulalla suklaalla.
Justuksen passiivinen sanavarasto on kasvanut huimasti parin viikon aikana, tunnistaa ainakin 20 sanaa niin että osoittaa tai käy hakemassa. Höpöttelee kovasti omalla kielellään ja nyt taitaa kaksi merkityksellistä sanaa itsekin sanoa, 'uua' on kuuma (mm. uuni, patteri) ja 'to' on auto. Lisäksi melkein mikä vaan voi olla 'auva'.
Sori oma napa tällä kertaa.. Aurinkoista kevään odottelua taaperoille ja masuille!
m & j 1v. 2 pv.
Butterflyn pojista ihana kuva =)
Maman Justukselle 1v onnittelut halauksien kera!!! Mun virallinen äloma alkaa 10.3 ja nyt siis olen saikulla sinne asti. Kyllä me kylään voitais tulla hyvinkin ennen Eeron syntymää (mulla siis edelleen olo että tää on poika, mies veikkaa tyttöä..). Ens viikko on miehellä lomaa niin silloin ei oikein käy mut sit se seuraava viikko vois olla hyvä.
Eetulla oli tänään viimeinen hoitopäivä, hoitotäti perheineen oli aika suruissaan kun Eetu ei enää jatka hoitoa =( Eetu oli hetkessä saanut suosikkilapsen paikan siinä perheessä. Me saatetaan lähteä viikonloppuna reissuun joten jos ei musta moneen päivään kuulu mitään niin ollaan sitten lähdetty. Riippuu ihan tosta mun takapuolen kivusta. Neuvola oli muuten tänään ja kaikki siellä oli hyvin. Vauva köllöttelee pää alaspäin mut ei ole kiinnittynyt vielä.
hermione ja Eetu 1v5kk ja masukki (Eero) rv34
Hermionelle ja Butterflylle kiitos huono äiti -tsempeistä. Enää ei olekaan sellainen olo. Tosin vieläkin kyttäilen Pötkön touhuja vähän enemmän kun ennen.
Käytiin näyttämässä hammasta toissapäivänä hammaslääkärillä, että saatiin vakuutusyhtiöön lausunto. Jos vaikka siinä myöhemmin ilmenee jostain syystä kasvuhäiriöö tai muuta, niin vakuutus korvaa siitä aiheutuvat kulut. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä ettei pitäis vaikuttaa tulevaan hampaaseen mitenkään. Hampaan puolikkaalle ei tehty mitään, käski viilata terävää kulmaa jos haittaa jotenkin. Pötkö ite ei oo ollu moksiskaan puuttuvasta puolikkaasta, välillä jopa tuntuu että esittelee ylpeydellä katu-uskottavuuttaan ja irvistää ihmisille. :)
Tipulla ja Siennalla olikin hyviä kuulumisia. Hyvä että työmatka lyhenee, 3 tuntia kuulostaa aika hirveeltä. Mun siskon miehellä on päivittänen työmatka yhteensä reilu 200 km ja sillä menee siihen 2 tuntia. Hassua.
Odottelija, mua alkaa jo kans jännittää miten teijän käy muuton ja synnytyksen kans! Pidä meijät ajan tasalla... :)
Butterfly, myöhästyneet 1v toivotukset pojille!! Mitenkä teijän leffailta onnistui? Hyvä kuva.
Maman Justukselle kans myöhästyneet synttärionnittelut! Et sattunu ottamaan kuvaa tosta Puh-kakusta? Olis ollu kiva nähdä, niin olis voinu koittaa samanlaista joskus. :)
Hermionelle ja perheelle mukavaa viikonloppureissua, jos päätätte lähtee.
Mulla olis tänään työyö edessä, eikä oikein jaksais. Ollaan oltu Pötkön kans jo yli kuukausi kipeenä, välillä muutama parempi päivä ja sitten taas pahenee. Pötkölle on tullu kauheen kuulonen yskäkin, oottelen koska rupee oksentaan sitä limaa. Yök. Kuumetta ei oo kummallakaan ollu, mutta muuten ihan tukossa koko aika. Alkaa jo ärsyttämään kun on ihan puolikuntonen, eikä jaksa mitään. Pötkökin roikkuu vaan lahkeessa kiinni jos yrittää tehdä jotain kotihommia. Pitäis vaan halailla ja kiehnätä koko aika.
Huomenna sitten pitäis jaksaa herätä ajoissa ja mennä koko päiväks mun kaasolle tekeen ja suunnitteleen kaikkee hääjuttuja. Pötkö ja isänsä saavat viettää miesten päivää, katotaan viekö anopille hoitoon...
Pia ja Pötkö 1v 2kk+
Pikaisesti pari riviä...
Tipu oli käyny ultrassa ja kaikki oli hyvin, jee!!
eilinen meni siivotessa ja tänään olen pakkaillut hieman. Vielä tarttis käsimatkatavarat laittaa. Huomenna oltais jo tähän aikaan perillä. Kuulin just et finskillä ehkä alkaa lakko tiistaina. Saa nähdä päästäänkö takas suomeen ens sunnuntaina=). Pari ylimääräistä lomapäivää ei haittais ainakaan mua yhtään=)). Meidän pikku vipeltäjä just meinas kaataa matkarattaat päälleen... Palailen loman jälkeen kertomaan lomakuulumiset.
Hauskaa viikkoa teille kaikille! T Viivioskari & Toni
Tipulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Toivottavasti Sienna on malttanut nukkua pitempään.
Viivioskarille perheineen hyvää lomamatkaa, tosin olette jo perillä. Tulehan sit kertoilemaan lomakuulumisia!
Pialle ja Pötkölle vilkutuksia, voi hitsi tota hammashommaa. Mutta tekeville sattuu, eli älä itseäsi soimaa! Ei noita pieniä voi olla koko ajan hihasta pitämässä, ja nyt on just se ikä, kun vauhti lisääntyy ja homma karkaa käsistä. Toivottavasti teilläkin taudit nyt katoaisivat, ovat tänä talvena olleet tosi sitkeessä. Meilläkin tuntuu koko ajan olevan tautia päällä.
Onko Odottelija jaksanut pakkailla? Mieletöntä, että teillä on kohta uusi vauva talossa!
LÄhtikö Hermione reissun päälle? Toivottavasti kankku ei kipuile kovasti.
Maman Justukselle myöhästyneet 1v onnittelut!
Butterflyn pojista oli taas söpö kuva. Pitääkin muutes käydä laittamassa pk-tärskypino pystyyn, niin voitaisiin nähdä ihan livenä.
Kaikille enskoille terkkuja! Tulkaahan muutkin hiljaiseloa viettävät laittamaan kuulumisia!
Meillä on täällä kaikki ennallaan, flunssaa on ollut koko perheellä, mutta jospa tämä taas tästä. Maha kasvaa, mutta asukkaan olotilasta ei ole tietoa, neuvolaan on vielä jonkin aikaa ja liikkeet ei tunnu läheskään joka päivä. Alkoivat kyllä aikaisemmin kuin piiperöstä. Piiperö on kasvanut taas kovasti, ainakin tuntuu siltä. Kasvukontrolli ei aiheuttanut mitään jatkotoimenpiteitä, lääkäri totesi tytön olevan terve ja reipas, ja kuulemma kyllä se joskus alkaa syömään :) Nyt harjoitellaan kovasti sitä, että missä päin kehoa sijaitsee napa, korva, nenä, silmät.. Ja sanoja tuntuu oppivan hurjaa tahtia, varsinkin passiivisesti.
Gaijis ja piiperö 1v2kk + masukki
Täällä sairastetaan taas... flunssa jälleen: eka mies, sitten Pätkis ja nyt minä. Mies ja Pätkis onneksi alkaa olla jo kunnossa, mutta miulla tää on sitkeessä. Kävin sitten lääkärissä ja poskiontelontulehdushan sieltä löytyi. Jospa antibiootit purisivat, alkaa tämä sairastaminen jo vähän tympiä. Alkuviikon olen vielä saikulla.
Pätkis kävelee nyt enemmän kuin konttaa, ainoastaan ulkona kävely ei oikein vielä suju, mutta sitäkin välillä harjoittelee ahkerasti. Uusia sanoja tapailee mielellään ja omaa kieltään höpöttää jatkuvasti, ihanan kuuloista <3 "Oikeita" sanoja ovat "äiti" ja "tyttö", maito on "mammam", koira on "vuhvuh", auto on "prumprum", kaikki linnut on "tinttejä"... Ja passiivinen sanavarasto on jo melko suuri, tosi paljon ymmärtää puhetta ja mm. osaa hyvin tehdä mitä pyydetään. Siis silloin kun haluaa: meillä on havaittavissa pientä uhmaa aika ajoin!
Miten muuten on: syökö teidän taaperot puuroa mielellään? Meillä Pätkis teki puurolakon, ei mene minkäänlaista puuroa lusikallistakaan alas! Kaipa hän kyllästyi siihen ja ajattelinkin, että en väkisin sitä tarjoa nyt muutamaan viikkoon. Leipää kyllä syö ja sitten annan lisäksi jugurttia/marjoja/hedelmiä. Ja tuleehan sitä viljaa muustakin ruuasta, joten kaipa hän sitä tarpeeksi saa?
No, nyt on Pätkiksellä jo elämää suurempi kriisi, täytyy mennä hätiin... jatkan kohta, jos pystyn.
Dajm + Pätkis 1 v 3 kk tuli eilen täyteen
GAIOLE: Hienoa, että hyviä uutisia Piiperön kasvukontrollista! Meillä oli kontrolli typyllä myös ja samoin ihan hienosti oli kasvua tullut. En kyllä epäillytkään, kun ruoka maistuu nykyään paljon paremmin ja ihan on silmin nähdenkin kasvanut. Käytettiin kuitenkin varmuudeksi. Voi että, varmaan ihana seurata masun kasvua! Kirjoittelehan masu-kuulumisia jatkossakin, ainakin mie luen niitä mielelläni. Ja haaveilen ; )
VIIVIOSKARI: te oottekin varmaan jo etelän lämmössä, hyvää matkaa kuitenkin näin virtuaalisesti : )
PIA_MARIA: siellä Pötkö touhunnut vähän turhankin lujaa. Harmittanut kyllä varmasti, mutta, kuten moni täälläkin sanonut, että eihän sitä ihan koko aikaa voi toista varjella. Sielläkin sairasteltu, pikaista paranemista! Se kyllä vie voimia, voin omasta kokemuksesta sanoa. Ihanan reippaalta kuulostaa Pötkö kyllä, kun moikkailee ja naureskelee. Meillä myös Pätkis sai lempinimen "hymytyttö" silloin, kun tuolla perhekerhoissa ennätettiin vielä käymään. Eihän nuo ihan pienet nuo teidän häät tosiaan ole... mutta varmasti hauskat bileet tulossa!
HERMIONE: Jaksuja sinne kipeän kankun kanssa! Miulla oli loppuraskaudesta kans samankuuloista jomotusta tuossa kankun/lonkan tienoilla eikä siihen tosiaankaan mikään juurikaan auttanut. Muu kuin synnytys : )
MAMAJAJUSTUS: Justukselle onnitteluhalit 1-v johdosta! Hienolta kuulosti tuo kakku.
BUTTERFLY: Kivalta kuulosti teidän hiihtolomailu! Ja onneksi ei Lauri sen pahemmin sairastunut. Miten teillä muuten pojat liikkuu tällä hetkellä, joko askeleita on tullut? Oot varmaan saattanut kertoakin, mutta en muista.
ODOTTELIJA:lle tsemppiä ja pakkausintoa! Ja jaksuja ison masukan kanssa, muistan kyllä vieläkin millaista se oli. Saatikka nyt sitten varmaan olis hankalaa just joku enskapenskan pukeminen ja kantelu yms.
TIPU: Olitte pikku-Ruun nähneet ultrassa, ihanaa, onnea kovasti! Ja mahtavaa, että saitte paremman tarhapaikan. Kyllä varmasti tuo nykyinen matkanteko rassaa, huh huh... miulla on itsellä työmatkaa sellainen tunti per sivu ja kyllähän se tuntuu. Siulla tuntuu olevan kiva pomo, kun noin hienon lomabonuksen oli tarjonnut.
Muille myös moikat, tulkaahan nyt sieltä koloistanne talviunilta kertoilemaan, miten hurisee!!!! HELTSY, SARA-MARIA, SUSANNA, MALAIKA ym...
Dajm + Pätkis
Me vietettiin viikonloppuna laatuaikaa miehen kanssa, Eemil oli hoidossa la-su mummolassa ja oltiin vaan ihan kahden. Nukuttiin pitkään ja lorvittiin. Katottiin elokuvia ja syötiin herkkuja. : ) oli kyllä mukavaa ja teki tosi hyvää. Eemil oli vissiin kolmatta kertaa yöhoidossa. Hyvin sillä aina menee, ei vaan ole tullu vietyä useammin ku ei oo ollu varsinaista tarvetta.
kovasti tuntuu olevan pöpöjä liikkeellä. : ( pikasta paranemista sairastuville. Meillä mies ja eemil sairasti pari viikkoa sitten vatsataudin. Nenä Eemilillä vuotaa mut muuten on kyllä kunnossa.
VIIVIOSKARILLE ja perheelle ihanaa lomaa!
MAMAN Justukselle 1v onnittelut! Mä edelleen haaveilen siitä manducasta... Auttais varmaan alkuun tota vauva arkea kun sais vauvaa kannettua siinä. Vaan vielä en oo raaskinu hommata kun mulla kuitenki on kantoliina ja baby björnin kantoreppu. Jos sen käyttö jääkin sitten lyhyeks. Vaan kohta olis vikat hetket hommata jos meinais et olis sit heti alussa käytössä. Meillä tanssissa yhdellä on semmonen ja näyttää kyllä tosi hyvälle!
GAIOLE hyvä että Piiperöllä kaikki kunnossa kontrollissa. Samoin DAJMIN Pätkiksellä.
HERMIONE on ilmeisesti lähteny reissuun... Mulle sano yks yksityisen neuvolan täti et 90% äideistä tietää vauvan sukupuolen oikein ku tulevat ultraan sitä selvittämään: : ) Ja mulla ainaki on tästä ollu alusta asti tosi vahva poika olo. Vaan kyllähän se tuo oman lisä jännityksen odotukseen kun ei tiedä kumpaa odotetaan.
Nyt raskausaivot vaivaa eikä millään muista mitä muuta piti kommentoida... Tää on taas tätä. Yks päivä meinasin koiran unohtaa kaupan eteen. Onneks rupes vinkumaan perään. : ) Lapsen sentään oon vielä muistanu. : )
Pakkaamista siirrän ja siirrän... No tänään sain pikkusen tehtyä. Ihan on omasta viittimisestä kiinni.
Huomenna aamulla neuvolalääkäri, vähän jänskättää mitä siellä sanotaan... Lähinnä siitä vauvan koosta. ja muutenki on se aina jännä paikka päästä kurkistamaan masukkia.
Vielä ei ole mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, ja ihan hyvä niin. Mun puolesta sais mennä sen viikon verran yli niin ehditään muuttamaan. : ))
Eemil meillä mennä touhuaa vallan mahdottomasti, uusia juttuja on heittää kaikki mahdollinen vessanpönttöön, siellä on jo ollu mm. legoja, pallo ja vessapaperirulla, täys. Toinen kiva juttu on mennä kaapille missä on koiran herkut ja niitä syöttää koiralle, tai sitten juosta jonku luun kanssa karkuun ja koira perässä. Eka tietty mennään näyttämään et hei katos mitä mulla on.
Mutta nyt nukkumatti kutsuu...
Odottelija rv37+4 ja Eemil 1v2kk yöunillaan
Nyt on vika nla lääkäri takana ja kaikki kunnossa. Kohdunsuu oli pehmenny ja sormelle auki. : ) Tää toivottavasti nopeuttaa avautumista sitten joskus ku synnytys käynnistyy. Joka käynnistyy sitten kun sikiö niin päättää, sanoi lääkäri. : )Toivottavasti ainakin! Kyllä se viimeks kestiki niin tuskasen kauan. Vauvan paino on arvion mukaan nyt noin 2600g, melkolailla samaa kokoluokkaa mitä Eemil oli. Paino syntyessään 3160g.
GAIOLELLE piti vielä kommentoida siitä että muistan hyvin sen kun neuvolat oli harvakseltaan ja liikkeitä ei vielä tuntenu joka päivä. Aina oli vähän semmonen epätodellinen olo ja vauvan hyvinvointi mietitytti. Kummasti helpotti sitten ku liikkeet alko tuntumaan säännöllisesti.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! : )
Odottelija rv 37+5 ja Eemil 1v2kk
Vihdoinkin tänne pääsee kirjoittamaan...
Meillä on nyt sitten ihan oikea ensimmäinen tauti, Edwina sai vatsa-oksennustaudin perjantaina jonka sitten tartutti minuun.. =( No, onneksi mulla tauti meni reilussa vuorokaudessa ohi, neidillä se on vieläkin, mennään kyllä uudestaan lääkäriin jos viel huomenna on kipeä.
Odottelijalla rupeaa olemaan jänskät paikat.. ( Edwina syntyi rv 37+4) ja kohta Hermionekin saa nyytin kainaloon..
Tipulle onnea Ruusta, piän peukut pystyssä että kaikki menee ok.
Meidän piti mennä tällä viikolla 1v kuvaan mutta tuo sairaus sotki kaiken, onneksi saatiin uusi aika sovittu ens viikolle.
Tarhaelämä sujuu ihan hyvin jo, Edwina leikkii siellä muiden mukana ja nukkuukin yönsä siellä paremmin kuin kotona.. .
Kaikille enskoille keväisiä terveisiä
Äiti ja Edwina 1v 2vkoa
Piti tulla ihmettelemään noita
ODOTTELIJA:n mahtavia viikkoja: nyt vasta oikeestaan tajusin (onko miulla vähän hidas sytytys ; ) ), miten pitkällä oletkaan! Kiva, että saitte viettää parisuhde-aikaa miehen kanssa: se on kyllä tarpeen välillä. Itse odotan innolla, että päästään kuun lopussa Vuokattiin miehen kanssa, kylpylään ja syömään hyvin. Pätkis jää mummon ja ukin hyvään hoitoon. Toivottavasti vaan ollaan sitten jo kaikki terveitä. Kiva, että neuvolalääkärissä oli kaikki kunnossa. Varmaankin se edesauttaa avautumista, että siellä kohdunsuulla tapahtunut jo jotain. Kestikö siulla miten pitkään avautumisvaihe Eemilin synnytyksessä?
ÄITIJAEDWINA: Kiva kuulla siustakin! Toivottavasti mahatauti on siellä jo selätetty? Sie taidat olla vuorotöissä, kun Edwina on hoidossa yölläkin välillä?
Täällä vietetään viimeistä saikkupäivää, huomenna taas töihin. Pätkis on ollut hoidossa kuitenkin nää miun saikkupäivätkin (vähän lyhyempää päivää tosin), saanut siellä temmeltää kavereiden kanssa ja ulkoilla kunnolla ja mie puolestani saanut levättyä ja siivottuakin tässä taloa pikku hiljaa. Alkoi olla nimittäin jo aikamoiset pölykoirat lattioilla, kun ei tässä sairastellessa ole kunnolla jaksanut siivota. Nyt on kivaa, kun on puhdas koti ja olokin jo parempi.
Kivaa loppuviikkoa kaikille!
Dajm + Pätkis pph:lla
: ) Mammalomalaisella aikaa... Vaikka oikeesti tekemistä olis vaikka kuinka. Mutta pitäähän sitä välillä levätäkkin. ; )
DAJM Toivottavasti ootte terveinä vuokatti reissun aikaan. Ja muutenkin. Vuokatti onkin ihan tässä meidän lähellä.: ) Mulla alko Eemilistä säännölliset supistukset to iltana klo 22.30, sairaalaan mentiin pe aamusta ja synty la aamuna 5.50. Papereihin kirjattiin avautumisvaiheen kestoks reilu 19h. Kokonaiskesto semmonen 21h. Että kyllähän tuo kesti... Toivon todella et nyt päästäis pikkusen lyhyemmän kaavan mukaan. Se kummasti piristää mieltä kun saa kodin siistiks. : )
ÄITIJAEDWINA, voi vatsatauti on tosi inhottava! Toivottavasti olette jo siitä selvinneet.
Tänne ei kummempaa... Eilen käytiin perhekerhoilemassa, tänään vaan ulkoilemassa. : ) Meillä oli perhekerhon kautta valokuvaus tossa jokunen viikko sitten, saadaan siitä sopivasti 1v kuvat. Tosin oltiin oltu pois sitä ennen pari viikkoa enkä tienny kuvauksesta joten katon ensin miltä näyttävät ja päätän sit otanko kuvat. Olisin laittanu eri vaatteet Eemilille jos olisin kuvauksesta tienny. : ) Mutta teki kyllä hyvää molemmille päästä taas hiihtolomaviikon jälkeen ihmisten ilmoille. : ) Vaan kyllä toi oma käveleminen alkaa olemaan melko tukalaa, hikipäässä työnsin vaunuja ja matkan teko oli hiiidasta. Tanssiminen on paljon helpompaa kun käveleminen! Suosittelen lämpimästi kaikille. Kävelystä tulee selkä kipeeks mut tanssissa paikat aukee ja liikkuminen helpottuu.
Jospa sitten pakkais muutaman laatikon...
Odottelija rv38 ja Eemil 1v2kk päikkäreillä.
Reissusta kotiin palattu. Eetu väsynyt kiltti matkamies nukkuu myöhäisiä päikkäreitä ja mies on pitsaa hakemassa. Laukutkin on jo purettu, se on aina kotiin palatessa se tympein homma. Matka meni oikein hienosti, yritän vaikka huomenna kirjoitella enemmän.
hermione ja Eetu ja masukki rv35+2
Reissu meni hyvin. Lämpöä oli joka päivä 20-25C, saapumispäivää lukuunottamatta. Koko saari tuli kierrettyä, auto oli pari päivää. Korkeimmalle huipulle (n. 1861m) kiivettiin myös. Ihmiset oli ihania. Liikenne ja tiet voitti lintsin mennen tullen=). Toni viiihtyi hyvin mukana kaiken aikaa ja keräsi huomiota ympärilleen. Rintarepussa matkusti suurimman osan aikaa ja tomerana katseli paikkoja. Ruoka oli tosi edullista kun ei mennyt hotellien rafloihin syömään. Hieman ollaan poikki kun tosiaan koko ajan oltiin siellä menossa. Tässä hyvin pikainen selostus matkasta. toni tuolla jo kertookin heränneensä uniltaan... T: Viivioskari ja Toni
Tipun ultrakuulumisia kävin jo eilen vakoilemassa mut ei ollut mitään uutisia tullut. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Jaksamista sinne yh-viikkoon!
Odottelija, kiitos vaan tsempityksistä. Mä oon aika varma että toi mun takapuolen kipu johtuu hormonien aiheuttamasta lantion löystymisestä. En mä mitenkään sitä kipukohtaa saa venytettyä vaikka oon yrittänyt. Ja koko raskauden ajan olen kyllä tunnollisesti vähintään joka ilta venytellyt eikä siltikään ole ennaltaehkäissyt tollaista?! Lauantaina ostin sellaisen mikrossa lämmitettävän kaurapussin ja se kyllä ihanasti lievittää kipua, hetkellisesti kylläkin vaan.
Vastailen Pia-marialle tässä samalla kun olit kysellyt eikö venyttelyt auta. Panadol auttaa kyllä jonkin verran mut ei niitäkään viittis montaa nappailla päivässä. Etkä sä Pia ole yhtään huono äiti!! ei niitä lapsia voi jokahetki vahtia ja olla suojelemassa. Pitikö sun käydä lääkärissä näyttämässä sitä hammasta? Eetuhan kans tippu kerran hoitopöydältä ja silloin oli kyllä maailman paskin fiilis itsellä. Hienosti siellä jo Potkö kävelee ja juttelee =)
Odottelijan viikkoja kun katselin niin tuli mieleen että Eetu synty rv38+3 eli meillä meillä voi 5viikon päästä olla jo vauva, jos tää toinen päättää syntyä myös hieman etuajassa.. Odottelijalla voi olla vauva kotosalla jo aika pian.. Jänskää! tulehan sitten heti kertomaan jos alkaa h-hetki edes pikkasen tuntua olevan lähellä..
Eetulla on tällä viikolla viimeiset 3 hoitopäivää ja mä vietän laatuaikaa yksikseni kotona. Pitäis vauvan vaatteet alkaa laittaa ojennukseen. Mies tuli reissusta kotiin sunnuntaina oli oli kyllä ihanaa. Eetu oli ihan onnessaan =)
Mukavaa viikkoa kaikille!
hermione ja Eetu 1v5kk ja masukki rv33+4