Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~~~toukotoiveet vko 10~~~*

02.03.2009 |

Olin katsovinani ettei kukaan muu ole vielä ehtinyt aloittaa uutta,joten minä laitoin uuden:)

mukavaa viikonalkua mahakkaille:))! itsellä käynnistyi tokavika työviikko,sitten mammalomalle! en nyt tämän enemäpää kirjoittele,kunhan laitoin uuden aluille:D!

laakli + mahanasukki 28+6

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumivalkoisen esimerkistä rohkaistuneena kirjoittelen minäkin nyt pitkästä aikaa tänne. Mäkin olen käynyt koko talven lueskelemassa täällä, mutta en ole innostunut kirjoittelemaan itse, ennen kuin nyt taas.

Kestovaippa-asiaan: Meillä esikoinen (-04) käytti ensimmäisen vuoden sekä kertiksiä, että kestoja, jonka jälkeen laiskuus(=tyhmyys) voitti ja mentiin loppuaika pelkillä kertiksillä, mikä näin jälkikäteen vähän kaduttaa. Nyt meinaan parantaa tapani ja pyrin käyttämään tällä kertaa ainakin 90%:sti kestovaippoja. (Ja se loppu 10% sitten niitä vähän luonnonmukaisempia kertakäyttövaippoja, joita kaupoistakin jo saa.) Ostin huuto.netistä vastasyntyneelle sellaisen kestovaippapaketin, käyttämättömän, jossa on 3 kuorta ja 11 sisäosaa. Lisäksi yksi tuttavani on luvannut kaikki heillä olevat kestovaipat meille ja sitten ostelen huuto.netistä tai muualta lisää, kunhan pääsen vielä paremmin kärryille, että mitä tarvitaan ja miten paljon.

Muuten mä olen ollut hyvin maltillinen vauvantarvikkeiden hankinnassa. Muutaman ihanan vaatteen olen "retkahtanut" ostamaan, mutta pääosin Vauva tulee käyttämään isosiskon vaatteita ja tavaroita (+tuttavilta saatavat vaatteet.) Äitiyspakkauksenkin otin tälläkin kerralla rahana, kun tuntuu, ettei siinä niin kamalasti olisi ollut sellaista, mitä ei jo ole. Jos tämän vuoden uudet äitiyspakkaukset olisi kerenneet jakoon, niin sitten olisin saattanut ottaa sen, ihan senkin takia, että se olis ollut sit samaa vuosimallia kuin Vauva. (Ei siis tosiaankaan millään järkisyillä täällä edetä...)

Meillä on muutto edessä vielä ennen Vauvelin tuloa, joten tuntuu, että en vielä voi antaa itselleni täyttä lupaa keskittyä tähän Vauva-hommaan, vaan järjestyksessä on edettävä, että saadaan hommat hoitumaan.

Painoa on tullut raskauden aikana jo 10kg! Mitenköhän paljon tässä vielä ennättääkään kertyä? huh huijaa... Ekassa raskaudessakin tuli (paljon) kiloja, mutta silloin pääosin vasta loppuraskaudesta, joten tässä vähän jännitän, että nyt mennään kaikkien vaakojen ylärajoille. Kesällä sitten koitetaan karistaa niitä...

Hyvää lähestyvää viikonloppua toivotellen, SR ja Vauva rv:lla 28+1

Vierailija
22/34 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas kauan kun oon viimeksi kirjoittanut, joka päivä kylläkäyn lukemassa, mut ei mukamas oo aikaa kirjoittaa kun hommia on niin paljon. Täytyy saada kaikki kaapit ym. järjesteltyä ennen kuin vauvat syntyvät ja muutenkin mukamas on niin paljon tekemistä ja kokoajan kiire vaikka saikulla oonkin :)

Nopeasti sit omaa napaa.

Eli tiistaina oli polikäynti, molemmat vauvat ihan kunnossa mutta painot mua vähän huolestuttaa, vaikka sanoivat et ihan käyrillä menevät.

Isompi oli 1234g ja pienempi 1082g et eroa 152g, viimeksi ero oli 140g et ei ole oikeastaan kasvueroa kuukaudessa tullut. No siitä en ole huolissani.

Mutta kun viimeksi pienemmän sanottiin vastaavan viikkoja eli isompi olis ollut sillon vähän edellä ja nyt sanoivat isomman vastaavan viikkoja joten pienempihän olis sillon jäljessä.

Vähän mitä nyt oon vertaillut toisten kaksosien painoarviohin niin tuntuvat pieniltä meidän vauvat, tiedän kyllä ettei kaikki kasva samaan tahtiin ja eivät varmaan liian pieniä ole mut ite oletin et olisivat joo suurempia. Sen neuvolan kirjan mukaan nyt painoa olis joku 1300g ja meidän vauvat kahdella edellisellä mittauskerralla ovat olleet isompia mitä tuo neuvolan kirja antanut keskiarvosta, joten ajattelin nytkin et olisivat suurempia. Tai et pienempi olis painanut tuon 1234g ja isompi vähän enemmän.

Mietityttää et saako ne tarpeeksi ravintoa, et pitääkö sitä ruveta syömään enemmän. En kuitenkaan syön kovin paljoa, en välttämättä joinakin päivinä sitäkään mitä söin kun en ollut raskaana.

Ulkoinen kohdunsuu sormellle auki, sisäsuu kiinni. Niin ja pituutta 4cm, et eivät ehkä ainakaan vielä olis syntymässä.

Ja näyttäisi siltä et meille olis nyt sitten tulossa tyttö ja poika :)

Täytyy taas lähteä jatkamaan hommia.

Hanna ja pikkuiset rv 29+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmat ovat nyt sitten poikittain, molempien päät oikealla.

Tuntuu etteivät edes halua kääntyä oikein päin :)

No neuvolan ultrassa reilu viikko sitten molemmat oli perätilassa ja nyt poikittain, ehkä seuraavaksi kääntyisivät päät alaspäin.

Vierailija
24/34 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muilla toukokuisilla mahdoton väsymys? itselläni oli alkuraskaudesta ja nyt on taas tämän viikon ollut ja erityisesti tänään on NIIIIN vetämätön olo että voi erkki. ihan suoraan sanoen saan raahata itseni liikkeelle töissä ja tuntuu että nukahan ihan just pystyyn..sorry en jaksa nyt kommentoida kenenkään tekstejä:( lueskelen silti niitä mielenkiinnolla:)

laakli + mahanasukki rv 29+2

Vierailija
25/34 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ricelle piti jo viime viikolla vakuutuksista vastailla, mutta lahopäänä tietysti unohdin.. Meillä oli esikoisella se ennen syntymää otettu vakuutus if:stä, mutta myöhemmin kyllä todettiin se ihan rahan tuhlaukseksi, kun siinä on kuitenkin aika isot omavastuut, taitaa sairaalan maksukattokin tulla ennen niitä vastaan.. 2 kk:n iässä haimme vakuutukselle jatkoa, mutta sitä ei silloin enää myönnetykään pienen syntymäpainon vuoksi, joten jäi ihan huijattu olo.. Jotenkin sitä kai kuvitteli, että kun on vakuuttanut lapsen jo ennen syntymää, niin vakuutus ilman muuta jatkuu sitten syntymän jälkeenkin, mutta ehei. No, hyvin ollaan ilman vakuutustakin pärjätty hyödyntäen ilmaista omalääkäriä. :) Tälle kakkoselle ei sitten vauvavakuutusta edes harkittu. Minäkin muuten otin neuvolan laatikosta yhden bodyn eilen ja ajattelinkin ensi kerralla kiikuttaa muutaman meillä käyttämättä jääneen vaatteen tilalle.. Ainakin jollakin tuttimerkillä päivätutissa on se "perinteinen" rinkula ja yötutissa siis ei, mutta enpä tiedä mitä muuta eroa niillä on.. Eilen katselinkin Stockalla tutteja pitkään ja ihan ärsyynnyin, kun nekin olivat kaikki niin sukupuolikoodattuja. Ainoa löytämäni unisex-tutti oli kokonaan valkoinen. :O

Juliannalle tsemppiä selkäkipuihin! Toivotaan että A-vauva kääntyy pian!

Anga-T, itse taas olen tykännyt kaikkein eniten Ainun rinkulatuteista, jotenkin se kuvallinen malli ei sytytä mua ollenkaan. ;) Ah ja pestävien liivinsuojien puolella olen minäkin, niiden rinnalla kertakäyttöiset tuntuvat tosi paperisilta ja inhottavilta. Oikeassa olet myös pikkupyyhkeiden kanssa, niitä tosiaan kuluu!

Laakli - minä taas tykkään silittämisestä ja pikkuruisia vauvan vaatteita on niin ihana silittää. :) Esikoisenkin vaatteet silitän, mutta omat ja miehen vaatteet jäävät vähän vähemmälle.. Ainakin nuo pojan h&m:n ja lindexin halvat trikoopaidat näyttävät paljon paremmilta sileinä..

Marvik - kiva kun tykkäsit Peikistä. :) Mulla taas on tosi paha siitepölyallergia ja esikoista odottaessa oli toooosi tukala kevät. Taitaa tukalat olot tulla kyllä tänä keväänäkin, kun aikamoiset lääkerajoitukset ovat imetyksen aikanakin..

Korasa - me juuri siirrettiin meidän 1v8kk lastensänkyyn ja vähän vaihtelevasti on sujunut.. Pinnikseen nukahti niin kiltisti itsekseen, mutta tuolta tietysti tulee alas heti kun jää yksin huoneeseensa. Onneksi tässä on vielä aikaa opetella! :) Minäkin suosittelen kestovaippoja lämpimästi, Marvik tuossa kivasti vähän ohjeistikin jo. Meillä käytössä on taskuvaipat sekä pari aio:ta ja molempiin olen ollut tyytyväinen. Alkuun kokeiltiin sisä+kuorivaippayhdistelmää, mutta se ei meidän pojalle ollut kaikkein paras ratkaisu, joten myytiin vaipat pois hyvällä hinnalla. :) Yöllä ja pidempään ulkoillessa meillä käytetään kertiksiä, muuten kestoillaan.. Tosin poika on käynyt puolivuotiaasta asti potalla, mutta toki tekee edelleen osan pissoista vaippaan, kakat aina pottaan. Vaippoja on meillä kaiken kaikkiaan kulunut siis tosi vähän ja siitä olen tosi onnellinen. :)

Hanna, uskoisin että polilla olisi kyllä sanottu, jos vauvat olisivat liian pieniä. Aivan ihanaa, kun teille tulee tyttö ja poika! :)

Mulla oli eilen neuvola ja kaikki ihan ok. Painoa ei ollut tullut kuin 100g/vko, mutta ei kai ihmekään, kun mikään ei oikein pysy sisällä.. No, oli tämä parempi kuitenkin kuin viime kertainen -400g/vko! ;) Eilen tuli kontrolliultraankin aika ja se on jo 1,5viikon kuluttua, juuri sillä viikolla kun mies on työmatkalla kaukana. :( Toivottavasti kaikki on Vauvalla silloin hyvin, ettei mun tarvitse koko viikkoa yksin kotona murehtia.. Vauva majailee edelleen perätilassa ja eilen nlatätikin oli jo vähän sitä mieltä, että tuskinpa kääntyykään, kun esikkokin loppuun asti istua jökötti. Enpä siis jaksa oikein elätellä toivoa itsekään, onpahan ainakin iloinen yllätys, jos tuo kääntyykin.. :) Iloisin asia eilisessä neuvolakäynnissä oli ehkä se, että mun ei tarvitse mennä neuvolan omalle lääkärille enää ollenkaan, vaan loppuraskauden lääkärikäynti hoidetaan tayssissa synnytystapa-arvion yhteydessä. :D

Nyt on vähän kotihommia ennen kuin pienimies herää.

Miimi, 31+4

Vierailija
26/34 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua väsytti tuossa viikko tai kaksi sitten ihan mielettömästi. Väkisin raahasin itseni pojan kanssa ulos silti joka aamu ja vähitellen alkoi helpottamaan.. Vieläkin kyllä tuntuu että juuri tuo aamu-ulkoilu on ihan välttämätöntä, muuten en jaksaisi yhtään mitään. Raitis ilma siis auttaa täällä, sitä suosittelen kaikille! :)

Vierailija
27/34 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tosiaan jo pitkällä! Synnytysasiat miltei päivittäin mielessä..vähäsen kyllä pelottaa, onnex käydään neuvolassa ens kerralla synnytys läpi vaihe vaiheelta, kun sitä valmennustakaan ei oo..Kävin Taysin sivuilla kattomassa ne synnytykseen liittyvät sivut, mutta musta ne oli aikas huonot ja suppeat..

Täällä kanssa miltei kaikki hankinnat tehty, pinnasänky, yhdistelmät, matkarattaat, turvakaukalo, sitteri, amme ja hoitopöytä:) vaatteitakin on tullu ostettuu, mutta en oo kyllä vielä jaksanu pestä, silittämisestä puhumattakaan! Oon aatellu, että simmoset ehtii sitten äippälomalla, kun aikaa on:) Tuttipulloja ja tutteja ei olla vielä ostetu, ihan hyvä, että niistä tuli juttua, kaikkee kun ei näin ensikertalaisena heti tajuu:)

Miellä oli tiistaina neuvola, kaikki muuten ihan ok, paitsi, että verenpainetta seuraillaan ja hemoglobiini tosi alhainen, 103..ei oo siis ihme , että oon ollu tosi väsynyt, en jaksais mitään töissä enkä kotonakaan:( Vielä pitäis jaksaa 3viikkoa, mut saapa nähdä..

Juu, no simmosia:) Kivaa viikonloppua kaikille!

T: Myrsky 31+2

Vierailija
28/34 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea teidän juttuja. Mukavan aktiiviselta pino taas vaikuttaa tai sitten johtuu siitä, että olen pari päivää keksinyt muutakin puuhaa kun kotona makoilun ja täällä surfaamisen. :) Oikeesti, miten se tuntuukin aina niin vaikealta lähteä täältä kotoa jonnekin. Sitä jotenkin niin mökkihöperöityy, ettei enää jaksa edes kiinnostua muusta. Sitten valitan tylsyyttä. Eilen sitten onneksi otin niskasta kiinni itseäni ja kävin vähän kaupungilla+moikkaamassa ystäviä, olivat hekin mielissään. Nyt on itselläkin paljon parempi olo kun sai vähän tuulettua. Mieskin sai houkuteltua tänään katsomaan jääkiekkoa ja jotenkin sekin paransi oloa. Ei se peli sinällään vaan se kun pääsi ihmisten ilmoille. Huomenna menen moikkaamaan työkavereita, hekin laittoivat jo viestiä, että siellä kaivataan.

Sitten vähän kommenttia siitä sun tästä....

Ihana kun täällä on kokeneita vauvalaisia mukana. Saa hirmu hyviä vinkkejä kaikkeen. Pikkupyyhkeitä täytyy nyt sitten varastoida ja olikin hyvä idea laittaa se pyyhe hoitoalustan päälle. Kestoilusta oli myös puhetta. Olin odotuksen alussa ihan innoissani kestoilusta ja tilasin jo ison läjän kestoja äidiltäni, mutta sitten innostus jotenkin lopahti. Veljeni sanoi sen olevan hirveän hankalaa pienelle vauvalle. Olivat kuulema yrittäneet kestoilla, mutta sitä sontaa oli kuulema sitten siellä sun täällä ja hermoille kävi. Suositteli, että kokeillaan kestoja, vasta kun lapsi syö kiinteää ruokaa. Korasa ja Miimi sai nyt kuitenkin pääni käännettyä ja olen taas innokas kestoilun kokeilija, katsotaan miten käy. Kiva kuulla, että kaikilla ei sitä vakuutustakaan ole, eikä sitä välttämättä edes mielletä onnistuneeksi valinnaksi. Kerkesin melkein jo läpi käydä "huono äiti-syndrooman" sen takia, mutta ei tarviikaan! :0) Silityksestä..minä en silitä, siis korkeintaan juhlavaatteet, kauluspaidat ja omat työvaatteet, mutta käyttövaatteita en. Vauvalle silitän ekat petivaatteet ja ehkä ekat vaatteetkin kun on aikaa, mutta siihen taitaa jäädä. Väsymystä on ilmennyt mulle ihan nyt muutaman päivän sisään, mutta saattaa johtua myös tämän hetken aktiivisemmasta elämästä.

Nepsusen romanttisesta viikonlopusta olenkin sitten vihreä kateudesta...haluaa kanssa!! Meidän romanttiset viikonloput ovat likipitäen maximoituneet siihen, että saatamme olla samaan aikaan yhtenä iltana viikosta menossa nukkumaan tai vaihdamme autonavaimia rappukäytävässä, kera hätäisen pusun. Että siitä tämä vihreys...

SR_81, minulla tullut painoa jo 12 kiloa lähtöpainosta, joten kohtalotovereita löytyy. Jännä ettei ole tullut vielä urputusta neuvolasta, mutta sanoikin jo silloin alussa, että ok jos jää alle 20kg.

Miimille vielä rohkaisun sana ultraan..tulet sitten tänne murehtimaan jos jotain murehtimista on. Murehditaan täällä yhdessä, mutta tuskin edes sille tielle joudutaan. :)

Myrsky: Minä myös katsastin Taysin sivut. Ihan ok, mutta noilla eväillä synnyttämään...kröhöm...ei kiittos! Joten siis edelleen kaipailen sitä OIKEAA synnytysvalmennusta. Olisiko siitä sitten hyötyä, sitä en tiedä, mutta saisi vaikka mielenrauhan tiedosta, että on ainakin käynyt valmennuksessa.

Niin ja Lumivalko+SR_81, tulkaahan useammin poikkeamaan. Oli mukava kuulla teidänkin napaa. :)

Ja ah kun muutkin ruikuttaa välillä!! Silmä lepää niitä lukiessa..heh, ei vaan, nautinnollista raskautta ennen kaikkea, mutta mukava tietää, että niitä kolotuksia on myös aidan toisella puolella. ;) Närästyksen kanssa olen päässyt jo suht sinuiksi. Eli mullakin oli se paprika pahin ja kovana kakkosena kiilaa sipuli, näille siis ei kiitos!

Hankinnoissa mennäänkin useiden kanssa suht samoissa, joten en nyt niin mattimyöhäinen olekaan. Huomaan myös etten ole tullut hankkineeksi edes mitään turhaa, koska samat tavarat täällä pyörii kuin teillä muillakin.

Masun kasvatusta kaikille!

Terv. Rice + pikkune rv 31+4

Vierailija
29/34 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uunit lämmeitetty ja talo jo siivottu ja matot pihalla käytetty. mitäs seuraavaks?

heränny jo aamu kahvin keittoon ja lehen lukuun enne viittä niin paljon saanu jo aikaiseksi. uni ei edelleenkään ole kuin muutamissa tunneissa. no puolilta päiviltä olenkin jo valmis sängy pohjalla kun tulee se väsymys ja huono olo.

siis mulla sitä väsymystä on ja nnäköjään pahenee vaan, mut johtuu tuosta etten nuku yö unia kunollisia, vaan joku on mikä valvottaa ja uni loppuu lyhyeen.

väsymyksen takia olenkin nyt sit saikulla loppuun asti.

LUMIVALKOINEN: oletkin ollut jo pitkään saikulla, oliko et ihan rv 16 asti. miten kela suhtautui noin pitkään saikku aikaan, meinaan et kyselin et millon saisin saikkuraha päätöksen kelasta, olivat vähän et tuota tuota kun tuo väsymys ja ennenaikaset supistukset mitkä ei kuitenkaan synnytykseen johda (mistä sen voi tietää etukäteen) ei välttämättä riitä syyksi. olin et häh!!! mut saa nähä onko sit pari kk rahatonta kk.ta vai mitä. aikaa tosiaan pitää kuluttaa jotenkin nyt saikulla, en vaan jaksa kavereiden luona käydä tai liikkua missään, haluun olla vaan kotona. olla vaan kun ei muutakaan jaksa..

painon noususta ollu puhe, mulla tuo paino edelleen -7 kg paikkeilla, et katotaan pääsenkö takas lähtöpainoon vielä.

närästys on paha taas, niin on ollut kolmessa aikasemmassakin. täytyy vaan välttää liikaa kahvia ja tuorekurkkua.

suoniikohjut pahenee oikeassa jalassa, ihan hirvee, et uimahalliin ei tahtois mennä kun niin sininen jalka, et lapsetkin jo säikkyy saunassa sitä kuinka muhkurat ja siniset kohjut siin jalassa on. ja toinen, et alapäähän on samalle puolele, oikealle tullut ihan hirveet suonikohjut (uutta mulle et sinne) tuntuu et istuis pallon puolikkaan päälle kun on niin turvonnu puoli ja ahistava istua. kaikkee vaivaa sitä saa. mut eikös ne hävii synnytyksen jälkeen, et en nyt niin panikoi noiden suhteen =)

rice- yölläkin jaksat kirjotella yhen aikaan ko se oli, pitäskö laittaa yö chat tänne, minähän valvon yöt ja kukun päivät.

jos lähtis pituulleen jo että jaksaa loppupäivän. koneella tulee istuttua aika tiuhaan, yks tapa pysähtyä =)

korasa 28+6

Vierailija
30/34 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vielä kolme viikkoa töitä. Blaah! Istuessa menee ihan ok, mutta heti kun nousee, niin vatsaa painaa ja häpykumpuun sattuu. Taitaa tuo meidän Touko puskea itseään välillä alaspäin, vaikka vielä korkealla raivotarjonnassa olikin.

En ole maininnut mitään hankinnoista, tai siis hankkimattomuudesta. Meillä on valmiina kaikki ,hoitopöydät, rasvat, vaipat, vaatteet ym., ne vain pitäisi nyt lajitella ja tsekata kunto. Pyyhettä mekin hoitoalustan kanssa ollaan käytetty, se on ollut helppo sitten laittaa pesukoneeseen, jos tahroja tai pissaa on tullu. Se vauvan kakka kun voi olla hyvinkin liisteristä alkuvaiheessa ja hyvässä lykyssä jää jälki alustaan.

Tutteja ei ennakkoon hankita ja tuttipullotkin jäivät viimeksi hyvin vähäiselle käytölle. Niitä nyt kuitenkin on, joten ainoa puuttuva asia on se esikoisen pinnasänky. Ja vuodevaatteita voisi hankkia vähän lisää.

Ricelle vielä veljesi kommentista kestovaippailun hankaluudesta. Minä en kokenut sitä hankalana, mutta tottahan se on, että pientä harjoittelua ja totuttelua se vaati. Kakat tulevat kyllä kertakäyttövaipoistakin yli, jos oikein tulva osuu.

Meille tuli pariin otteeseen kakka kainaloihin asti kun tyttö oikein pusersi ja näky oli sen mukainen! Ja ainakaan toisella kerralla tytöllä oli kertisvaippa ja istuttiin just silloin kotimatkalla autossa. Yksikään vaate ei lapsella eikä äidillä pysynyt puhtaana kun niitä jälkiä ruvettiin putsaamaan!

Toisella kerralla isä rupesi vaihtamaan vaippaa. Näky oli kyllä tosi koominen, kun hygienisti-intoilija-isä oli lasta puhdistaessa heittänyt sivuun hoitoalustan ja pyyhkeen (niihin oli tullut vähän kakkaa), raijannut kylpyammeen paikalle vauva toisessa kainalossa kun ei mielestään muuten pystynyt saamaan lasta puhtaaksi ja siinä hämmentyneenä seisoi kalsareillaan (juu, riisui kaikki vaatteet pois etteivät sotkeentuisi) puhdistettua lasta roikottaen ja ihmetteli mihin nyt tytön laskiksi kun ei ole edes hoitoalustaa!

Ei hänellä tullut mieleen, että olisi vain vaihtanut puhtaan pyyhkeen päälle, vaikkain sotkeutuneet alustan päälle, pukenut tytön ja sen jälkeen siivonnut jäljet. No, meillä on toinenkin hoitopöytä yläkerrassa johon kehoitin häntä menemään. Vinoilin tästä hänelle melko pitkään, oli NIIN lapanen karannut käsistä! No, siperia opettaa ;o)

Oli ihan pakko kertoa tämä jotta tiedätte kun teidän kohdalle sattuu että on ihan normia.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-marvik- ja Touko rv 31 tasan!

Vierailija
31/34 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon viettänyt hiljoaiseloa kirjoittamisen suhteen. Tämän viikon oon ollu töissä ja edellisen lomalla. Nyt olis sit 3 viikkoa töitä ja muutama lomapäivä siihen päälle, sit virallisesti alkaa äitiysloma.

Täällä kaikki on ok. Yön unet meinaa olla tosi katkonaisia, vessassa pitää käydä vähän väliä. Tuntuu,että kun sänkyyn pääsee takas, ni vois jo mennä uudelleen =O. No sit tosiaan kun käy vessassa, niin kummasti masussa alkaa vilske ja hyörinä. Liikkeet on jo melkoisia ja siinä ei kyllä unta saa.. Taitaa pyöriä pikkunen mahassa vielä jonkin verran, ku välillä oikeen tuntuu, kun kääntyy johonkin uuteen asentoon..tai sitten se vaan ojentelee raajojaan. Perätilassa oli viime neuvolakäynnillä, toivottavasti nyt kääntyy pian oikein päin!

Meillä on hommailtu jo oikeastaan kaikki tavarat, muutamia pikkujuttuja vielä pitää hommailla sit äitiyslomalla ( että jää sinekin jotain tekemistä). Vaatteet oon pessyt ja silitinkin ekaan käyttöön..en yleensä tykkää yhtään silittämisestä, mut tuli mukava tunne kun niitä pikkuisia vaatteita silitteli ;).

Vakuutusta ei meilläkään oo, joku jo mainitsikin,että tuli huono-äiti-syndrooma siitä, kyllä mäkin vähän kärvistelin siitä tunteesta.

Kestovaippakokeilusta on puhuttu täällä..mä vähän luulen,että ehkä en ala niiden kanssa asumaan, ehkä kokeilen ja katon sit miltä vaikuttaa. Mut melkeen voisin varmaks sanoa,että ehkä ei. Muutenkin pesukone pyörii päivittäin,kun sakkia on sen verran jo siunaantunut, niin on siinä oma hommansa sit alkaa niitä vaippoja vielä pesemään. Mut never say never, voihan se mieli muuttua.

tällaista omaa napaa nyt, mut tuli vähän huono omatunto,kun en oo käynyt kirjoittelemassa, niin tulipa sekin hoidettua nyt. Mukavaa viikonloppua kaikille!!

uuniz ja rv tasan 30

Vierailija
32/34 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon hörönaurut sait täällä aikaan äsken ja valitettavsti miehesi kustannuksella. Ei juma! Ihan mieletön... *nauraa* :D...oli kyllä ehdottomasti päivän paras!

Niin ja Korasa..mulla on tosiaan rytmi himppasen kadoksissa, joten pykätään vaan se yötsätti pystyyn! :) :)

Vierailija
33/34 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marvikin isännän kakkatouhut kyllä tosiaan antoivat päivän naurut...hoi hoi :D

Korasa: Mietiskelit kelan sairaspäivärahajuttuja. Mulla erittäin hyvä tilanne ollut raha-asioiden suhteen. Sairasloma alkoi jo joulukuun alussa ja meillä työpaikka maksaa täyden palkan 60 ensimmäiseltä kalenteripäivältä. Paniikki iski vuodenvaihteen jälkeen, et apua mitä jos en kykene töihin tammikuun lopullakaan. Puolisollakin oli lomautusuhka päällä. Kävin sit palkanlaskijan luona ja sain henkäistä helpotuksesta kun sain kuulla miten asiat ovat. Koska vuosi vaihtui, niin nollautuivat myös sairaslomapäivät eli taas oli käytettävissä 60 kalenteripäivää tammikuun alusta lukien. Käyttämättömät lomapäivätkin käytän ennen äitiysloman alkua (yhteensä 25 pvä:ä). Kesälomani alkaa siis 15.3. 1.-14.3 saan "vain" 2/3 osaa palkastani, mutta nekin maksaa edelleen työnantaja. Työnantajan ongelmaksi jää hommata itselleen kelan osuus sairaspäivärahasta. Palkanlaskija neuvoi hakemaan kesäloman ajalle sairalomaa, jos olen edelleen työkyvytön. Saan ilmeisesti lomarahat ja sairaspäivärahan loman ajalta päällekkäin. Sitten vielä työnanatajani maksaa 75 ensimmäistä äitiyslomapäivää täyttä palkkaa. Kaiken kukkuraksi tein lyhennettyä työaikaa vuodenlopppuun asti (30 h/vko) ja tarkoitukseni oli tehdä 100%:n työaikaa tammikuun alusta alkaen tarkoituksenani nostaa äitiyspäivärahan määrää. Nyt en ole kuitenkaan kyennyt olemaan lainkaan töissä ja silti minulle maksetaan 100%n työajan mukaan palkkaa. Eli yhteenvetona: olen tienannut paremmin nyt kotona ollessani :D Joskus näinkin päin, yleensä työnanataja vetää kyllä aina välistä jos siihen vaan saa tilaisuuden.

Lumivalko 28+1

Vierailija
34/34 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marvik, voi niitä aikoja, kun kakkaa oli oikeasti ihan KAIKKIALLA. :D Hih ja voi sinun miestäsi! :) Juu, niskakakat olivat tuttuja täälläkin ja tosiaan, kun sitä kakkaa tulee paineella ja paljon, niin mitkään vaipat eivät sitä sisällään pidä.. Kertikset päästivät kakat niskaan saakka (juu ja jos vauvalla oli päällä muu kuin kietaisubody, niin hiuksetkin olivat sitten kakassa) ja kestovaipat vuosivat yleensä puntteihin.. Kyllä Rice veljesi siinä mielessä ihan oikeassa on, että kestoilu on kyllä paljon helpompaa sitten (minun mielestäni siis), kun kakkakin on kiinteää. (Olipas muuten monta kakka-sanaa!)

Kiitos vielä Ricelle ultratsempeistä, tietysti tulen tänne murehtimaan heti ekaksi, jos jotain murehdittavaa on. ;) Eniten nyt jännittää, kuinka jaksan kokonaisen viikon yksikseni tuon pikkuriiviön kanssa.. Kiva että sullakin on nyt mieli parempi, kyllä tuo ihmisten ilmoilla käynti auttaa kummasti! Mekin eilen käytiin ostamassa pojalle uusi lentokonekirja (lentsikat on nyt pop!) ja samalla puistoiltiin ja kahviteltiin kaverin kanssa ja kylläpä oli illalla ihanan virkeä mieli.

Hups, kello on jo noin paljon, enkä mitään ole ehtinyt taas tekemään.. Täytyy nyt aloitella ruoan laittoa ennen kuin poika herää!

Miimi, 31+5