Minkävärisenä näit meme-mekon?
http://mashable.com/2015/02/26/what-color-dress-blue-black-white-gold/
Minä näin mekon ensin aivan selvästi musta-sinisenä, mutta sen jälkeen valkokultaisena, enkä ole enää nähnyt sitä musta-sinisenä. Outo juttu.
Kommentit (132)
Sini-mustana. Outoa, että se voi näyttää niin päivänselvästi jonkin väriseltä yhdelle ja toisenväriseltä toiselle.
Ensin musta-sinisenä, sitten valkokultaisena.
Sini-musta on. Ei tuosta hiilen mustasta mitään ruskeeta saa. Ehkä pointti tässä on se että värien näkeminen ei ole kaikille sama?
Sini-musta. Valkoista ei tuosta kyllä saa millään.
Ensimmäisellä katsomisella valko-kultainen, enkä edes tajunnut mitä tällä kysymyksellä tarkoitettiin. Kunnes äsken avasin saman linkin ja se olikin sini-musta. Ihme homma.
Sini-kultainen. En ymmärrä miten siinä voi nähdä mustaa? Missä kohdin?
Ylin kuva: sini-musta
Seuraava pikkukuva: sini-musta
Kolmas kuva: valko-kulta
Onko sama mekko eri valaistuksessa?
Vaaleansini-kulta. Toki valo voi vaikuttaa niin että paremmassa valossa onkin valkoinen, mutta en kyllä tuosta pitsistä saa mustaa tekemälläkään. Ehkä ruskea, mutta ei musta tai hiilenmusta. Aika outo juttu...
Valko-kulta. Mies sanoi sini-ruskea.
Sini-ruskea. Mekko on ilmeisesti jotain välkehtivää kangasta. Mutta se kuuluisa ruutuesimerkki, missä on vihreä lieriö... en vain tajua, miten ne voivat olla samanvärisiä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 09:39"]
Laventeli ruskea
[/quote]
Tämä minunkin mielestä ja se tuntuu faktalta. Eli aika voimakkaasti sitä luottaa omiin huomioihinsa, eikä ajattele, että muitakin näkökantoja voi olla.
Valko-kulta/ruskea
Ymmärrän että tuo valkoinen taittaa vähän siniseen joissain kuvissa, mutta mustaa ei tuosta ruskeasta saa sitten mitenkään.
Kännykän ruudulla valko-kulta, pöytäkoneen ruudulla sini-ruskea.
Mun mielestä se on valko-kulta, mutta sellaisessa valaistuksessa, joka tekee valkoisesta vähän sinertävää. Kultaisesta osasta en mustaa saa millään.
Tosin mun värinäköön ei ole luottaminen, se on tunnetusti heikko.
Jotka näkee kullan mustana on värisokeus.
Sini-ruskealta. Itse en ymmärrä misten sen valkoisena voi nähdä. Ymmärrän, jos sirä tummaa ruskeaa sanotaan mustaksi.