Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko karppaus huonontaa maidonlaatua/olla vaaraksi vauvalle?

Vierailija
01.03.2009 |

Olen ollut viikon karppauksella ja yllättäin alkoi heikko olo, joka ei ota laantuakseen. Lisäksi epäilen, että maidontulo on vähentynyt tai laatu huonontunut, sillä se ei pidä kauaa vauvan nälkää poissa. Vauva on rinnalla todella usein, eikä syö rauhallisesti, vaan temppuilee "vääntelee" itseään koko ajan. Lisäksi vauvalle tuli karppaus aikanani paljon "hormooni"näppyjä. Voiko kaiken tämän syynä olla ruokavalioni? Paino alkoi tippumaan nopeasti, joten olisiko tämä syynä. Vauva on vasta 2kk ja nyt pelkään, että olen tehnyt jotain peruuttamatonta. Lopetan karppauksen, mutta palaako maidontuotanto/laatu ennalleen. Onko kokemuksia?

Halusin typerästi laihduttaa omiin mittoihin ja minulle vannoteltiin, ettei karppaus ole vaarallista imetysaikana jos syö oikein- no, olen syönyt oikein, mutta nyt tuntuu, ettei se ihan hyvää tee minulle, eikä vauvalle.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekkin voi sopia mutta kaikki ovat erilaisia.

Ei ole hyväksi laihduttaa nopealla vauhdilla kun imettää. Silloin paino putoaa muutenkin kun ei hirveästi herkuttele.

Vierailija
2/3 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rupeat taas syömään "normaalisti", maidontuotanto varmaankin palautuu takaisin samaan kuin ennen. Kokeilepa! Jätä karppaus imetyksenjälkeiseen aikaan. :)

Tokihan sun kannattaa nyt jo kiinnittää huomiota hiilareiden laatuun ja miksei määräänkin. Ei niitä tarvitse ylenpalttisesti mättää ja sokerit voit jättää pois kokonaan. Se ei voi tehdä pahaa vauvallekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemassa ketjuja ihan näistä samoista kokemuksista :)

Sekä tuohon huonoon oloon, että maidon vähenemiseen/enenmiseen siellä on monta ketjua...

Äiti itse ei voi vaikuttaa maidon laatuun juuri mitenkään. AINOA mihin äiti voi vaikutta ajonkin verran on maidon rasvan koostumus..... JA sehän on paljon terveellisempi karpeilla, Koska syövät luonnollisia terveellisiä rasvoja ;)

Maidon koostumuksen faktat löydät taasen eimetystukilistan sivuilta :)

Huoli pois ja otat hitaasti mutta vasrmasti sen ruokavalion muutosken. Mikli tulee huono olo liian vähistä hiilareist aniin nosta niitä pikuisen... Ei se karppausta kaada.. Päinvastoin....... Siitä se elämäntapamuutos tulee pikkuhiljaa :)

http://karppaus.info/

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä