Kuka maksais Mannerheim- leffasta 50€ ?
Kommentit (30)
ihmiset haluaa antaa "hyväntekeväisyyteen" vaikka kyseessä onkin leffa. monet isänmaalliset haluavat antaa rahaa tuohon, olen varma.
On siinä pieni ero annanko rahani sotaveteraanille vai Selinille.
kuinka paljon veteraaneja on jäljellä enää? Eikö rahaa ole yli tarpeen jemmassa, niitä ei vain käytetä veteraanien hyväksi. Yhdistykset ja säätiöt istuvat rahojen päällä.
Kovin nopeasti on toimittu. Tulee vähän mieleen, olikohan tämä "isänmaan asialle" -kampanja jo etukäteen valmiiksi mietitty rahoituskanava, jolla yritetään saada kasaan koko ajan puuttunut osa budjetista?
jos voisin olla varma, että elokuva valmistuu. Sen verran mielenkiintoisesta elokuvasta on kyse.
leffahan on bisnestä, jonka tarkoitus on tuottaa voittoa tekijöilleen.
Ihan totta muuten! Mua häiritsee se tv-mainos, kun siitä saa helposti kuvan, että auttaa sotaveteraaneja!
On siinä pieni ero annanko rahani sotaveteraanille vai Selinille.
eläkeikäisen luurangon kourimassa haaruksiaan alusvaateisillaan ja joikaamassa nuotin vierestä?
Kaikki on niin suhteellista..
Selinin taskuihin..... ? En varmasti maksa, katson elokuvan sitten aikanaan 20 vuoden kuluttua kun saavat tehtyä sen. jos olen elossa silloin.
Minä ajattelin että voisin liput etukäteen ostaakin, jos ovat normaalihintaisia. Mutta satanen kahdelta ihmiseltä jonkin leffan rahoitukseen? Juu ei.
Suuruudenhullu hanke ja kustannukset karanneet käsistä, ei ihme, että rahoittajilta on mennyt usko.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2009 klo 23:34"]
en mä ainakaan...
[/quote]
en tiedä ketään joka olisi hulluna Mannerheimiin, muutaman tyypin intoahan tuo vaan on. En aio tukea ja tuskin koskaan vaivaudun katsomaan vaikka elokuva valmistuisikin, enkä usko että moni muukaan katsoo, Suomen ulkopuolelta aihe tuskin kiinnostaa ketään.
Ilman Marskia me ei tässä viestiteltäis.
jos ovat sitä mieltä ettei mies ole elokuvaansa ja kunniaansa ansainnu.
Ilman Marskia me ei tässä viestiteltäis.
Jos siis viittaat siihen, että ilman Mannerheimia oltaisiin jouduttu neuvostotasavallaksi, voin kertoa sinulle, että NL on hajonnut aikaa sitten ja sen entisissä osissa on nykyisin mahdollista osallistua tämäntyyppisiin nettikeskusteluihin.
Kunnes ajattelin asiaa hiukan tarkemmin.
Miksi rahoittaisin elokuvaa moninkertaisella lippuhinnalla ja katselisin sitten myöhemmin kun (muut rahoittajat) käärivät voitot hihoihinsa myös sen minun ja monen muun suomalaisen sijoittaman osuuden osalta.
Tehokas tuotantotiimi kyllä on, tosi nopsaan sai leffalipun tuotantoon ja myyntiin sekä televisiomarkkinoinninkin käyntiin. Jotenkin kuvittelin ettei televisioon saisi mainosaikaa ihan muutamassa päivässä.
Joku ilkeämielinen ihminen voisi ajatella että koko juttu on suunniteltu etukäteen.
Omilla kustannuksilla, itse järjestettävä majoitus, ei palkkaa, pitkät päivät, märkää ja kylmää möyriä lumessa koko päivä.
Silti tosi moni on ilmoittautunut mukaan.
Jokainen tehköön rahoillaan mitä tykkää.
Mutta tulin tulokseen, että jos olisin miljonääri menisin varmaan rahottajaksi ja ottasin voitostakin osuuteni. Mutta tavallisena talliaisena en viitsi rahottaa muitten miljoonien kasvamista.
varsinaiseen toimintaankaan ei tarvitse rahoja paljon laittaa, rahat voivat mennä "hallinnointikuluihin" eli vaikka toimihenkilöiden matkailuun.