Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen synttärikakku 1-vuotiaalle maitoallergikolle?

02.03.2009 |

Siinähän tuo kysymys jo tulikin =)

Eli millaisen kakun olette maitoallergikolle tehneet?

Eihän tuo pieni paljoa välitä, millainen kakku hänellä on eli voisin siis tehdä ihan tavallisen täytekakun, mutta toisaalta kuitenkin haluaisin huomioida hänen allergiansa ja että poikakin saisi kakkuaan edes pikkuisen maistaa. Olisi niin kiva tehdä joku suloinen lastenkakku (nallen tai auton mallinen tms).

Vinkkejä löytyykö joltakulta?

t: Vilmis

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein 1 v juhliin tavallisen täytekakun ja maitoallergiselle sankarille "piirakan". Sellainen kaupan piirakkapohja (kuiva) ja siihen kostutuksen jälkeen vadelmia ja soijakermavaahtoa.

Eri malliset kakut minä jättäisin siihen kun ikää on vahän enemmän. Meillä ainakin vasta 3 vuotias on alkanut nauttimaan sellaisista. Nuoremmat ei ole niin välittäneet mitä pöydässä on.

Vierailija
2/4 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Eli kaurakermasta ja soijakermasta saa ihan melkeen kuin tavallista kermavaahtoa. Ja nyt en puhu ruokakermoista, vaan katso kaupassa että ovat niitä vispaantuvia. Eroa ei lähes edes huomaa, yhtä hyvää kakkua ja voi tarjota kaikille. Ja itse kakkupohjassa kun ei ole kuin munaa, sokeria ja jauhoja, siinäkään ei ole rajoituksia. Sitten vaan mielikuvitus käyttöön, minkalaisen haluat. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vastaisuuden varalle suosittelen ehdottomasti GoGreenin vaahtoutuvaa vaniljakastiketta! Se on aivan samanmakuista kuin maidollinenkin. GoGreenin vispi taas on ihan kammottavan makuista :).

http://www.gogreen.fi/gogreen/fi2.nsf/page.items.www/33D6B038B6312120C1…

Itse teen kaikki kakut tuosta yllämainitusta vaniljakastikkeesta, eivätkä vieraatkaan ole huomanneet eroa!

Miksi tehdä allergiselle eri versio kuin muille? :)

Vierailija
4/4 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin nyt tutkinut kaupan kylmähyllyä ja sieltä löytyy paljonkin maidottomia vaahtoutuvia vaihtoehtoja. Tänään löysin Sunnuntai-merkkisen maidottoman vispautuvan kerman sekä saman merkkisen maidottoman vaniljakastikkeen. Kokeilen niitä ja maistelen. Synttärit on tulossa vasta kesän alussa, eli olen hyvissä ajoin liikkeellä =)

Ja tosiaan, miksi tehdä vieraille + sankarille eri muonat,

kaikille samaa vaan!

t: Vilmis