Minkävärisenä näit meme-mekon?
http://mashable.com/2015/02/26/what-color-dress-blue-black-white-gold/
Minä näin mekon ensin aivan selvästi musta-sinisenä, mutta sen jälkeen valkokultaisena, enkä ole enää nähnyt sitä musta-sinisenä. Outo juttu.
Kommentit (132)
Aivan valkoisesta vaalean siniseen ja kulta
Verkkokaupassa sitä myydään sinisenä: "Roman Women's Lace Detail Bodycon Dress Royal Blue". Eli se on siis sininen! Näin sen itsekin ensin sini-mustana ja sitten valko-kultaisena. Hämmentävää!
http://www.amazon.co.uk/Roman-Womens-Detail-Bodycon-Dress/dp/B00SJEUCWU
Musta niin tuntuu, että kaikki sinimustaksi väittäjät väittää niin ihan ihmisten päiden sekoittamisen ilosta :D
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:01"]
Musta niin tuntuu, että kaikki sinimustaksi väittäjät väittää niin ihan ihmisten päiden sekoittamisen ilosta :D
[/quote]
Ja mun mielestä toi mekko on valkokultainen, mutta valkoinen taittaa vaaleansiniseen. -57
Vaalean sinistä ja ruskeaa, selvä kuin pläkki. :D
Sini-mustana näin sen heti, mutta kun hetken päästä katsoin uudestaan, se oli valko-kultainen???
Olen sulkenut selaimen ja katsonut kuvia uudestaan ja uudestaan, mutta edelleen se on valko-kultainen... En nyt ymmärrä!!
Onko muita, jotka näkee mekon vuoron perään sinisenä ja sitten valkoisena? o_O
Otin äsken uuden välilehden, ja siinä näkyivät juuri käytyjen sivujen pienet kuvakkeet. No se pirun mekko näytti siinä kuvakkeessa sinimustalta! Luulin ihan oikeasti, että sinimustaksi väittäminen on joku inside-vitsi. Olen koko aamun nähnyt mekon valkokultaisena (siis ihan seitsemästä asti, kun tarkistin twitterin) ja nyt ihan yhtäkkiä se onkin sinimusta :D Yikes!
- Aikaisemmin valkokulta-leiriin kuulunut 57
Ensin näin mekon ehdottomasti laventeli-kultaruskeana, mutta nyt pystyn tavallaan ajatella sen olevan myös valkoinen-kultaruskea. Hauska juttu kyllä. Selvänä mustana sitä en kuitenkaan pysty näkemään.
Mä tulen hulluksi tämän kanssa.
Olen nähnyt molemmat väriversiot. Miten voi samat silmät nähdä saman kuvan erivärisenä?
Apua.
Ensin sinimusta.
Sitten valkokulta.
Sitten laventeliruskea.
Nukunko mä liian vähän?
Sini-musta. Katsoin kolmelta eri laitteelta.
Mun mielestä se on valko-kultainen mekko, kuvattuna ikkunan ja luonnonvalon edessä. Eli valkoinen on joo ehkä hieman vaaleansinisen taittava, mutta näyttää enemmän silti vain valkoiselta kylmässä luonnonvalossa. Kultainen on kultainen, siitä en saa millään lähellekkään mustaa vaikka miten katsoisin.
Musta toi oli heti ihan selkeästi ylivaloittunut kuva mustasinisestä mekosta. Ylivalotus saa sen pitsiosan näyttämään rusehtavalta ja paikoin kultaiseltakin, sen voin myöntää, mutta mä en hetkeäkään tajua, kuinka joku näkee ton sinisen osan valkoisena! ja jos joku väitää sitä valkoiseksi sinisessä valossa, niin miksi siihen mekkoon kohdistuisi sininen valo, kun kuvan tasustasta näkyy hyvin selkestä, että kys. huoneen valaistus on kellertävä.
Tiedän, että mekko on sinimusta ja olen katsonut mekkoa viideltä eri koneelta ja laitteelta ja SILTI näen vain mekon valko-kultaisena :D Ainoastaan uusi, parempi kuva mekosta näyttää sinimustalta ( http://www.vmusic.com.au/content/BLUEDRESS.jpg tämä tai joku vastaava) Ja käytän työssäni värisilmää! :D
Katselin jokaista kuvaa pitkään, mutta väri ei vaihtunut yhtään. Mekko on kuvassa (valaistuksesta ja valotuksesta johtuen) sini-ruskea.
Testasin vielä kuvaa: 1) print screenillä kuva näytöstä 2) avasin kuvan teksitinkäsittelyssä 3) piirsin kuvan päälle pari mustaa ja valkoista raitaa. Tulos: sini-ruskean mekon päällä on piirrettynä mustia ja valkoisia raitoja.
Siis onko tää joku tosi perusteellinen huijaus? Se on sinimusta. Ei se voi olla mitään muuta???
Riippuiskohan vähän siitä miten ihmisillä on väriasetukset omalla näytöllä. Kirkkaus ja niin edelleen? Mä näen sini-mustana.
Apua! Tuun hulluks! Nään sen joka toinen kerta kulta-valkosena ja joka toinen kerta sini-mustana!
Kattokaas tästä linkistä:
http://www.buzzfeed.com/claudiakoerner/this-might-explain-why-that-dress-looks-blue-and-black-and-w#.jcbRZq1bqa
Minulle mekko näyttäytyi siinä ensin valkoisena ja sitten kun olin katsonut alemman kuvan, missä se on selvästi sinisenä, niin ylemmänkin kuvan väri muuttui siniseksi. Äsken tosin näin sen taas valkoisena! XD