minipillerit ja menkat
Mulla ei ole ollut tietoakaan vielä menkoista. Nyt sitten aloitin minipillerit ja kahdeksannen pillerin kohdalla alkoi tiputtelua tulemaan. Mä luulin että minipillereitä voi käyttää ja siitä huolimatta menkkoja ei kuulu eikä näy. Miten teille muille on käynyt? Onko minipillerit aloittaneet tiputteluvuodon/menkat?
Mua ottaa tosi paljon päähän tää juttu. En niin hirveesti noita menkkoja kaipaa.
Kommentit (4)
Mulla oli koko sen puoli vuotta tiputtelua, välillä saattoi olla vain yksittäisiä päiviä ettei tuhrua/veritippoja tullu. Ja silti menkat tuli ihan normaalisti ja suht säännöllisesti, mutta nekin kesti aina suunnilleen kymmenen päivää kerrallaan. Kyllästyin tyystin vuotamiseen ja lopetin pillerit, ja tiputtelu loppui siihen, ja heti eka kierrosta tulin uudelleen raskaaksi...
Lisääkin saa kertoilla kokemuksista. Miten onko joku vaihtanut minipillereistä kierukkaan kun on väsähtänyt tohon jatkuvaan tiputteluun? Onko tiputtelu sitten loppunut kierukan myötä vai jatkuuko se aina vaan?
Mulla tiputtelu vaan jatkuu ja fiilikset on sellaset etten jaksa kyllä tätä kovin pitkään.
Ehkä ekan levyn ajan (voi olla et tokankin alussa), ja yhdet tosi niukat kuukautiset. Sen jälkeen ei ole ollut kuukautisia ja mikä parasta, ei pms-oireita :) 3kk olen tässä vaiheessa syönyt.
Itse aion vaihtaa hormonikierukkaan lähinnä siitä syystä, että minipillerit maksaa niin hiivatin paljon. E-pillerit sain aknen hoitoon jollain kuudella eurolla 3kk satsi, kun näistä saa maksaa yli 30e. Kuparikierukkaa en enää huoli, se aiheutti minulla kamalat kuukautiskivut ja vuotopäiviä tuli rutkasti lisää.
Käsittääkseni sekä minipillerit että hormonikierukka voivat aiheuttaa tiputteluvuotoa tai kuukautisten poisjäämisen. Tiputtelut kaiketi loppuvat usein muutaman ensimmäisen kuukauden jälkeen, mutta ilmeisesti ei kaikilla. Olitko kuinka pitkään minipillereitä syönyt?
Minulla ei ihan samanlainen tilanne, mutta kun minipillerit aikoinaan alotin niin alkuun oli tiputteluvuotoa jotain vajaa 2kk. Sen jälkeen ei näkynyt eikä kuulunut menkkoja mistä olin vaan tyytyväinen ja kun lopetin niin menkat tuli takas, luonnollisesti. Mutta olen kuullut, että toisilla tulee menkat, mutta vuotoa ei ole niin paljon mitä olisi normaalisti.