Alkkisäitikö?
Tunnen tästä tavallaan huonoa omaatuntoa ja olen huolissanikin. Toisaalta olen sitä mieltä ettei tässä ole mitään ongelmaa vaan tunteeni johtuvat yhteiskunnan asettamista normeista. Miten teillä muilla tai mitä mieltä olette tilanteestani?
Eli minä käytän alkoholia pienen lapsen vanhemmaksi melko paljon. Juon 1-3 krt vko:ssa 1-3 annosta/krt alkoholia. Joskus juon itseni humalaan (n. 1krt/kk) ja joskus saattaa olla etten juo pariin viikkoon ollenkaan. Mutta ikinä siis EN IKINÄ ole hoitanut lastani humalassa, eli se ei ole tässä se pointti (lapsen isä on kotona ). Jotenkin tuntuu että elämäni on kokonaisuudessaan niin h*****tin rankkaa että minä ANSAITSEN nuo alkoholi annokset.
Suvussamme on alkoholismia ja tiedostan tämän erittäin hyvin. Siksipä rajoitan tietoisesti alkoholin käyttöäni. Jos en olisi äiti enkä tarkoituksella rajoittaisi voisi olla että olisin joka ilta pienessä..
Mitähän alan ammattilaiset (siis a-klinikan väki ym.) sanoisivat tähän? Että lopeta kokonaan vai pidä homma entiseen malliin hallinnassa?
Kommentit (7)
ollut koskaan huolissaan alkoholin käytöstäsi?
Tuo nyt minusta kuulostaa ihan ok,ehkä tuo kerran kuussa humalaan kuulostaa siltä et Miksi?? Miksi juoda ihan humalaan asti,en ole kyllä kenenkään muunkaan kohdalla ikinä ymmärtänyt..
Ja ainahan voisit "rajoittaa" sen,että jos nyt juot 1-3krt niin PÄÄTÄT et juot vaan sen 1krt/vkossa
yhden kerran itseni pieneen huppeliin. Yleensä lauantaisin useamman lasin 4-6 lasia viiniä.
Juon myös saunasiiderin/oluen useamman kerran viikossa. Myös minä mietin usein samaa, mutta aina duuniviikon jälkeen odotan lauantain "viini-iltaa"
Kyllä ihan totta puhun määrissä. Tosin lomalla on enemmän sääntö kuin poikkeus että kertoja on se 3/vko. Mieheni (eikä kukaan muu lähipiirissäni) ei ole ollut huolissaan. Mutta miehenikään ei tiedä ihan koko totuutta. Eli saatan ottaa jo yhden ennen kun hän tulee kotiin ja hänen läsnä ollessaan sen toisen jolloin hän luulee sitä ainoaksi. Muillekkin vähättelen juomistani kysyttäessä eli sanon juovani yhden/vko. Tiedän että juomis määräni ei todellakaan ole pahimmasta päästä, mutta koen sen johdosta häpeää johtuen siitä että olen äiti. Jos olisin lapseton en kokisi tätä minkään laisena ongelmana enkä myöskään salailisi. Ja joisin surutta ilman syyllisyyttä varmasti enemmänkin.
ihmeen suopeita vastauksia olet saanut! Ei minun mielestäni kuulu viikottainen ryypiskely äiti-ihmisen arkielämään!
yhden tai kaksi lasillisia nyt voi kuka tahansa juoda miltei päivittäin, jopa äiti-ihminenkin. Itse asun ulkomailla ja juon ihan avoimesti, salailematta keneltäkään, 4-5krtaa viikossa 2-3 lasia viiniä. Kännejä en kyllä vedä koskaan, paitsi kesäisin Suomen matkoillani. Koskaan ei ole vielä mieleeni tullut, että tämä ei sopisi ainoastaan siksi, että olen kolmen lapsen äiti.
Mutta jos tulee ongelmaksi, kysypä joskus lääkäriltä, saisitko pregabaliinia tai topiramaattia tai sertraliinia.