Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään joka olisi irtisanottu vuoden sairasloman jälkeen alentuneen työkyvyn vuoksi?

Vierailija
28.02.2009 |

.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kohta ollut sen vuoden sairaslomalla ja uskon että minut tullaan irtisanomaan onko siis mitenkä yleistä????

Työsuhteeni on vakituinen osa-aikainen ja omassa työpaikassa en pysty toimimaan enää...koska työkykyni on alentunut leikkauksen takia.Työnantajani ei "pysty" järjestämään kevyempää työtä muissakaan toimipaikoissaan.....onko minun vaan nieltävä tämä???

Vierailija
2/5 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkyky on pysyvästi alentunut eikä työnantaja pysty järjestämään muuta työtä niin irtisanominen voi olla mahdollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin työsopimuslain 7 luvun 2 §:n mukaisessa tilanteessa:

2 §. Työntekijän henkilöön liittyvät irtisanomisperusteet. Työntekijästä johtuvana tai hänen henkilöönsä liittyvänä asiallisena ja painavana irtisanomisperusteena voidaan pitää työsopimuksesta tai laista johtuvien, työsuhteeseen olennaisesti vaikuttavien velvoitteiden vakavaa rikkomista tai laiminlyöntiä sekä_ sellaisten työntekijän henkilöön liittyvien työntekoedellytysten olennaista muuttumista, joiden vuoksi työntekijä ei enää kykene selviytymään työtehtävistään_. Syyn asiallisuutta ja painavuutta arvioitaessa on otettava huomioon työnantajan ja työntekijän olosuhteet kokonaisuudessaan.

Asiallisena ja painavana irtisanomisperusteena ei voida pitää ainakaan:

1) työntekijän sairautta, vammaa tai tapaturmaa, _ellei hänen työkykynsä ole näiden vuoksi vähentynyt olennaisesti ja niin pitkäaikaisesti, että työnantajalta ei voida kohtuudella edellyttää sopimussuhteen jatkamista_.

Vierailija
4/5 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikki, ei tehdä mitään tapausharkintaa (eli katsota pärstäkerrointa).

Jos ei vuodessa ole kuntoutunut työkykyiseksi, niin tuskin kuntoutuu samaan paikkaan sopivaksi enää sen jälkeenkään. Kaikki eivät vain saa itse aikaseksi tehdä mitään omalle tilanteelleen ennen kuin on pakko.

Vierailija
5/5 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut sen oman yksikköni esimiehen allekirjoituksella varustettuna.

Kyseessä on iso yritys toimipaikkoja valtavasti.

Itse ajatelen että se on vain esimieheni tekemä päätös......

No anyway kouluun tässä kai sit suuntaan ja työnantajan eläkevakuutusyhtiö maksaa koulutuksen.....saanpahan uuden ammatin taas kerran :D:D:D:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä