Kyllä tuntuu pahalle miehen vanhempien epäreiluus!
Miehen veli on todella hyväpalkkaisessa työssä, elää kuitenkin aivan kädestä suuhun ja nyt on rakentanut uuden talon.
Miehen vanhemmat pyysivät mun isää hoitamaan velkakirja-asiat miehen veljelle lainatuista rahoista ja muutenkin neuvoa heidän raha-asioista. Mun isä teki paperit ja ne ovat meillä, mies kurkkasi mitä ovat. Tiedän, et on väärin, että katsoi paperit. Kyllä tuli paha mieli.
Miehen veli on ottanut vanhemmiltaan korotonta lainaa 600 000€ vanhemmiltaan taloa varten. Miehen veli oli miehelleni kyllä kertonut miehelleni saaneen pienen vippilainan vanhemmiltaan, jota ei kuulemma aio maksaa takaisin vaan on ennakkoperintöä. Miehen vanhempien muu varallisuus on 90 000€ rivariasunto ja säästöjä 40 000€.
Meillä on rahasta tosi tiukkaa ja mies pyysi lainaan 500€. Ei kuulemma ole nyt lainata, kun veljelle on tulossa vielä suuri rahameno ja ovat luvanneet lainata.
Miehen veli on sinkku, joka asuu 300neliön uudessa omakotitalossa, matkustaa ainakin 5 kertaa vuodessa kaukomatkoille vähintään 3 viikoksi, kuluttaa rahaa aivan törkeän paljon, on jatkuvasti aivan rahaton ja anoppi niin suree pojan suuria velkoja ja makselee niitä.
Meillä miehen palkka bruttopalkka on reilut 2000€, minä äitiyslomalla, meillä 3 lasta. Joka ikinen euro saadaan laskea. Lapset saivat yhetiseksi joululahjaksi rahaa 15€.
Me ollaan onnellisia, rahalla ei tällaista onne saa. Nyt veti kyllä mielen aika surulliseksi toi miehen vanhempien epätasa-arvoinen suhtautuminen poikiaan kohtaan! Toinen on aina saanut kaiken, koska on kärkäs vaatimaan ja ottamaan vaikka tuhkatkin pesästä. Toinen ei saa koskaan mitään.
Kommentit (34)
sitten on lainattu, mutta nyt paperit hoitavat kuntoon verottajaa varten.
Myivät jokunen vuosi omakotitalonsa, josta saivat melkein 900 000€ ja ostivat tuon pienen rivarinpätkän ja lainasivat miehen veljelle sen 600 000€ ja säästöön jäi sitten 40 000€.
Eli suurimman osan myymästään talosta "lainasivat" miehen veljelle.
menkää heti miehen kanssa juttelemaan miehen vanhemmille,
eivät varmaankaan tajua että eivät ikinä tule rahojaan näkemään,
ovat niin sinisilmäisiä poikansa kanssa - eikä ole reilua teitäkään
kohtaan. Nyt heti avoimesti puhutte asiasta, muuten voi olla
liian myöhäistä....
olisiko aika katkaista se napanuora vanhempiin ja jos ne itse haluu olla idiotteeja niin antakaa olla.
Mun omat vanhemmat on kanssa ihan pässejä, en ole puhunut heille enää vuosiin. Jos nyt sitten avustavat mun siskoa rahallisesti (mikä on luultavasti totta) niin ei minua ainakaan kiinosta yhtään vaikka mulla omat tulot on 0 e kun olen parhaillaan kotona ja raskaana, miehen tuloilla eletään 4 ihmistä.
olisiko aika katkaista se napanuora vanhempiin ja jos ne itse haluu olla idiotteeja niin antakaa olla.
Mun omat vanhemmat on kanssa ihan pässejä, en ole puhunut heille enää vuosiin. Jos nyt sitten avustavat mun siskoa rahallisesti (mikä on luultavasti totta) niin ei minua ainakaan kiinosta yhtään vaikka mulla omat tulot on 0 e kun olen parhaillaan kotona ja raskaana, miehen tuloilla eletään 4 ihmistä.
itsellä vähän vastaavaa omassa lapsuudenperheessä. Yhdelle menee tosi isot taloudelliset edut, eikä se todellakaan tunnu hyvältä. Rahalla ei rakkautta saa, mutta pitääkö sitä olla niin helvetin epätasa-arvoinen, se ei ole minusta oikein mitenkään päin! Itse en ole voinut antaa vanhemmilleni tätä toimintaa anteeksi. Minua ei ole autettu silloin kun on ollut todella vaikeata taloudellisesti, vaikka mahdollisuudet olisi ollut. Vanhempani ovat suhteellisen varakkaita.
Kyllä verottaja kiinnostuu tuollaisesta lainasta, paperilla täytyy olla jonkinlainen takaisinmaksusuunnitelma (joko vähitellen tai vaikka joskus vuosien päästä kertasummana) ja verottajalla on myös oikeus valvoa suunnitelman toteutumista. Muuten helposti pitävät ennakkoperintönä, mistä siis menee vero. Jos vanhemmat kuolevat ennen lainan poismaksamista, siirtyy laina kuolinpesään ja viimeistään siinä vaiheessa veli maksaa verot.
ja vanhemmat nostavat sen käteisenä ja antavat takaisin...
Kyllä verottaja kiinnostuu tuollaisesta lainasta, paperilla täytyy olla jonkinlainen takaisinmaksusuunnitelma (joko vähitellen tai vaikka joskus vuosien päästä kertasummana) ja verottajalla on myös oikeus valvoa suunnitelman toteutumista. Muuten helposti pitävät ennakkoperintönä, mistä siis menee vero. Jos vanhemmat kuolevat ennen lainan poismaksamista, siirtyy laina kuolinpesään ja viimeistään siinä vaiheessa veli maksaa verot.
Verottaja voi pyytää myös vanhempien tiliotteet nähtäväksi ja, jos sieltä on käteisnostona samoihin aikoihin 'lainanlyhennyksen' kanssa nostettu samansuuruinen summa on edessä aikamoiset selvittelyt valtiolle. Seurasin joku vuosi sitten vierestä, kun tuttavaperheen sisko yritti samanmoista systeemiä, en tiedä vihjasiko, joku verottajalle, mutta syyninkiin joutuivat tuttavan vanhempien ja siskon tilit ja raha-asiat kaikkinensa, eikä ollut mukavaa kenelläkään.
Verottaja kiinnostunee tuosta kyllä. Johan tuosta olisi korkomenotkin n. 20 000 euroa vuodessa.
Jos se on ennakkoperintöä, siitä napsahtaa verot. Enkä tiedä miten verottaja suhtautuu siihen, että ennakkoperintö lapselle on reilusti yli 50% omaisuudesta.
Jos se on lahja, siitä menee verot.
Jos se on laina, niin se täytyy maksaa takaisin.
Siis antoivat tais siis Lainasivat jo 600 000 e ja nyt makselevat vielä jotain pojan lainoja? Mitä lainoja? Mihin se 600 000e on mennyt? Millainen linna sillä on rakennettu, jos vielä on täytynyt muitankin lainoja ottaa?
Oletkohan nyt ymmärtänyt ihan oikein kaikki? Pitäisiköhän teidän sielvittää asiat miehesi vanempien kanssa, josko olisitte käsittänyt väärin?
Verottaja ei tutki ihmisten tiliotteita. Eläessään ihminen saa tehdä omalla omaisuudellaan mitä haluaa. Vanhemmat ovat huomanneet tasaarvoisen kohtelun tärkeyden siksi he haluavat laittaa paperit kuntoon.
Olisko Sinussa vikaa???
Miten käyttäydyt tai kohtelet appivanhempiasi????Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan :D.
Olisko Sinussa vikaa???
Miten käyttäydyt tai kohtelet appivanhempiasi????Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan :D.
Ehkä miehesi vanhemmat eivät tykkää sinusta ja eivät siksi halua antaa rahaa, joka päätyisi myös sinulle.
-meidän siis veljeni puolen suku on aivan ilmaa.....kukaan ei kelvannut lapselle kummikis.Mun veli on aivan tossun alla....Mun vanhemmat kyllä katsovat sen että eivät halua auttaa mitenkään kyseistä naista.Hänen käytöksensä on todella törkeää....kantsii aina kattoa peiliin......mitä tekee ja miten käyttäytyy,,,,,,
Musta sukuun tulleen pitää kunnioittaa myös miehen sukua.Itse ainakin yritän kohdella kaikkia tasavertaisesti ja lapsien kummit valittiin tasapuoliseti kummakin suvuista ja kavereista.
Miehesi vanhemmat saavat jakaa rahansa miten tykkäävät et voi sille mitään....turha olla katkera....vaikka se tuntuu pahalta.
näin ollen voivat antaa omaisuudestaan puolet toiselle ja sen toisen puolikkaan pystyvät jakamaan sitten kaikki rintaperilliset...
Joillakin on vissiin aika hyvä ego. Ehkä se veli nimenomaan ei ole halunnut sukulaisiaan kummiksi? Ei minun mieheni ainakaan koskaan ehdottanut siskoaan tai ketään muutakaan. Ystäviä ovat kaikki lastemme kummit. Eikä kuulu kummankaan vanhemmille yhtään.
-meidän siis veljeni puolen suku on aivan ilmaa.....kukaan ei kelvannut lapselle kummikis.Mun veli on aivan tossun alla....Mun vanhemmat kyllä katsovat sen että eivät halua auttaa mitenkään kyseistä naista.Hänen käytöksensä on todella törkeää....kantsii aina kattoa peiliin......mitä tekee ja miten käyttäytyy,,,,,,
Musta sukuun tulleen pitää kunnioittaa myös miehen sukua.Itse ainakin yritän kohdella kaikkia tasavertaisesti ja lapsien kummit valittiin tasapuoliseti kummakin suvuista ja kavereista.
Miehesi vanhemmat saavat jakaa rahansa miten tykkäävät et voi sille mitään....turha olla katkera....vaikka se tuntuu pahalta.
Aikuiset ihmiset tekevät rahoillaan mitä haluavat. Syystä tai toisesta miehesi vanhemmat suosivat tätä veljeä. Se on epäreilua, mutta yritä päästä siitä yli. Meidän perheessämme minun siskoni perhettä autetaan kovasti rahallisesti ja muutenkin. Meilläkin kuvio menee niin, että se saa, joka kärkkäimmin vaatii oli kyseessä sitten lastenhoitoavut tai rahallinen avustus. Kyse ei ole siitä, että siskonikaan olisi köyhä vaan siitä, että tienatut rahat menevät muualle ja sitten ostatetaan kaikkea ruoasta lähtien. Toisaalta on omaa "tyhmyyttäni", etten myös ole käsi ojossa vaatimassa, mutta minusta se olisi niiiiiin noloa ja tietyllä tavalla nöyryyttävää, että en siihen ryhdy kuin äärimmäisessä hädässä. Olen ylpeä siitä, että tulemme omillamme toimeen eikä minun tarvitse kinuta äitiäni ostamaan esim. talvikenkiä lapsilleni.
Miehelläsi ei muuten ollut mitään oikeutta katsoa velkakirjoja, vaikka sinun isäsi ne tekikin.
vaikka oma varallisuus on 90te ja säästöjä 40000e. Tuliko sulla nollia liikaa tai toiseen liian vähän vai miten tämä kuvio menee?