Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä saisin tukkoisen nenäni auki ennen synnytystä?

Vierailija
01.03.2009 |

Flunssa iski raskauden loppumetreillä. Milläköhän sitä saisi tukkoisen nenän auki ennen synnytystä, jotta voisi ottaa ilokaasua?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on useampi lääkäri sanonut että Nasolinia voi hyvin käyttää sen 5 pv vaikka olisikin raskaana. Niitä ei ole tutkittu raskaanaolevilla koska harva odottaja suostuisi koekaniiniksi johonkin lääketutkimukseen!

Vierailija
2/15 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4.6 Raskaus ja imetys

Mahdollisen systeemisen vasokonstriktoivan vaikutuksen takia Otrivinia ei tule käyttää käyttöä raskauden aikana.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pian käynnistävät synnytyksesi. Näin sanoi minulle kätilöni ja se tieto piti paikkansa. Kuulemma lähes kaikki äidit tulevat vähän nuhaisena synnyttämään. Mulla nuha loppui synnytyssaliin.

Vierailija
4/15 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.ihan itsestään kun synnytys alkaa, mutta jos ei niin saat varmasti apua sairaalassa

Vierailija
5/15 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki siis apteekista ns. sarvikuono eli nenänhuuhtelukannu, laita lämpöiseen veteen paketissa oleva mittalusikallinen _merisuolaa_ (siis ei mitään mineraalisuolaa) ja huuhtele. Kylllä se siitä.

Tässä linkki YA:n sivuille. Klikkaa tuotetietoa niin saat enemmän selostusta asiaan.

http://www.yliopistonapteekki.fi/searchProductInfo.do?searchResultByPro…

Vierailija
6/15 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasoliinia en halua ottaa, koska minäkään en halua käyttää omaa vauvaani koekaniinina.

Oudolta tuntuu ajatus, että nenä aukeaisi synnytyksen alkaessa, on se sen verran tukossa.

-ap

Vierailija
7/15 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu, mutta täälläkin mentiin tukkoisena synnyttämään. Olin kuullut monelta samanlaisista oireista juuri ennen synnytystä..

Vierailija
8/15 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin Glinor nenasumutetta kaytetaan?

Allerginen nuha, jonka tyypillisia oireita ovat aivastelu, vesinuha, kutina ja tukkoisuus.

2. ENNEN KUIN KAYTAT GLINOR NENASUMUTETTA

Ala kayta Glinor nenasumutetta:

Valmistetta ei tule kayttaa, mikali potilas on yliherkka natriumkromoglikaatille tai

bentsalkoniumkloridille.

Kaytto raskauden ja imetyksen aikana:

Laakkeen kaytosta raskauden tai imetyksen aikana on neuvoteltava laakarin kanssa.

Allergiasta tämä ei johdu...

-ap

Vierailija
9/15 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitepölyaikoina huuhtelen aamuin illoin eikä nenä ole tukossa. Selviän hyvin ilman mitään nenäsumutteita siis allergia-aikana.

Talvisin hoidan kannulla silloin tällöin tukkeutuvaa nenää. Jos on oikein tukossa, huuhtelen aamulla ja illalla silloinkin. Siis ihan flunssanenään voin käyttää sitäkin. Erityisesti flunssaräkäisen nenän kanssa on jotenkin uskomatonta, miten toi suolavesi voikin vaikuttaa niin, että huuhtelulla saa tukkoisen rään juoksevaksi ja todella kätevästi niistettyä pois nenästä. (Pahoittelen vähän ehkä turhan syväanalyyttistä kuvausta liman muodosta, mutta sopinee nyt asiayhteyteen.)

Vierailija
10/15 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ei imeydy limakalvoilta kuin häviävän pieninä annoksina. Itse sain käyttää raskauden aikana.

Vierailija
11/15 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siella vaitetaan, etta seka Nasolin etta Otrivin ok lyhytaikaisessa kaytossa myos raskausaikana. Molemmissa on sama vaikuttava aine. Itse jouduin kayttamaan Otrivinia muutaman paivan rv 25.

Vierailija
12/15 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi, että paikallisesti käytettävää nuhasumutetta, käsikauppavalmistetta, vaikka Nasolinia. Jos on teksti, jossa käsketään kysyä lääkäriltä, se tarkoittaa kuulemma sitä, että lääketehtaat haluavat tuplavarautua kaikenlaisia mahdollisia ja mahdottomia syytteitä vastaan.

Soita vaikka neuvolan lääkärille ja kysy jos huolestuttaa, mutta itse oli pakko vetää nokkaa auki juuri tuon hormoniturvotuksen takia, että sai ilokaasut ryystettyä. Synnytyssalissa se nenä vasta tukossa olikin.

Vierailija
13/15 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa ja hyväksitodettu keino:Kiehautan vettä kupillisen, lisään sinne ruokasuolaa ja sekoitan. Otan lasten lääkeruiskuun (yskänlääkeruisku) seosta, kun se on jäähtynyt. Trööttään nenään ihan PIKKASEN, niin vähän kuin saan (muuten tuntuu karmealta). Nenä aukeaa lähes heti!

Voi tietysti myös haistella kourassa olevaa suolavettä, muttei ole yhtä tehokasta.

Idean sain kauan sitten eräältä lääkäriltä, joka suosii luomumenetelmiä: )

Vierailija
14/15 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenänhuuhtelukannun kanssa ei ole tollasta säätämistä. Kädenlämpöiseen hanaveteen (siis ei mitään keittämisiä) laitetaan vain se mitallinen suolaa ja valutetaan saman tien sierainten läpi lavuaariin. Huuhtelu on todella siistiä eikä tavitse pelätä, että vaatteet kastuisivat tms. Huuhtelen nenäni usein vasta kun mulla on jo jakkupuku päällä ja olen töihin lähdössä. Eikä kannulla huuhtoessa ole sitä vaaraa, että tuntuisi ikävältä nenässä. Vesi vaan solahtaa sieraimesta toiseen ja saman tien ulos. Kannuun myös mahtuu riittävästi vettä molempien sierainten huuhtelua varten, joten se on nopeaa. Eikä mun mielestä joku alle 13 euron hinta kestävästä tuotteesta ole edes paljon. Johan muutaman nenäsumutepaketin ostaminen on kalliimpaa.

Vierailija
15/15 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tippojen ohjeessakin sanotaan, että voi käyttää raskausaikana. Nasolin suihketta taas ei saa käyttää raskauden aikana. Sain tähän vahvistuksen lääkäriltänikin. Sumutteessa enemmän haittaavia aineita.