Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMET 2009 Maaliskuu

02.03.2009 |

Heti tähän alkuun tämä esittelypino:

(toivottavasti suurin osa on mukana)

punpun: tyttö 27.12, 2725g 47cm rv 34+1

tutti: poika 5.1, 2500g 45cm rv33

lastwish: poika 12.1, 2470g 43cm rv 36+2

katjalah: poika 18.1, 3100g 47cm rv37+0

Hilpsu: tyttö 26.1, 3100g 49cm rv38+3

sittisontiainen: tyttö 29.1, 4070g 50,5cm rv39+4

vauvaksi: poika 1.2. rv38+4

bambiino: poika 2.2, 3360g 49cm rv39

mamma2009: poika 2.2, 3275g 49cm rv39+6

Hannekka: poika 4.2, 3790g 51cm rv39+5

miina75: tyttö 7.2, 3130g 48cm rv40

helena_84: tyttö 8.2, 3850g 50cm 40+3

McFlurry: poika 9.2, 3660g 51cm

Tigercat: tyttö 10.2, 3900g 52cm rv40

Laurander:poika 10.2, 2765g 47cm rv40

tsanni: tyttö 11.2, 3690g 51cm rv39

Visbe: poika 12.2, 4410g 54cm rv41+3

Mimmi75: poika 13.2, 3650g 51cm rv39+5

santtuvm82: poika 13.2, 4100g 51cm rv41+4

Hilperiina: poika 17.2, 4410g 51,5cm rv40+4

bratzh: poika 17.2, 2875g 50cm rv41+5

jenskuli2002: tyttö 18.2, 3108g 48,5cm rv40+4

Metta: tyttö 18.2, 2785g 47,5cm rv39+1

Kommentit (61)

21/61 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pää sitte synty ja kätilö käski mun avata silmät ja pyyti mua olemaan siinä lähettyvillä vaan että se voi auttaa niitä hartioita syntymään. Koitin nimittäin mennä taaksepäin "karkuun" ilmeisesti sitä kipua. Mies sano että pää on näkyvissä ja kysyin että joko se synty se pää vai. No olihan se syntyny ja kun koitin ni vauvalla oli aivan valtavasti tukkaa! :) Sanoinki että voi mikä tukka! Sitte tuli seuraava supistus, mutta ei työntämisen tarvetta ja sanoinki kätilölle, että nyt en ponnista! Vauvan hartiat alko kuitenki painaa selvästi alas. Ensimmäisessä synnytyksessä repesin eteenpäin, ei siis välilihaan vaan virtsaputken suun viereen ja nyt siinä alko tuntua sitte pisto. Sanoin sen kätilölle ja tuin ite sitä "yläpuolta". Seuraavalla supistuksella vartalokin sitte synty, se tuntu oikeen syöksyvän! Vaikka kätilö vähän niinku jarrutteli, ni vauva meni kuitenki puolen metrin päähän musta. :) Kätilö sano jälkeenpäin, että vauvan alempi hartia ei lähteny ollenkaa syntymään, vaikka se yritti sitä auttaa, ni se otti ensin ylemmän hartian, ja sitä ratkasua tuki se, että sanoin siitä pistostunteesta. Kun vauva oli syntyny, sitä pidettiin veden alla ihan rauhassa ja laskettiin hitaasti kymmeneen. Kätilö piti vauvasta vähän kiinni, mutta ite sitte nostin vauvan rauhallisesti kasvot alaspäin pois vedestä. Vauva nosti pään ylös ja silmät apposen auki ja suu supussa jäi tuijottamaan katossa olevaa lamppua. Oli aivan sulonen! Otin sitte rintaa vasten, mutta se vaan katteli sitä lamppua. Minuutin verran siinä ihmetteli ja sitte otin hänet hartiaa vasten ja kätilö alko hiera lämpimällä pyyhkeellä vauvan selkää. Sitte kuulu pieni inahdus ja sitte ihan itkuakin. Se siis oon veteen synnytyksessä ihan normaalia että vauva "miettii" 1-2 min ennen ku alkaa itkeä. Itellä oli aivan mielettämän hyvä olla, ei ollu kauheen heikko olo tai mitään! Ite nousin sitte vauva sylissä pois ammeesta varmaan 5 min syntymän jälkeen. Sen hetken kätilö piti vauvaa, että pääsin kiipeämään reunan yli, mutta ite kannoin vauvan sängylle, jolla sitte istukka synty 20 min myöhemmin. Vauva itki siinä mun mahan päällä surkeasti ja imi TEHOKKAASTI omaa peukaloaan, raukalla aivan hillitön nälkä.. :/ Ennen ku istukka synty, ni kätilö tarkisti että tuliko repeämiä, ei muutaki aivan olematon naarmu välilihassa! Sellanen kuulemma, ku asfaltti-ihottumaa, ei huomaa muuten ku sillon jos sitä levittää :) Siihen suihkutettiin sitte sellasta puudutusainetta, että pissaaminen onnistuu..

Istukan syntymisen jälkeen käännyin kyljelleen ja aloin syötää vauvaa. Sehän söi ja söi ja söi. Kun se oli puoli tuntia imeny toista, ni oli pakko jo vaihtaa puolta, kun alko aristaa. Siitäkin sitte imi puoli tuntia (tosin torkahti välillä pari kertaa) ja vielä vaan kun vaihdettiin, ni jatko samalla innolla. Ite torkuin siinä kans vartin verran kun olin jo yli vuorokauden valvonu niitä muutaman minuutin tirsoja lukuunottamatta, ja niitähän ei lasketa ;) Kätilö kävi välillä kattomassa, että onko vauva lopettanu imemisen, mutta ei ollu :) Siinä 12 jälkeen kätilö sitte otti vauvan kylpyyn ja mä lähin suihkuun. Mies oli lähteny puoli 11 jälkeen kotiin nukkumaan ja päästämään hoitajan vapaalle. (kouluun) :)

22/61 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellanen oli synnytys! :) Itellä oli tosi hyvä olo, meinas vaan alkaa olla verensokerit vähän huonossa jamassa, kun oli viimeks syöny kunnon ruuan 1 vrk aiemmin.. Sen jälkeen purkki ananasta, 1 omena, puolikas ruispala ja pari hörppyä pepsiä.. Mulla sokerien heittely tekee tosi hontelon olon, niin tollonki. Sain siinä sitte aika tujua mehua ku imetin, ni alko tulla helpompi olo.. Pyysin siinä kyllä jo monta kertaa kunnon ruokaa ja sainki sitte ku olin käyny suihkussa.

Kun olin syöny, ni lähin sitte osastolle. Pystyin kävellä ihan normaalisti ja oli hyvä olo! Takana oli iso homma, mutta mitään en oikeen kokenu tehneeni :) Tuntuu että enemmän on ollu harmia nyt jälkisupistuksista, jotka on ollu TOSI voimakkaita. Mutta tänään oon ottanu viimeks aamulla 8 särkylääkettä ja ei oo oikeestaan ees kipee olo! :) Aamulla olin tosi kipeä, mutta syy löyty sitte ku nousin, ni tuli aika iso hyytymä vielä. Sen jälkeen olo helpotti kummasti.

Mies on ollu tänään koko päivän koulussa ja ihan kohta tulee. Esikoinen on suihkussa ja nauttii! Vauva nukkua tuhisee tossa, on syöny jatkuvasti väh. puolen tunnin välein koko päivän paitsi päiväunien aikaan nukku melkeen 2 tuntia mun kainalossa.

Tästä tuli pitkä juttu, mutta ehkä mielenkiintoisuus toivottavasti korvaa kulutetun ajan ;) wordiin tosiaan onneks kopioin!! Sinne tästä tuli siis 3 sivua.. Ajattelin että se on parempi kertoa vasta tässä lopuksi :)

Nyt laittamaan syötävää ja kysymään esikoiselta tulisko se pois suihkusta. Se on ollu nimittäin jo reilu vartin.

Mukavia, aurinkoisen keväisiä päiviä ja jakselemista kaikille! Tulen kertomaan miten meillä on arki lähteny käyntiin sitten kun se on lähteny :)

Leeti ja tytöt 1v8kk ja 3 päivää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten toi aika rientää vauvan kanssa nopeesti..meiän pikku ukkeli jo yli 3vkoa vanha.neuvanvolassa oltiin tänää ja hyvin on kasvettu.pituus 53,5cm ja paino 3975g (+1,1kg synt.painosta).löytyy jo kaksoisleuka ja makkaroita =).silloin sairaalassa oli ihan luuta ja nahkaa.navassa oli vielä sientä jäljellä pienenpieni palanen,joten ei vielä päästä kylpemään.ollaan ulkoiltu ja käyty shoppailemassa :)..ite en oo vauvasta ollut erossa koko tänä aikana kuin 2 tuntia,ja silloinki sai juosta kotiin kun mies soitti et ootko lähellä,täällä ois nälkä.eihän vaavilla nälkä ollu,varmaa ikävä vaa äitiä hih =).

ristiäiset ois meillä huhtikuun lopussa.en oo kyllä mitään tehny asian eteen muuta kuin kirkon varannu.ärsyttää kun mummot soittelee kokoajan ja kyselee et mitä tarjootte,onko nimi jo,ketä kaikkia tulee..huoh,sillo loppuraskaudesta kirosin kun kyselivät et joko syntyy.

nimi on vielä pikkasen hakuses..

meillä päivät sujuu sillain että pikkunen ja välillä myös minä nukutaan "pitkiä" unia,3-4h..illat ollaan hereillä tai pieniä unia..yöllä parin tunnin välein herää syömään.d-vitamiinia ostettiin sitä vesipohjasta ja varuix rela-tippoja.ei kyllä paljoa itke ja tuntuu ettei toi masukaan kauheesti kipee oo.nyt on ruvennu pitää sellasta pinnitys-ääntä kun tekee kakkaa,varsinki öisin..nauroin tossa yx pvä itelleni että miten pienestä sitä voikin tulla iloiseksi;kun vauvaa saa tehtyä kakat ponnistelujen jälkeen =).

kestoiltu ollaan jo vkon verran.yöksi laitetaan kertis (joku täällä siitä mainitsi,ei itellä ois varmaa tullu mieleen eli kiitos vinkistä :) )

noi äitiyspakkauksen kestot ei oo mitää kauheen hyviä,mut käytetään kotosalla..ostettiin erilaisia vaippoja silloin ja parhaimmaksi ainakin tällä hetkellä on meillä todettu bumgenius taskuvaipat.

mulla oikee käsi kipeytynyt todella pahasti.siis rasittunut vauvan hoidosta..välillä niin herkkänä etten meinaa pystyy vauvaa nostaa..pitäs antaa olla levossa mut helpommin sanottu kuin tehty..ja oon viel oikee kätinen.

saas nähä mitä tästä illasta,huomisesta aamusta tulee..mies lähtii viettää varpajaisia.hieman sellanen tunne että viettää aamun vessanpöntön kanssa.

tällästä täällä.. ..

aa piti vielä toivottaa onnea nyyttinsä saaneille.eikö kohta ala olee kaikilla helmillä vauvat sylissä?

bratzh ja ukkeli 3vkoa3pvää

Vierailija
24/61 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leetin synnytyskertomus oli tosi kivaa luettavaa! Mulle ei vesisynnytys ollut ollenkaan tuttua, esikoisen kanssa olin ammeessa avautumisvaiheessa, mutta kätilö laittoi sinne vettä n. 20cm ja kylmähän siellä tuli tosi äkkiä. Luulin, että sinne ei tosiaankaan laiteta enempää vettä ja mietin miten jotkut siellä tarkenee :-) Olitko Leeti kokonaan ilman kivunlievitystä?

Huimasti Bratzh:n vauvalle tullut painoa kolmessa viikossa!! Meille tosiaan vain se 200g :-( Toisaalta vauvalta tippui paino ekan viikon aikana n. 400g. Yritän Hilpsun ohjeiden mukaan "pesiä" vauvan kanssa ja olla stressaamatta muista asioista, mutta tuo meneillään oleva remontti ei asiaa auta. Eikä varsinkaan eilen sattunut vesivahinko!! Putkimies kämmäsi ja nyt remontti sen kuin laajenee... Ette voi kuvitella miten ottaa päähän! Se oli perjantai kun vauvan kanssa silloin päästiin kotia ja seur. maanantaina alkoi remontti joka siis jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...

Hilperiina + poika 3vko4pvä

25/61 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli amme ja siinä vettä, 37 asteista :) Ja siitä unohdin mainita, että niitten ponnistussupistusten aikana jaa muutaman sitä aiemminki, ni mies puristi TÄYSIÄ mun peukalon hangasta vyöhyketerapiapistettä ja se helpotti tosi hyvin! Jossain vaiheessa sanoin vaan että täysiä, kun tuntu ettei purista tarpeeks kovaa.

Mun äiti kysy mieheltä sitte keskiviikkona kun kävivät kattomassa vauvaa, että mikä on täysiä, ni mies sano että niin kovaa ettei enää jaksa. :) Mutta hyvin se autto!!

Muuten siis olin ilman mitää muuta lievitystä, ei mitään lääkkeellistä. Ainoa lääke jota sain oli se relaksantti ja sitte supistuspiikki synnytyksen jälkeen, kun veteensynnytyksessä on aina isompi vuotoriski. Myös homeopaattista Arnicaa otin vauvan syntymän jälkeen, se auttaa korjaamaan kaikenlaisia vaurioita, haavoja jne.

Mutta nyt suihkuun esikoisen kanssa kun vauva nukkuu.

Leeti ja neiti reilu 4 vrk

Vierailija
26/61 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea kovasti kaikille viimeisillekin helmille:) Pysykää toki tässä pinossa, ettei tämä ihan hiljene!

Meillä tyttö vetelee unta ulkona jo neljättä tuntia, ei ole ennen näin pitkää päivisin yhtäkyytiä nukkunut ja olen käynytkin tarkastamassa muutamaan otteeseen, että on varmasti hengissä:)

Torstaina oli 1 kuukautisneuvola, ikää silloin 1kk ja 5pvä. Paino oli noussut mukavasti kilon verran syntymäpainosta, painaa siis nyt 4 100g ja pituutta oli tullut peräti 5cm. Nyt mitatessa oli 53cm. Päänympärystäkin oli kasvanut 37 senttiin (syntyessä 33cm). Eli kaikinpuolin hyvin kasvanut pikku neiti, joka ei äidistä enää tunnu niin kovin pikkuiselta, nyyh!

Kakkaa on meilläkin alettu panttaamaan, aikaisemmin sitä tuli lähes joka syötön jälkeen , nyt taukoa on pari-kolme päivää. Kovasti piereskelee ja iltaisin on itkuinen kun mahaa vääntää. Sitten kun vihdoin kakkaa niin sitä tuleekin ja paljon, siinä ei vaippa riitä... Viimeksi näin kävi tietty neuvolassa ja joka paikka oli yltäpäältä kakassa.

Kaikinpuolin meillä menee mukavasti. Nautin kyllä ihan kybällä tästä vauva-ajasta. Isommat tytöt (4v ja kohta 7v)kun leikkivät keskenään niin paljon ja ovat välillä hoidossa niin tuntuu, että mulla jää vauvalle kyl ihanasti aikaa. Ihan erilailla kun viimeksi keskimmäisen vauva-aikana (esikoinen oli silloin 2v9kk ja tosi mustasukkainen) ja eka oli aikoinaan sellaista opettelua. Nyt osaa ottaa yllättävän rennosti ja vain olla... Ja hyvä niin jos ja kun tämä jää meidän viimeiseksi vauvaksi niin onpahan ainakin nautittu tästä ihanuudesta ihan hirveästi:)

Miina ja pikku neiti 5vko

Vierailija
27/61 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tulin kurkkaamaan tänne puolelle. En oo saanu aikaseks kirjotettuu synnytyskertomusta. Synnytys oli kyllä todella raskas. Oltiin joku 24h oltu sairaalas ennenko neiti päätti syntyy. Viiminen kätilökin oli aivan hirvee ku tosiaan se vaan nauro mun kivuille. Ja synnytyksen jälkeen kun piti vessaan päästä niin hän vaa sanoo mulle et "no käveleppäs reippaasti" ja " mikäs sul ku noi kipee oot". Oli todella ärsyttävää. JA vielä kun ei edes kysyny mieheltä et haluaako hän leikata napanuoran. Ite vaan napsas sen poikki. Todella tylyä.

Mutta. Katoin et teillä nukutaan jotai muutamia tunteja vaan. Meidän tyttö nukkuu semmoset 7h yössä :D saa äitikin vähän nukuttua. Ihanat unilahjat hänellä. Tähän mennessä vielä helppo lapsi ollut.

Normutin & tyttö 15 vrk.

Vierailija
28/61 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sanoo tohon vielä et mulle kerrottiin neuvolassa kun oltiin, että jos vauva ei mahdu syntymään niin välilihaa leikataan. Tämä kätilö ei vissiin siitä ole koskaan kuullut vaan se REPI mut ihan hajalle.. Synnytyksen jälkeen se sanoi et "oho ei täst tullukkaa kovin paljon hommaa. Luulin et repes enemmän ku tunsin sen sormissani". Että näin. 4 tikkiä tuli, vissiinkin. Ja pissaaminen sattui ihan älyttömästi kun se repes siit yläpuoleltaki mut siihe ei tikkiä laitettu. Kammottava kokemus tämä synnytys. Ei tee mieli mennä enää uudestaan synnyttämään.

Olispa mullakin ollut niin helppo synnytys ku monella teistä!!

Vierailija
29/61 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, josko minäkin sitten kertoisin miten se kaikki menikään :)

Minulla oli tässä raskaudessa (aikaisemmissa ei ollut) ennakoivia supistuksia, tosi napakoita ja useinkin mutta silti mentiin yli...

Keskiviikkona 4.3. kävin iltapäivällä kakkosen kanssa kirppiskierroksella, ihan samanlainen oli oli kuin edellisenä taikka sitä edellisenä päivänä. Enkä todellakaan tiennyt, että illalla lähdetään vauvan hakuun...

Keskiviikkoiltana kävin suihkussa, lutrasin oikein kunnolla kuumalla vedellä ;) Illalla klo 21 tuli ensimmäinen kipeä supistus josta tiesin jo heti, että tänään lähdetään. Supistukset tuli 10 minuutin välein, yhtä kipeänä ja aloin pakkaamaan kassiin puuttuvat tavarat.

1,5 tuntia kipristelin kotona ja sitten soitin ambulanssin. Minulla on edellisissä synnytyksissä käynyt niin, että lapsiveden menon jälkeen vauva syntyy todella nopeasti joten ambulanssi oli ainoa vaihtoehto.

Ambulanssissa supistukset tihenivät 5 minuutin välein ja olo oli aika tuskainen. Synnärille (minut kirjattiin joskus klo 23 aikoihin sisälle) päästyäni tilanne oli jotenkin kaoottinen... yksi kätiö alkoi repimään sukkia ja housuja jalasta ja toinen työnsi ilokaasumaskia. Olin jo aika kipeä ja tuskainen.

Sisätutkimuksen jälkeen parahdin, kohdunsuu oli vain 4cm auki ja vauva ihan takana. Ei siis edes laskeutunut eikä kiinnittynyt vielä. Supistukset tulivat 5min. välein ja olin todella kipeä. Ajattelin, että tässä menee taju ja koko hiton yö.

Anestesialääkäri tuli melko pian laittamaan epiduraalia mutta ei siitäkään meinannut tulla mitään. Puudutus vaikutti oikeaan reiteen eikä siitä ollut mitään hyötyä. Vajaan tunnin päästä anestesialääkäri tuli uudelleen ja aloitti kaiken alusta. Tällä kertaa hän sanoi, että nyt sen pitäisi olla oikeassa kohdassa ja kohta helpottaa... sitä odotellessa vedin ilokaasua parin minuutin välein. Supistukset olivat jo helvetillisiä.

Kävi sitten niin, että epiduraali ei auttanut vaikka pistopaikkakin vaihtui. Oikea jalka oli puuduksissa polvesta ylöspäin mutta ei muuta. Ilokaasun voimalla sinnittelin. Kätilö alkoi olla jo huolissaan kun olin tosi kipeä ja taisinpa huutaakin aika reilusti.

Ovet kävi vikkelään kun toinen kätilö tuli apuun. Edelleen kohdunsuun tilanne oli "outo", 5cm auki. Vauva ei ollut vieläkään laskeutunut. Olin vähän paniikissakin. Kätilö sanoi, että katsotaan uudelleen ja samassa lapsivedet ryöpsähtivät kätilön päälle ja pitkin lattioita. Kätilö tuumasi, että vaatteita ei ennätä enää vaihtamaan, vauva syntyy nyt!

Viisi minuuttia ja vauva oli maailmassa. Hän tuli korkealta ja kovaa. Kasvot olivat mustelmia täynnä, pieni poloinen. Kohdunsuu aukesi varttitunnissa 5cm-->10cm ja tuska oli sen mukainen. Viimeinen puolituntinen oli yhtä tulimyrskyä ja jumalatonta supistusta. Onneksi ilokaasusta oli edes hitusen hyötyä.

Onneksi lopputulos oli kaiken vaivan arvoinen. Ihana pieni poika nostettiin rinnalle saman tien ja hän imi rintaakin hanakkaasti heti synnyttyään.

Selvisin "vahingoitta",ei repeämiä. Vauvan kasvotkin palaututuivat normaaliksi vuorokaudessa.

Hyvin meillä on mennyt, iltasyötöt vähän rasittaa. Poika roikkuisi tissillä monta tuntia ja eihän se onnistu kun on muitakin lapsia hoidettavana. Hän ei siis syöl vaan lutkuttaisi tissiä ihan vaan imemisentarpeeseen. Tuttia ollaan tuputettu mutta kyllä on työlästä. Pakko keksiä jotain, en vaan voi istua iltaisin montaa tuntia syöttöhommissa.

Olisiko vinkkejä?

Z ja pikkumies 10 päivää

Vierailija
30/61 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämän foorumin toiminnan lisäki aina jaksaa ihmetellä sitä, miten vastasyntynyt ottaa niin hienosti ekat imunsa... aivan kuin vanha tekijä! Vielä kerran onnittelut viimeisille Helmille.

Meillä oli eilen ristiäiset... Nimi löytyi, mutta sopua ei vieläkään. Minä kun kaikille yritän tolkuttaa, että kutsumanimi on se JÄLKIMMÄINEN! Pojasta tuli Matti Viljami ja kaikki tietysti puhuvat sitten vain Matista... Mieshän tietysti on tuon kannalla... Ja Kimmo (esikoinen) muyjottaa, kun ei saanut omaa nimiehdotusta (Aapo Eemeli) läpi... Sanokaa nyt edes joku, että Viljami on ihan huippu nimi, että jaksan yksin liputtaa sen puolesta. Kaksi lapsistakin on jo hypännyt isänsä puolelle ja puhuu vain Matista.

Vierailija
31/61 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa kaikki helmet olla saaneet jo vauvansa...?

Miten teillä muilla noitten päiväunien kanssa?Onko miten pitkiä?

Meillä poju kohta 5vk ja mahavaivat vähän vaivaa,ni päiväunet jää useisiin puolen tunnin uniin vain...vaunuissa ei suostu puolta tuntia kauempaa nukkumaan,heti kun vaunut pysähtyy alkaa ähkiminen ja sitten herätään...:(

Tosi raivostuttavaa välillä kun ei saa itse päivällä levättyä ollenkaan kun pitää poikaa kanniskella...!

Syliin kyllä nukahtaa mutta eipä siinäkään viitsisi nukuttaa kauaa...

Onko muilla samantyyppisiä ongelmia?

Yölläkin heräilee n1½-3h välein...

santtuvm82 ja poju

Vierailija
32/61 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nää sivut on ihan kummalliset..aina tuntuu jumittavan ja just kun on saanut pitkän tarinan kirjotettuu niin tulee et väliaikasesti pois käytöstä..

normutin: tosi ikävää että teille sattu kauhea kätilö vikaksi.(olikohan hänellä itellä lapsia/synnyttänyt?)

Meillä oli myös aivan kauhea kätilö silloin maanantai illalla kun piti käydä kättäril tutkimuksissa.Onneksi lähetti meiät kotiin nukkuu sillä en ois suostunut synnyttää jos tämä nainen ois toiminut meiän kätilönä.Uskomatonta miten voi kohdella niin töykeesti,siinä muutenki hieman herkkänä yms.

Asiakaspalvelutyössä ja varsinki hoiva-alalla ei sais antaa oman huonon tuulen näkyä asiakkaille/potilaille..ja jos on niin työhönsä kyllästyny ni sit vois harkita alan vaihtoa.

katjalah: minusta Viljami on ihana nimi.Nyt vaa pidät pintasi, mä ainakin oon sun puolella hih =)

olin ihan yllättynyt kun mies tulikin ajoissa varpajaisista kotiin ja ei edes ollut mitenkää kauhean humalassa.tuumasi vain että oli kuulemma ollut ihan hirveä ikävä meitä ja ei halua juoda,se on ihan typerää.sulosta :)

(ei siis kauheesti juo muutenkaa,muutamia kertoja on käyny kavereidensa kanssa tän raskauden aikana baarissa ja yhessä ollaan käyty kattoo keikkoja aika paljon)

piti vielä sanoa että me löydettiin ihan vahingossa ihmeellinen taikalaulu pojalle =)..tollasella lasten cd:llä oli tao-tao biisi (mitä ite oon kuunnellu lapsena ja tykänny hirmuisesti)..poika rauhottuu ja nukahtaa joka kerta kun sen laittaa soimaan..ihan uskomatonta,mikä siinä laulussa on??..

mut nyt suihkuun kun on siihen mahdollisuus..

bratzh ja poju (huomen) 1kk

Vierailija
33/61 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain kirjoittamaan, että Viljami on todella hyvä nimi:)

Miina

Vierailija
34/61 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kommentoin sen verran, että pisteet täältäkin Viljamille :) Pidä puolesi!!

Vierailija
35/61 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... minäkin komppaaan Viljamia, tosi kiva nimi! Pidä Katjalah pintasi vaan!

Hilpsu

Vierailija
36/61 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottelenpa minäkin meistä!

Meidän neiti syntyi 6.3 klo 00.39. Painoa oli 3 710 g ja pituutta 51 cm. Kirjoittelin jo viime viikolla synnytyksestä mutta sehän hävis johonkin! Pitää yrittää uudelleen joku päivä. Tyttö ähkii sen verran että kohta varmaan herää.

Viljami on minustakin tosi kiva nimi!

Jonttu ja neiti 1 vko ja6 pvä

Vierailija
37/61 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun Katjalah:lle, Viljami on hyvä nimi!! Meillä on ristiäiset 4.4. eikä vielä tiedetä yhtään mikä pojalle nimeksi. Ajattelin käydä tänään kirjastosta nimikirjoja katsomassa jos jotain idean tynkää saisi.

Eilen käytiin 1kk neuvolassa, painoa oli tullut 4745g eli ihan kivasti on noussut. Oikein jänteväksi ja suloiseksi pojaksi kehuivat :-) Jälkitarkastus ja vauvan lääkärineuvola on 3.4. Tiedättekö muuten voiko jo jälkitarkastuksessa laittaa kierukan? Mulla oli hormonikierukka ennen tätä raskautta ja olin tosi tyytyväinen siihen, ainoastaan laitto ja poisotto oli kivuliasta, mutta kyllä nekin kestää.

Imetys on täällä edelleen päivän aiheena: ollaan yritetty nyt rintakumista eroon, mutta mulla on nännit niiiiin kipeät!! Taitaa olla imuote vähän pielessä mutta mitenkä opetat paremman, vaikeeta on.

Meillä khh remontti alkaa pikkuhiljaa valmistua, toivottavasti kohta pääsee pyykinpesuun. Nyt jo 3vkoa ollut katkolla se homma! Kestovaippoja ei olla siis vielä käytetty... Sitten alkaakin vesivahingon jäljiltä keittiöremppa. Mitenköhän vakuutusyhtiö korvaa kun ei voi silloin ruokiakaan laitella ym. kun kaikki kaapit, liedet ym. pitää purkaa.

Hilpsu: miten teillä isommat lapset ovat vauvaan reagoineet?

Hilperiina ja poju 1kk 1pvä

Vierailija
38/61 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on edistystä tapahtunut sen verran, että tyttö jo alkaa uskoa mua kun sanon, että käytetään vain tuota Viljamia kutsumanimenä.

Meillä tulikin tänään ikää mittariin jo 2kk... uskomattoman nopeasti aika kuluu. Ihme juttu, minne se aika katoaa, mitään ei ehdi tehdä ennen kuin taas on ilta ja sammuu lasten kanssa iltasadun ääreen. Vaikka herään edelleen säännöllisesti viimeistään viideltä, kun mis lähtee hommiinsa niin päivät tuntuvat mielettömän lyhyiltä.

Mua ei tippaakaan kiinnostanut alkaa miettimään ehkäsyasioita jälkitarkastuksessa, eikä kiinnosta vieläkään.... Musta on tullut ihan mahdoton kuumeilija - VAIKKA raskausaika raastoi hermoja, kun se oli koko ajan sitä mieletöntä supistelua ja keskosuuden jännäämistä ja vaikka vain nipinnapin päästiin täysin turvallisille viikoille... niin tämä kaheli mamma jo haaveilee saavansa sen vitosenkin. Tuosta kierukasta en tiedä, vaihtelee varmaan käytännöt eri paikkakunnilla sen suhteen laittavatko jälkitarkastuksessa vaiko eri käynnillä. JOS tässä aletaan ehkäisy nähdä tarpeelliseksi niin kaipa minäkin taas kierukan haen. Mulla on ollut kaikissa kolmessa välissä kuparikierukka ja ihan hyvin on sopinut vaikka alkuun aina vähän tiputellut. Mutta, kun oma mieli on nyt jo vitosen puolesta TJOT, niin riippuu paljolti miehestä joutuuko tuon ottamaan. Tai jos joku muu puhuisi mulle järkeä... Nautin nyt kuitenkin nykyisestä vauvastani - se on helppoa, kun poika on niin rauhallinen ja hyväuninen edelleen.

Katjalah + Viljami tänään 2kk

Vierailija
39/61 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te kaikki olette?!?

Meillä tyttö tänään 6 viikkoa:) Ja mukavasti menee edelleen! Kakka on ainoa asia joka hieman huolettaa, tyttö kun on viimeksi kakannut viime maanantaina (tai tiistaina)muistaakseni, että on siitä jokunen tovi. Kovasti piereskelee mutta ei saa tulosta aikaiseksi... Odotankin aikamoista jättikakkaa kunhan tulppaa irtoaa;)

Mä en ole vielä varannut aikaa jälkitarkastukseen, täytyy yrittää muistaa maanantaina hoitaa sekin asia pois. Mä ajattelin ensimmäistä kertaa elämässäni pistää hormonikierukan. Pillereitä olen aina aikaisemmin syönyt, mutta nyt ei se huvittaisi ja kun ei ole tarkoitus enää lisääntyä niin uskoisin tuon kierukan olevan hyvä vaihtoehto. Mulle nlassa sanottiin, että sen voi laittaa 6 kuukautta synnytyksestä, mutta kaverille puolestaan että 3 kuukautta synnytyksestä, tiedä sitten mikä on totta?!? Ehkä se selvinnee jälkitarkastuksessa.

Ristiäisten eteenkin pitäisi varmaan pikku hiljaa ruveta tekemään jotain! Me ollaan vihdoin päästy yhteisymmärrykseen nimen kanssa ja mä sain kun sainkin tahtoni lävitse:) Tyttö tulee siis samaan erittäin hienon nimen;)

Nyt menen itsekin vähän nukkumaan. Mulla on melkein vapaa ilta kun 2/3 tytöistä lähti mummolle yökylään ja mies saunailtaan... Mä siis täällä vaan vauvan kanssa pesin tämän illan, ihanaa!

Vierailija
40/61 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vietettiin siis ristiäiset ja nyt voisi sitten se tavallinen arki alkaa... huh huh.

Poika kasvaa hyvin ja myös nukkuu. Yöt menee kahdella syötöllä ja nukkuu onneksi syönnin jälkeen heti takaisin. Äidiltä vain joskus harmikseen uni karkaa ja erityisesti kun on pitänyt miettiä ristiäisjuhlia.

Ehkäisystä: minulla tosi kauan kun on tarvinnut ko. asiaa miettiä... mutta nyt siis meidän perhe valmis joten jotain olis tehtävä. Kertoisitteko noviisille mitä eroa on kupari- ja hormoonikierukalla? Olen joskus syönyt matalahormoonisia pillereitä joten onko kumpi sitten minulle parempi?

Mukavaa viikonloppua!

-vauvaksi- ja Niklas huomenna 7 vkoa