Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko täällä on marraskuisia?

02.03.2009 |

Pillerit jätetty pois tammikuusta ja eilen sitten plussasin.

Vaikka näin alussa ollaankin, olisi mukava jos löytyisi jo sielunsisaria

jakamaan alkuraskauden jännityksiä :)

Kakkonen tulossa, ensimmäinen täyttää 2v loppukeväästä.

Iloisena ja onnellisena odottaen <3

Neuvola olisi huhtikuun 2. :)

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen tuli plussa. En ole varma, kuinka kauan menkat myöhässä, luultavasti ihan muutaman päivän. Mies on merkannut kyllä (vanhaan) kännykkään mun menkat, heh! Joten sieltähän se selviää...

Kakkonen olis kyseessä. Esikoinen täyttää 2v marraskuun 23. Eli ikäeroa tulee aika tasan tarkkaan 2vuotta jos kaikki menee hyvin. :-)

Väsyttää ja pyörryttää ja hieman rusehtavaa vuotoa on tullut. Sellaista täällä... :x

Vierailija
2/63 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime torstaina tein ekan haamun ja tänään sitten vahvan viivan. Toinen on meilläkin kyseessä, mutta vähän suuremmalla ikäerolla eli esikoinen täyttää neljä vuotta nyt keväällä. Vähän jännittää tämä homma, sillä eka raskaus mulla oli vuotava aina viikoille 14-15 asti ja sai hermoilla koko ajan ja syksyllä oli sitten kohdunulkoinen, joka alkoi vuotaa heti testistä seuraavana päivänä. Tosin silloin plussaaminen oli todella omituinen. Plussa tuli myöhään ja pysyi pitkään haamuna eli ihan erilainen kun ekalla kerralla tai nyt. Toivottavasti saamme kaikki omat marrasvauvat kainaloon:)

Walpu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa hauska että meistä tällähetkellä jokainen odottaa toista lasta! :)

On heti jotain yhteistä :)

Vierailija
4/63 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pläjähti plussa ja nyt miehen kanssa jännätään pysyykö pikkuinen matkassa mukana. Kovasti kyllä hirvittää. Me odotellaan myös siis PikkuKakkosta. Poika on 06/08 mallia eli ihan mukava puoltoista vuotta tulisi ikäeroa jos sinne asti päästään.

Jatkuva oksettava olo on päällä ja ostinkin wc-ankkaa niin on mukavampi oksennella puhtaaseen pönttöön :) Muita oireita on jatkuva viluntunne ja pientä väsymystä. Eilen illalla jo ekan kerran manasin miehelle miten raskaana oleminen on kamalaa :)

Ootteko laskeneet mikä teidän laskettu aika olis? Mulla se olis 9.11, vaikka kyllähän tuo tuosta vielä muuttuu.

Adara 4+1

Vierailija
5/63 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ilmeisesti olen minäkin marraskuisia. Kaksi haamua on nyt tullut ja oireet on olleet parisen viikkoa semmoiset etten ollut viivoista yllättynyt. Näillä näkymin la näyttäis 4.11.

Meille olis jo kolmas tulossa, aikaisemmin tytöt kohta 5v ja 2v 6kk.

En ole aiemmin koskaan osallistunut tällaiseen viestittelyyn niin vähän jännittää tämä systeemi. Mutta täällä siis, takavasemmalla, mukana ollaan...

Vierailija
6/63 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tällä hetkellä ainakin näyttäisi siltä, että raskaana ollaan. Meillä on lapset poika 02/05 ja tyttö 04/06 ja nyt olisi kolmas toiveissa ja alulla. Tosin raskaustestejä olen jo eilisen ja tän päivän aikana tehnyt 5! (hävettää myöntää) Mutta en ollut uskoa todeksi. Luulin lauantaina, että mulla alkoi menkat, kuten sinä päivänä kierronpituuden mukaan olisi alkanutkin. Tuli rusehtavaa vuotoa aluksi vähän reippaammmin, mutta iltapäivällä ei enää mitään ja mitään ei sit sen jälkeen ole tullut, joten eilen aamulla ajattelin piruuttani testata ja olin kyllä todella hämmästynyt, kun haalea viiva siihen tuli. No, tänään viiva oli vahvempi ja Clearbluen testissä luki selvästi "raskaana". Kaipa tämä on nyt uskottava.

Mulla on sattumankauppaa, että on gyne huomenna, joten taidan pyytää vielä hcg:n verestä. Takana aikoinaan lapsettomuus, esikoinen lapsettomuushoidoilla ja toinen sai alkunsa luomuihmeenä todella nopeasti. Tässä viime syksynä multa poistettiin kierukka vatsaontelosta, silloin löytyi myös endo ja iso kysta. Ehkäisyn käyttö loppui siihen ja kolmatta toivottiin. Nyt 3:lla kierrolla tärppäsi.

Näihin kuviin ja tunnelmiin, kirjoitellaan taas.Vielä ei kauheita oireita, rinnat vähän turvonneet ja arat. Kyllä väsyttää jo, mutta ihan karsea uupumus ei vielä ole iskenyt. Ja sitä kuvotusta odotellessa....

Emu ja se pieni matkalainen 4+?

Vierailija
7/63 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaapa olla menetetty tämä pieni ihme :(

18.2 kp 26 alkoi minimaalinen rusehtava vuoto, joita siis luulin kuukautisiksi. Loppui 3päivää myöhemmin. Tein kuitenkin apteekin oman testin keskiviikkona 25.2, koska palelin, lämmöt ylhäällä ja rinnat todella kipeät ja vuoto ei todellakaan vastannut kuukautisvuotoa ja se tuli liian aikaisin (norm.kierto 30). Selvä plussa tuli ja kp oli siis 33. Iloitsin jo raskaudesta, mutta nyt sitten viime sunnuntaina 1.3 kp 37 alkoi vuoto, joka siis on ihan verta. Ei ole kovin runsasta ollut, ei tule siteeseen asti, mutta pyyhkiessä tulee joka kerta ja vessassa olen paniikissa rampannut joka välissä. Kipuja ei ole eikä veren mukana ole hyytymiä yms. Silti olen kyllä jo luovuttanut tämän raskauden suhteen... nyt siis olisi rv 5+3 ? Ensi viikon keskiviikolle mulla on aika yksityiselle ultraan, en peru aikaa, koska kyllähän sillä sitten ainakin varmistaa onko kohdussa ollut mitään ja onko tullut ulos vai onko keskeytynyt keskenmeno...

Pieni onneton minä kuitenkin tottakai toivoisin, että tästä voisi vielä jotain tulla ja siksi walpu voisitko kertoa omasta ensimmäisestä raskaudesta ja sen vuodoista? Minkälaista oli? Netistä luin, että esim. kohdun sisäinen hematooma voi aiheuttaa runsastakin veristä vuotoa tai toinen vaihtoehto olisi, että istukka on kohdunsuun päällä ja vuotaa. Pienen pieni toive siis elää niin kauan kun ei ole kipuja ja vuoto ei ole kuukautisvuotoon verrattavaa tai runsaampaa...

Näin siis täällä kauan odotettu plussa ja esikoisen odotus muuttui suruksi heti alkumetreiltä...

Emma

Vierailija
8/63 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuotosi on noin niukkaa ettei tule edes pikkuhousun suojalle asti,

en olisi vielä luopunut toivosta.

Itsellä esikoista odottaessa tuli kuukautisten aikaan hieman veristä vuotoa

joka muuttui rusehtavaksi valkovuodoksi seuraavana päivänä,

terve tyttö syntyi kaikesta huolimatta :)

Täällä on käyty jo melkoista tunnevuoristorataa viimepäivät.

Itkettää, naurattaa, vihastuttaa, hymyilyttää.

Välillä tekisi mieli kertoa koko maailmalle pienestä salaisuudesta

ja välillä tuo pieni salaisuus tuntuu ihanalta omalta pieneltä salaisuudeltamme.

Tänään kerroin aamulla puhelimessa äidilleni,

että heistä tulee tuplamummo ja -pappa.

Äitini pyysi toistamaan ja laittoi kaijuttimen päälle jolloin

keittiössä taisivat kuulla muutkin perheeni jäsenet asiasta.

Pyysin kuitenkin pitämään salaisuutemme aina huhtikuulle asti.

Jotenkin tuntuu hyvältä että sai kerrottua läheiselle ihmiselle asiasta,

ei tarvitse olla yksin olojen ja tuntojen kanssa, tapahtuipa matkan aikana

mitä tahansa. :)

Mutta nyt on riennettävä viemään tytärtä hoitoon ja itse työmaalle.

Ihanaa alkukeväistä päivää jokaiselle!

Vierailija
9/63 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni alkuraskauden pieni vuoto on ihan yleistä. Mulla oli molemmissa raskauksissa alkuvaiheessa sellaista eikä siinä sen kummempaa. Toivottavasti sullakin olis näin.

Vierailija
10/63 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Kirjoittelen tänne kun ei kellekään muulle (paitsi miehelleni:) voi purkaa innostustaan!

Tärppäsi 4:llä kierrolla ja positiivinen testi tuli vasta kp 35, mutta niin se oli tuon kuopuksenkin kanssa, ettei testi näyttänyt plussaa vaan verikoe, mutta vkot oli ultrassa ihan samat kuin kuukautisten mukaan lasketut...

Kävin raskauskiekosta katsomassa että vkot olis 5+1, mutta kun kiertoni ei ole 28 vaan 29, niin itse ajattelin että olisin 5+0...

Meille on tulossa siis kolmas lapsi LA 4.11 :)

Pahoja oireita ei ole vielä ilmaantunut, mutta voi johtua siitäkin, että päivät istun koulussa niin on muuta ajateltavaa, kuopusta (tämän hetkistä) odottaessa uupumus oli valtava ja huonoa oloakin oli, esikoisen raskaudesta en muista mitään erikoista muutosta..

Tässä raskaudessa on alavatsaa vihlonut päivittäin ja ajoittain ihan huolestuttavastikin ja selkää jomottaa joka iltapäivä... pelkään että alkaako keskenmeno, vai johtuuko siitä että istun päivät?

Onko muilla ollut alkuraskaudessa selkä kipeä?

Aikaisemmin minulla oli myös todella pahat liitoskivut, joten niitä pelkään nytkin jo hieman etukäteen... toivon että oma positiivisuuteni ei mene siinä taas niinkuin edellisillä kerroilla taisi mennä, olen niin onnellinen että olen raskaana!

Kiva kuulla muistakin samassa tilassa olevista, koska uskallatte jakaa uutisen?

Vierailija
11/63 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan jännittyneillä tunteilla! Meillä on kolme poikaa 9, 7 ja 3v, ja luultiin että kiintiö on täys, mutta nyt ei näytäkkään siltä! Vaikka oli aikamoinen yllätys niin silti tosi mahtava sellanen!Ensimmäisenä kävi mielessä että oliskohan se tälläkertaa tyttö, se ois aika jännää, mutta mulla on mummo joka sai vain kuusi poikaa ja luulen että mussa on samaa vikaa, vain poikasiittiöt näyttää kelpaavan.

On ollut iltapahoinvointia ja palellu ihan hirveesti ja kahvikaan ei maistu, se tais olla ensimmäisiä oireita. Nyt ollaan lähdössä etelään 2 viikoksi ja jännittää jos tulee jotain kun on vielä niin alkuvaiheessa... Onnittelut teille muille marrasmammoille!! kuullaan varmaan vielä! ( muuten oli mullaki veristä vuotoa yhtenä päivänä ja lepäsin petoissa oikein urakalla, kaikki silti nyt hyvin)

Vierailija
12/63 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans vihlonut alavatsaa ja ajoittain jomottanut selkää. En tiiä pitäskö olla huolissaan, luulen että se on kohdun kasvua. Tässä vaiheessa vatsassa on jo tapahtunut vaikka mitä ja kohtuki alkaa olla tennispallon kokoinen. :) :)

Vierailija
13/63 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisten piti alkaa reipas viikko sitten ja kun niitä ei kuulunut niin viime viikonloppuna tein kaksi testiä, jotka molemmat plussas joten kai siihen voi uskoa että raskaana ollaan! =) Vaikeaa on jotenkin uskoa joten varasin jo ajan varhaisultraan, jotta pääsee näkee että siellä massussa joku myös oikeasti asustelee.. Pari viikkoa tuota ultraa täytyy vielä odotella, joten vielä ei kyllä olla uskallettu juuri kenellekään kertoa, vaikka mies olis jo innoissaan kaikille asiasta ilmoittanut.

Oireita on kyllä ollut juuri näitä samankaltaisia kuin teillä muillakin eli vatsaa hiukan vihlonut, väsyttänyt, rinnat on hiukan arat, jne. Laskettuaika raskauskiekon mukaan näyttäis olevan 8.11. =)

:D :D

Vierailija
14/63 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein meille marraskuisille oman esittelypinon, kun en sellaista vielä missään nähnyt. Käykäähän raapustamassa sinne omat esittelynne :)

Kuinka moni aikoo mennä varhaisultraan? Ite olen miettinyt, mutten vielä ole varannut aikaa. Onko tietoa paljonko sellainen suurinpiirtein maksaa?

Aivan kamala nälkä koko ajan! Tekisi mieli vain syödä, syödä ja syödä! Illalla kun menin nukkumaan, toivoin vain, että olis aamu ja pääsis syömään, vaikka olin juuri syönyt iltapalan. Edelleen viluttaa, huonoa oloa, rintoja aristaa sekä selkää ja oikeaa alavatsaa jomottaa mukavasti.

Adara 4+2

Vierailija
15/63 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi marraskuinen varovasti ilmoittelee itsestään... Kolmatta odotellaan (pojat -02 ja -05) ja tulokkaan la olisi ilmeisesti 1.11. Ennen en ole tänne kirjoitellut mutta kun lueskelin teidän muiden marraskuisten viestejä niin ajattelin rohkaistua mukaan...

Sama juttu täällä että koko ajan nälkä, mikä sikäli outoa, että edellisten kanssa ollut päinvastoin elikkä kaikki ällöttänyt. Toivottavasti pysyykin yhtä hyvä olo eikä ala se hillitön oksentaminen joka tuli hyvin tutuksi edellisissä raskauksissa.

Vierailija
16/63 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry tämä omanapaisuus. Ajattelin kertoa gynekäynnistäni. Lyhykäisyydessään. Teki sisätutkimuksen ja totesi kohdun hieman jo suurentuneen. Ottivat hcg:n pissasta ja se oli plussa sielläkin, mutta ottivat vielä verestä ja tulos pitäis tulla huomenna. Sitten pitäisi mennä vielä perjantaiaamuna otattamaan toinen hcg-arvo, jotta nähdään, että se nousee.

Itsellä on tosi ihmeen ristiriitaiset tunteet. Siis onnellisia ollaan tästä todellakin, mutta se lauantain täti sai mut ihan nyt sekaisin, enkä oikein uskalla olla vielä virallisesti raskaana ennen noita veren hcg arvoja. Täällä missä asumme(ulkomailla) on tapana tehdä raskaudenseurannan ensimmäisellä käynnillä ultra, jossa katsotaan, että onko siellä oikeassa paikassa jotain ja lyökö sydän ja montako siellä on. Lisäksi, kun ei neuvolasysteemiä ole niin aina käydään lääkärillä. Eli jos ne hcg:t on ok niin sit 3 viikon päästä pääsis jo kurkistamaan ultralla. Se olisi ihanaa.

Mutta kyllä mua pelottaa ja jännittää ne verikokeen tulokset.

Mä olen kertonut mun vanhemmille ja yhdelle sisaruksistani. Lisäksi pari ystävää tietää. Mä olen näitä ihmisiä, joiden täytyy kertoa sekä ilot että surut, en pysty pitämään sisälläni. Ja tiedän, että juuri noilta ihmisiltä saan parhaimman tuen, joten tämä meneekin kesken.

Arvatkaapa mitä aivan älytöntä tein tänään. Täällä on superihania mammavaatteita. Tänne kun muutettiin niin sanoin, että ihan sen takia ,että noi vaatteet on noin kauniita voisin uudestaa haluta olla raskaana (tämä oli siis silloin, jolloin olin todella sitä mieltä että 2 lasta riittää meille). No, kävin ostamassa tosi kauniit valkoiset pellavaiset äitiyshousut. Meillä alkaa siis täällä kuukauden kuluessa todella kuumat ajat ja jatkuvat tuonne loka-marraskuulle. Mietin kyllä, että olen ihan pöhkö ja hullu päästäni. Epäilen raskauttani ja sit menen ja ostan ekat äitiyshousut! kaikki aiemmat äitiysvaatteet, pikkuvauvan vaatteet ja tarvikkeet on siis myyty pois/annettu pois.

Viluttaa, pissattaa, väsyttää ja rinnat on vähän arat...näin siis täällä. Ja varsinkin vilu ja väsy tulee enemmän iltapäivällä. Ja toi syöminen on niin tuttua. Tuntuu, että olen toinen käsi koko ajan ruokakaapilla ja iltaisin huomaan heikotuksen, jos en ole hetkeen syönyt.

Kiitos Adara esittelypinosta, täytyykin heti mennä rustaamaan.

Emu ja pieni matkalainen 4+ jotain

Vierailija
17/63 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin siinä sitten kävi kuin uumoilinkin. Eilen illalla verenvuoto yltyi ja alkuyöstä oli todella kipeä kohtu ja kramppasi niin, että piti olla kaksin kerroin... Aamulla sitten tuli ihan hirveät määrät tavaraa pönttöön ja oli tullut jo siteeseen. Ei kyllä tarvii enää aamun jälkeen miettiä tuliko kaikki ulos. No nyt pää pystyyn ja joulukuisiin...

Ihanaa osotusaikaa teille kaikille, nauttikaa raskaudesta <3

Emma

Vierailija
18/63 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Emmalle keskenmenosta ja anteeksi että en ole vastannut kysymykseesi. Vasta nyt pääsin koneelle, mutta sinun tilanteesi olikin jo ratkennut ja juuri sillä ikävällä tavalla:( Paljon halauksia ja voimia ja tietysti onnea uuteen yritykseen. Mulla tosiaan vuoti silloin ekassa raskaudessa melkein alusta asti, mutta vuoto oli koko ajan rusehtavaa ja aina välillä se lakkasi muutamaksi päiväksi alkaakseen taas uudelleen. Yhden kerran tuli kunnon punaista ihan pönttöön asti ja paljon. Silloin olin ihan varma, että siinä se oli, mutta onneksi ei ollut! seiskaviikon ultarassa kohdussa näkyi hematooma ja luultavasti siitä sitten tuli loput ulos sitten kerralla. En tiedä..Mutta se siis päättyi onnellisesti ja meillä on melkein neljävuotias pikkupoika!

Itsekin täällä jännäilen. Jo viime viikolla oli rinnat kipeänä (ei siis menkkamaisesti vaan sillä toisella tavalla) eli huomattavasti paljon aikaisemmin kuin kunnon plussa testiin lävähti. Maanantaina tein selvän plussatestin ja nyt sitten eilen rintojen kipu oli hävinnyt kuin tuhka tuuleen:( Muistan, että ekassa raskaudessa tuo kipu jatkui viikkoja ja nyt olenkin sitten kaikessa hermoilussani ihan varma, että kaikki ei ole kunnossa..Saas nähdä..Jos täällä palstalla saan jatkaa, joudutte lukemaan näitä minun hermoiluja toistuvasti.

Walpu ja pikku matkalainen 4+1

Vierailija
19/63 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei tulis tuolle 1v3kk, Pahoin pelkään jos noroa on...

Rusehtava vuoto on loppunut.

Pahoittelut Emmalle!! muistinkohan oikein...

Vierailija
20/63 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittelut Emmalle, jaksamisia ja haleja! Toivottavasti saisitte ensikierrossa iloisia uutisia!

Täällä vietetään tänään vapaapäivää ja ollaan likan kanssa kotona.

Jotenkin niin mielettömän ihana ilma tuolla ulkona kun paistaa aurinkokin!

Täällä olot on pysyny aika samoissa, masua jomottaa, jatkuva nälkä, väsymys

ja rinnat on niin turvoksissa että muistuttavat ilmapalloja ;DD

Pahaa oloa ei ainakaan toistaiseksi ole näkynyt niin, että olisi pitänyt vessanpönttöä käydä halailemassa *koputtaa puuta*.

(Esikoista odottaessa oksensin aamuin ja illoin rv14 asti..)

Raskausviikoista ei ole vielä varmuutta, koska söin pillereitä

ja niiden lopettamisen jälkeen kerkesi olemaan yhdet menkat..

Mutta jos aikaisemman pillerien jätön kiertojen mukaan laskee

niin mulla olis tän kierron pituus ollu 24pv..

Eli nyt olisi menossa rv 5+0 ja laskettu aika 5.11

Tämä tulee varmaankin vielä muuttumaan neuvolassa,

mutta tällä mennään nyt.. :)